Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.
Nabízíte super produkt nebo služby a máte krásné webovky, na které je radost pohledět. Asi vás teď trochu zaskočíme, ale to nestačí. Když si chcete své návštěvníky opravdu získat v dlouhodobém horizontu, musíte na to jít přes „vypiplaný“ obsah. Takový, díky kterému si vás zapamatují a oblíbí. Zapůsobí na ně jako lákadlo. Stane se z něj jasný důvod, proč se k vám vracet.
Tím vším postupně budujete v uživatelích důvěru, co je mnohem snadněji promění ve věrné zákazníky. V dnešním článku vám v 6 tipech poradíme, jak a co tvořit, aby vám vynaložená snaha přinesla pozornost a očekávané výsledky.
Ukažte svým (potenciálním) zákazníkům, co se děje v zákulisí. Seznamte je s tím, jak svou práci děláte. Pozvěte je prostřednictvím článku, fotek nebo videa na příjemnou návštěvu, která zvýší jejich důvěru ve vaše schopnosti. Věřte, že taková zajímavá online setkání ocení a odmění vás za ně.
Provozujete e-shop? Podělte se o to, jak probíhá celý proces od přijetí objednávky až po expedici. Nebo se na webu pochlubte skladovacími prostory či postupy, které využíváte při focení zboží. A takto bychom mohli pokračovat dále. Určitě i vás teď hned napadne, co všechno byste mohli ze své „kuchyně“ přiblížit.
Vtiskněte svému byznysu lidskou tvář a představte lidi, kteří stojí za zákaznickým zážitkem. A nemusíte jít jen formálnější cestou, co souvisí s vašimi službami. Takže kromě obligátních seznámení s pozicemi připojte třeba informace o tom, co děláte ve volném čase.
Ukažte zákazníkům, že za vašimi službami či produkty stojí silný tým
Byli jste na dovolené? Sepište o tom příspěvek do firemního blogu. Nebo sdílejte dojmy z teambuildingu. Někdy stačí i jen zdánlivé maličkosti, jako je třeba káva či pivo po práci či zmínka o grilování s rodinou. Otevřete se svým zákazníkům, přibližte jim svou osobnost a oni vás odmění obrovskou loajalitou vůči vaší značce.
Zde se odrazíme od na první pohled trochu záhadné formulace „Social proof“. O co jde? O název určitého „fenoménu“, který vychází z psychologie a upozorňuje na to, že když něco potvrzuje někdo další, je mnohem snadnější tomu důvěřovat.
A teď to přeneseme do prostředí internetového marketingu, kde může mít Social proof jako nástroj mnoho podob, ale pro naše potřeby je shrneme pod termín reference. Určitě i vy máte tendenci vnímat pozitivněji produkt s kladnými uživatelskými hodnoceními na webu než takový, k němuž nemůžete žádné pořádné názory dohledat.
Nastavte si ponákupní péči tak, aby se s vámi vaši zákazníci chtěli podělit o své dojmy. A ty nejlepší pak uvádějte na webu, sociálních sítích nebo blogu. Jejich zkušenosti a příběhy pak výborně zapůsobí na ostatní a nasměrují je ke konverzím.
Už jsme ho v předchozích bodech několikrát zmínili a nyní ho tu máme „v plné parádě“. Přínos magazínu do obsahového marketingu je tak velký, že bychom mohli s trochou nadsázky napsat: „Blog půl úspěchu“.
Přečtěte si v jednom z našich minulých článků všechny stěžejní důvody, proč se blog vyplatí psát. Navíc jde o poměrně snadno realizovatelný způsob, jak dát návštěvníkům webu něco navíc.
Najděte si každý týden trochu času na jeden nebo dva příspěvky a získáte do svých řad vynikajícího skrytého prodejce, který bude úřadovat „mezi řádky“, aniž by si ho kdokoliv všiml. A pamatujte – čím víc poskytnete, tím více se vám vrátí. Kvalitní články se budou šířit po sociálních sítích a dají o vás vědět i lidem, kteří vás zatím neznají.
Svět online marketingu se v roce 2017 točí okolo videa. A jak se říká, že obrázek vydá za tisíc slov, tak pohyblivý za milion. Zapojte se do tohoto trendu a využijte jeho potenciál naplno. Nemusíte mít výbavu za desetitisíce, v dnešní době si vystačíte i s průměrným chytrým telefonem nebo digitálním fotoaparátem. Pak už ho jen usadíte na stativ, najdete vhodné místo pro scénu a můžete se do toho pustit.
Mezi oblíbené formáty s „virálním nádechem“ patří návody, recepty, ukázky funkčnosti a použití, různé tipy a rady apod. Jste kadeřnice? Natočte video, jak si správně mýt vlasy. Prodáváte čaje? Ukažte možné způsoby servírování. Jste majitelem pneuservisu? Pomozte uživatelům zkontrolovat stav pneumatik. V každém oboru se najde hromada námětů.
V neposlední řadě tu máme elektronickou knihu, kterou jednoduše vytvoříte v běžném kancelářském programu, převedete do .pdf a poskytnete uživatelům (ideálně výměnou za e-mail). Nastiňte své know-how, raďte, odhalujte mýty, chyby a pravidla – zkrátka udělejte z e-booku užitečné čtení, o které se budou chtít lidé podělit s ostatními.
Zapomeňte na desítky stránek, stačí klidně deset nebo dvacet. Důležitější roli rozhodně sehrává kvalita. Obsáhlou „e-bichli“ stejně nikdo nepřečte. Texty prošpikujte odkazy na web a výzvami k akci a obsah splní všechny stanovené cíle. Zvýší návštěvnost, přivede nové zákazníky, zvětší povědomí o značce apod.