Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.

Velký přehled: Kolik stojí web?

Kolik stojí web?

Pár hodin kutění u počítače, nebo taky stovky dní tvrdé práce a několik milionů korun. Porovnali jsme, za kolik se dají pořídit nové webové stránky, a přidali schéma, podle kterého zjistíte, kolik může web stát i vás. S cenou za webové stránky se to má podobně jako s bydlením. Jde to i ve stanu, ale v zimě oceníte spíš dobře izolovaný dům s vytápěním.

Kolik vás stojí vytvoření a správa webu záleží na několik faktorech:

  • kdo jste a co potřebujete,
  • co vám má web přinášet,
  • a kam vlastně míříte.

Polopaticky: zatímco pro internetovou vizitku autoklempíře z Nýrska postačí jakákoliv bezplatná služba a web o dvou stránkách, rostoucí technologická firma s globálními ambicemi, pro kterou má internet zásadní význam, musí vybírat nesrovnatelně pečlivěji a připravit se na řádově vyšší investici.

Kolik stojí web infografika

Krok 1: Ujasněte si, co potřebujete

Máte tedy jasno v tom, co od svého webu čekáte, a jakou roli má ve vaší firemní strategii? Výborně.

Teď je čas najít řešení.

Jenže trh s weby je tak trochu džungle. Jedna výhodnější nabídka střídá druhou a člověk se v nich lehce ztratí. A aby to bylo ještě komplikovanější, laik téměř nemá šanci rozlišit, zda je nabízené řešení kvalitní, nebo znamená vyhozené peníze.

Proto jsme se rozhodli porovnat nejpoužívanější způsoby, jakými se dnes v České republice tvoří weby. Ukážeme vám, na kolik vás každý z nich vyjde, jaké mají výhody a nevýhody, a přidáme i názory lidí z praxe. A nebojte, řešení existuje. Najdete jej v samém závěru článku.

Krok 2: Vyberte správný typ dodavatele

Jdeme porovnávat. Do výběru jsme zařadili hned 6 způsobů, jak se dobrat k novým webovým stránkám. Pomůže vám:

  • Specializovaná agentura
  • Freelancer (člověk na volné noze)
  • Student, kamarád či příbuzný
  • Online nástroje na tvorbu webu
  • Web svépomocí na Wordpressu
  • A samozřejmě i Mioweb ;)

1) Web od specializované agentury

Je drahá, ale bude mít výsledky. Taková je obecná představa o práci agentur. Jenže někdy bohužel platí jen to první. Mezi agenturami na tvorbu webů v podstatě neexistují žádné standardy a výsledek tak může být – zvlášť pokud agentura nemá dostatek průkazných referencí – nejistý.

Pokud ale najdete tu pravou, bude tvorba nového webu přesně navazující proces s hladkou komunikací, víceméně splněnými termíny a otevřenými možnostmi, co dál. Agentury totiž často rády pomáhají i s navazujícím marketingem, vyhodnocováním úspěšnosti a dalšími službami.

A ceny? Zatímco agentury v regionech dokáží vytvořit web už za 30 až 50 tisíc, špičky na trhu se pohybují o řád výše a největší weby se dostávají i nad milion.

Výhody Nevýhody
  • Proces tvorby je většinou zaběhnutý, agentury ví co a jak.
  • Vše máte podloženo smluvně a se zárukami.
  • Vždy máte člověka, na kterého se můžete obracet.
  • Kvalitní agentury zajistí i výzkum, testování prototypů a vyhodnocování.
  • Web může být naprosto na míru vašim potřebám.
  • Nejnákladnější řešení.
  • Pro laika je těžké vybrat správnou agenturu.
  • Může být obtížné později s webem od agentury odejít, zvlášť, pokud běží na jejich vlastním systému.
  • Některé agentury nejsou pružné – dlouze čekáte (a platíte) s každou změnou a úpravou.

