Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.
Ať už si webové stránky pořídíte za jakýmkoliv účelem, nabídnou vám řadu možností, jak nastartovat nebo podpořit vaše podnikání. I jednoduchá online vizitka znamená přínos. Pokud ale máte větší ambice a chcete z webu vytěžit maximum, měli byste znát tzv. členské sekce. V tomto článku vás s nimi seznámíme.
Členská sekce představuje neveřejnou část webu, do které se dostanou pouze návštěvníci, co splní podmínky ke vstupu – registrují se, uhradí členský poplatek, vyplní speciální formulář apod. Záleží jen na vaší strategii a cílech, jaká pravidla nastavíte.
Když daný skrytý obsah zpoplatníte (jednorázově, paušálně), může vám vydělávat. Neplacený přístup pak využijete například jako marketingový nástroj na budování komunity či e-mailové databáze.
Nebo můžete obě varianty zkombinovat a členskou sekci rozdělit do úrovní. Tak se z ní stane propracovaný systém, který uspokojí všechny uživatele toužící po „něčem extra“ bez ohledu na to, zda chtějí/nechtějí platit.
+ Může se z ní stát zajímavý přivýdělek či dokonce plnohodnotný internetový byznys.
+ Pomůže vybudovat kolem vaší značky komunitu s přirozenou tendencí být vůči vám loajálnější než „obyčejný“ uživatel. Jakékoliv členství dává vzniknout intenzivnějším a pevnějším vztahům, protože se rodí z aktivního zájmu ze strany cílového publika. (Na podobném principu může být založena třeba i online poradna, o které jsme psali v jednom z předchozích článků).
+ Sdílením know-how a unikátních informací se prezentujete jako inspirativní expert, co svému oboru na 100 % rozumí. Přirozeně získáváte autoritu, a to samozřejmě pozitivně ovlivňuje vaši celkovou důvěryhodnost.
− Členská sekce se obecně řadí mezi pokročilé funkce webu, takže na začátku budete muset nejspíš dořešit její nasazení. A to s sebou přináší starosti a náklady.
− Vše, o čem jste si přečetli v předchozích bodech s výhodami, vyjde jen tehdy, když naplníte očekávání uživatelů, potenciálních členů. Musíte proto vybudovat hodnotnou sekci, co stojí za to (ať už za pozornost nebo peníze). A na to potřebujete spoustu času a energie. Nestačí dát dohromady e-book nebo kurz, na jaký narazíte na „každém druhém webu“. Musíte se vytasit s originálem, který vzbudí totální nadšení.
− Nesmíte ji nechat ležet ladem. Je potřeba starat se o členy a jejich požadavky, komunikovat, motivovat. Sekci byste také měli dál rozvíjet, aby byla pořád aktuální a unikátní. Takže tu opět máme požadavek na časovou investici.
Jak už jsme naznačili, členská sekce by neměla být obyčejným zdrojem obyčejných informací… Budujte ji proto s vědomím, že uživatel očekává něco víc. A když se zklame, příště už vám neuvěří.
Takže jestli mu slibujete, jak mu „naservírujete kaviár“, a ve finále to bude horko těžko „párek v rohlíku“, spojí si vaše jméno s negativní zkušeností. A takové nežádoucí nálepky se v budoucnu zbavíte jen velmi složitě.
Co konkrétně bývá náplní členských sekcí? V drtivé většině se jedná o:
Cena dodatečného přidání členské sekce na vaše stávající internetové stránky úzce souvisí s tím, jak jste je získali. Dále uvádíme nejčastější možnosti:
Chcete založit svou vlastní členskou sekci a zjistit, jak by mohla být úspěšná? Vyzkoušejte to v MioWebu Profi! Právě teď ho získáte na 14 dní zcela zdarma – bez závazků a skrytých „ale“. Klikněte na odkaz níže a MioWeb za 0 Kč na dva týdny je váš.
Mam rad vase blog clanky. uz jsem vam to chtel dlouho napsat. budu u vas zakladat vlastni stranky zacatkem dalsiho roku, tyhle clenske sekce potrebuji. nevedel jsem ze to jde. diky za to.
Hezký den,
to nás moc těší, že jsou pro vás naše články přínosné. A těšíme se, jaký projekt u nás zrealizujete. Podělte se pak s námi o výsledek na podpoře nebo v naší FB poradně https://www.facebook.com/groups/miowebporadna/.
Ať se Vám daří. Katka