Názor experta: “Web na míru má smysl, pokud je zásadní součástí strategie firmy. Jinak promrháte statisíce či miliony. Ovšem pozor – pokud si pořídíte web na míru od malé začínající firmičky, tak dostanete velmi pravděpodobně mnohem horší výsledek, než kdybyste koupili šablonu.”

— Jan Řezáč, House of Řezáč

2) Web od freelancera

Tvorbu webu s volnonožcem si představte stejně jako s agenturou – s tím rozdílem, že zatímco v agentuře pro vás pracuje celý tým, freelancer se o vše stará sám. To má své výhody i nevýhody. Většinou je takový web levnější a váš freelancer s vámi obratem vyřeší vše od výměny úvodní fotky po nastavení hostingu.

Cenu, rychlost a pružnost a rychlost ale vykupuje vyšší riziko. Přece jen celý váš web stojí a padá na znalostech, schopnostech a časových možnostech jednoho člověka. A ten – zvláště při větších a náročnějších projektech – nikdy nenahradí tým specialistů.

Cenově se pak weby od freelancerů pohybují zhruba od 15 do 100 tisíc korun.

Výhody Nevýhody
  • Nižší cena.
  • Příjemná komunikace – vše kolem webu řešíte s jednou osobou.
  • Často také rychlost a pružnost.
  • Na vše máte záruku, v lepších případech i smlouvu.
  • Web má na starost jen jeden člověk, který nebývá zastupitelný.
  • Freelancer nemusí mít dostatek znalostí nebo zkušeností.
  • Málokdy vám stejný člověk účinně pomůže i s dalšími službami – marketingem, vyhodnocením a podobně.

Názor experta: “Málokterý freelancer je tak dobrý, že umí vše. Většinou je u takového webu nějaká část špatně. Grafik prostě nikdy není tak dobrý programátor nebo kodér a naopak. Pro nový web bych tedy doporučil spíše spolupráci více freelancerů – specialistů ve svých oborech.”

— Karel Borovička, Karelborovicka.cz

3) Web od studenta, kamaráda či příbuzného

Někoho, kdo “dělá weby”, ve svém okolí nejspíš znáte. Můžete mít štěstí, a daný student nebo manželčin bratranec to opravdu umí a splní vám i to, za co by agentury účtovaly desítky tisíc. Ale daleko spíš pro něj bude váš nový web jen přivýdělek.

A výsledek je potom tak trochu loterií. Jen málokdo totiž dokáže bokem sledovat všechny trendy, uvádět je do praxe a k tomu na vás mít čas a starat se o web i v budoucnu. Punková tvorba webu má ještě jedno riziko. Včas nedodaný web nebo spory kolem grafiky už můžou mezi vámi navždycky ležet. A je škoda si tím pokazit vztahy v rodině nebo s kamarády.

Web od studenta či příbuzného pořídíte za cokoliv od lahve dobrého vína po zhruba 20 tisíc korun.

Výhody Nevýhody
  • Většinou to vyjde levně.
  • Může být příjemná komunikace.
  • Jste závislí na jednom člověku.
  • Nemáte žádné záruky.
  • Nikdo vám negarantuje fungování.
  • Ve srovnání s agenturou nebo specialisty mívá menší přehled.

Názor experta: “Hlavní riziko podle mě je, že takové řešení sleduje hlavně to, zda se výsledný web líbí zadavateli. Kvalitní agentura nebo specialista naopak hlídá, aby web sloužil zákazníkům, a aby plnil klientovy cíle.”    

— Jakub Horký, Igloonet

4) Web vytvořený online nástrojem

České služby WebgardenEstranky nebo třeba zahraniční Squarespace, WeeblyWiX umožňují tvorbu webových stránek zdarma nebo za relativně mírný poplatek v řádu maximálně několika stokorun měsíčně.

Ačkoliv podobné služby primárně slouží k tvorbě osobních webů nebo malých firemních prezentací, na některých z nich spustíte dokonce i e-shop. Do podobné služby se jen přihlásíte a v intuitivním prostředí si web naklikáte a doplníte fotkami a texty. Systémy bývají “blbuvzdorné”, takže v nich jen málokdy něco skutečně pokazíte.

Výsledek ale bývá většinou vhodnější pro osobní weby než pro firemní prezentace. Pro ty mohou být možnosti šablon přece jen trochu svazující.

Výhody Nevýhody
  • Jednoduchost spuštění a provozu.
  • Neřešíte hosting ani fungování.
  • Web se většinou dobře zobrazuje i na mobilech.
  • Mívají propracované podpory i nápovědy.
  • Připlácíte za jakékoliv pokročilejší funkce.
  • Může vás limitovat pevně daný vzhled i šablony.
  • Web jen obtížně propojíte s dalšími systémy.
  • Stejnou šablonu jakou máte vy může používat kdokoliv další.
  • Web není váš – máte jej pronajatý a běží, dokud platíte.

Názor experta: “Do tvorby webu nejsou zapojení odborníci. Vše si dělá uživatel sám a výsledek může být sice pěkný na pohled, ale nemusí mít kýžený efekt. Výjimky určitě existují, ale asi jich nebude tolilk.”    

— Jakub Horký, Igloonet

5) Web svépomoci na Wordpressu

Zeptejte se v jakékoliv odborné diskusi – a doporučí vám WordPress. Celosvětově je WordPress nejpoužívanějším systémem, na kterém si může kdokoliv, kdekoliv a zdarma postavit web.

Jak už to ale u tak otevřeného softwaru bývá, největší díl práce ale padá na vás samotné. WordPress vám totiž dá jen kostru. Postavit na ní fungující web je už na vás. Je třeba si pořídit hosting i doménu, vytvořit databázi, nainstalovat systém, nahrát šablonu a tu pečlivě nakonfigurovat. A až poté můžete vkládat obsah a web spustit.

Zkrátka – nic pro laiky, ale nadšenec si vyhraje.

Výhody Nevýhody
  • Téměř neomezené možnosti úprav.
  • Tisíce šablon, doplňků a funkcí.
  • WordPress samotný je zdarma.
  • Pokazit se může cokoliv.
  • Úpravy a ladění snadno spolknou desítky i stovky hodin práce.
  • Všechno je na vás a vaší odbornosti.
  • Šablony často nemají podporu nebo časem přestanou fungovat.
  • Pro začátečníky velmi složité.

Názor experta: “V dnešní době je podstatné odlišit se a toho s klasickými šablonami bez možnosti přizpůsobení nedocílíte. Nebo ano, ale až po hodinách práce. Pokud máte rozpočet na řešení na míru, běžte do něj. Pokud ne, hledejte unikátní šablonu.”

— Tomáš Paulus, Flow Up

6) Web od MioWebu

Můžeme být objektivní, když jej sami vyvíjíme? Zkusíme to.

Český MioWeb může na první pohled připomínat kombinaci předchozích dvou řešení: webových služeb a Wordpressu. Jenže oproti nim má zásadní výhody. Obsahuje sice přednastavené a otestované šablony, ty si ale můžete jednoduše změnit a upravit díky vizuálnímu editoru. Žádné programování ani dumání nad kódem nečekejte.

Pro ty, které ale baví nad webem hloubat, obsahuje velké množství rozšíření a pokročilých funkcí – od členské sekce po podporu affiliate marketingu. Jenže oproti WordPressu většinu z nich spustíte na pár kliknutí a se zárukou, že budou ihned fungovat.

Postavit web na Miowebu vás vyjde na 2000 Kč měsíčně.

Výhody Nevýhody
  • Dobrá cena.
  • Téměř neomezené možnosti úprav.
  • Jednoduchost spuštění a provozu.
  • Neřešíte hosting ani fungování.
  • Web se výborně zobrazuje i na mobilech.
  • Má propracované nápovědy i fungující podporu.
  • Vše je v češtině
  • Pokud chcete vizuální editor
    využít naplno, budou se vám
    hodit základy estetického cítění.

Názor experta:

“Rád tvořím jednoduchý, čistý a přehledný webdesign. Mioweb je přesně ten nástroj, který mi umožňuje bez znalosti programování tvořit stylové a elegantní weby s bohatou funkčností.”

— Simon Anfilov, anfilov.cz

Máte v hlavě plán online projektu a uvažujete nad pořízením měsíčního tarifu Miowebu? Využijte naši nezávaznou konzultaci:

  • Pomůžeme vám rozhodnout se, zda je pro vás Mioweb vhodný.
  • Ukážeme, v čem konkrétně může Mioweb pomoci vašemu projektu.
  • Zjistíte, jak jednotlivé funkce Miowebu podpoří váš online prodej.
  • Získáte jistotu v tom, jaké jsou další kroky k realizaci vašeho projektu.

 

Subjektivní pohled na tvorbu nového webu na závěr

Tohle číst nemusíte. Obrázek si uděláte jistě sami. Ale pokud vás zajímá, jak bychom k webu přistoupili my, tak prosím:

Pokud váš byznys stojí a padá na webu, a současně máte možnost investovat stovky tisíc korun a pár set hodin vlastního času do stránek na míru od prověřené agentury či skupiny specialistů, udělejte to.

Když tolik peněz a času nemáte, a zároveň potřebujete, aby web přinášel co nejvíce s co nejmenší námahou, sáhněte po hotovém řešení – třeba po Miowebu. Rychle získáte dobře fungující web včetně podpory, který zároveň nemá každý druhý.

A jak byste postupovali vy? Už máte nějaký web za sebou? Jaké máte zkušenosti s agenturami nebo bezplatnými službami? Dejte nám vědět do komentářů!

V MioWebu se starám o marketing a prodej. Posílám Vám e-maily, hledám a sepisuju pro Vás tipy nejen okolo webů a e-shopů, ale i podnikání a marketingu na internetu, které Vám pomohou se prosadit a vydělávat.
Komentáře
  1. Matej Chyľa napsal:

    Dobrý článok ako základný prehľad možností, koho je možné poptat. Ceny (ako píšete v úvode) sú však závislé na konkrétnom zámere a projekte, preto by som bol s cenovými rámcami opatrný. Príde mi trochu problematické miešať prácu agentúr v rádoch státisícov napríklad s prácou študenta. Je potrebné porovnávať to, čo je porovnateľné. Za mňa je to podobné ako porovnávať auto a bicykel.

    Napríklad v článku o naceňovaní webu v agentúre (https://www.lqd.cz/clanek/nacenovanie-webu) popisujem to, že nám niekedy trvá desiatky hodín len to, kým sa dostaneme k naceneniu návrhu webu (zadania). Zato iný dodávatelia môžu mať za nižšie desiatky hodín hotovo. Čo je v poriadku. Riešime totiž inú zložitosť problémov a úplne iný balík služieb, preto je vaše porovnávanie z môjho pohľadu trochu problematické.

  2. Jenda napsal:

    Velmi zajímavý článek, jsme firma, která se chce věnovat svýmu byznysu a ne řešit další věci okolo, kterým úplně nerozumíme, proto si myslím je vhodné to nechat na firmě, která ví co dělá. My to řešili přes Webforest.cz. Ceny mají fajn za to co pro níás udělali, kvalita i čas super. Není to velká agentura, takže se to nepohybude v takových číslech, které uvádějí jiné společnosti.

  3. Lukáš napsal:

    Dle mě i u MioWebu platí, že web není váš a funguje dokud ho máte zaplacený ne? :-) Nechci MioWeb hanit, mně se líbí a funguji na něm, ale když toto uvádíte jako nevýhodu u ostatních „Webů vytvořených online nástrojem“, mělo by to být uvedeno i u Miowebu a možná i některé další nevýhody v té skupině :-)

  4. Tomáš Novotný napsal:

    Mezi čeké služby pro tvorbu webových stránek bych zařadil i Saywebpage. Moderní nástroj na kterém se dají udělat pěkné webové stránky za cenu hostingu s doménou.

  5. Vladimír Duga napsal:

    Srovnání OK až na ten webnod. Vyzkoušel jsem ho ( stejně jako asi dalších 6 online služeb za těch 8 let na trhu), teď zkouším i Mioweb a nepřijde mi, že by byl méně profi, výběr šablon je tam luxusní a úpravy v nich jedna báseň :) Mio díky kampaním a marketingu myslím dobrý pro „eshopery“ a email kampaně, já si ho ale vybral díky SocialSprinters akci před rokem – čas ale letí jak voda a pracovat na Miu jsem začal jen před pár dny :-) Jsem za to rád, ale jelikož rok utekl a faktura je 2x vyšší jako u konkurence tak asi bohužel. Co jsem zatím ale zkusil a viděl, tak mezi kolegy doporučím jak Mio Web tak i Webnode. Každý ať si vyzkouší sám a vybere dle svých preferencí.

  6. Luboš Ram. napsal:

    Tak myslím si, že cena webu je u každé firmy jiná. Já, když jsem vybíral, tak mi nabídli pokaždé jinou cenu. Nejlíp se mi ale osvědčil https://seowolf.cz/. Jak cenově, tak rychlostí a profesionalitou.

  7. Marek napsal:

    Ta inforgrafika je hezky názorná a docela to sedí;) Napsal jsem taky něco o cenových kategoriích webu trošku z jiného pohledu, tak přikládám:
    https://www.lqd.cz/clanek/kolik-stoji-tvorba-webovych-stranek-a-co-obsahuje-cenova-nabidka

  8. Tomáš napsal:

    Máte někdo zkušenosti s tvorbou webových stránek na míru? Není tento systém omezený ohledně množství úprav?

    • Michal napsal:

      Ahoj Tomáš,

      závisí čo presne od webu očakávaš a čo by ten web všetko obsahoval. Každopádne, ak máš záujem tak sa nám ozvi. Ceny máme vždy nižšie ako agentúry a pracujeme na weboch 3, takže máš záruku kvality.

      Kontakt: info@rastmarketing.com

  9. Marian napsal:

    Po novom jeden tarif. Nakolko som za prvy rok s funnelom neuspel za investiciu cca 500€(samozrejme moja chyba). Tak mat tarif v ktorom su veci ktore nepotrebujem (clenska sekcia, eshop) k tomu si priplatit smartemailng fapi vimeo a davat do toho len za mioweb 100€mesacne na skusanie ucenie sa atd (sorry) pre zacinajuceho podnikatela na webe dost nakladne (a to mam v kurzoch ako na funnel /od Erik Hoffman/ celkom dost vela investicii /ako som uz spomenul zly vysledok je moja chyba avsak investovat take peniaze mesacne bez vysledku je hodne vela a takych tu okrem mna bude dost/). Chapem ze kazdy spas nieco stoji ale ak si clovek tvori na dakej platforme web sam (ktory nieje jeho ako uvadzate) a skusa a trapi sa s tym a ma za to (bez istoty vysledku) davat spolu s reklamami na fb a ostatnimi vecami mesacne cca 300-500€ / z ktorych len za mioweb je 100€/ tak sorry toto si asi dobre premysli aj american. Btw vasa aktualna cena sa da rovnat aj s zakladom clikfunnel/rasel branson (co uz je pojem) a ten da aspon 14dni zadarmo. Mam trosku pocit ze slovenske a ceske spolocnosti az prilis pozeraju na zarobky v amerike a niekedy akoby si nevideli na koniec nosa?! Nic v zlom mioweb je naozaj spracovany super o tom ani slovo zle nemozem povedat kazdopadne cena s ktorou ste po novom prisli… hmmmm….

  10. Your article has piqued my interest. This is definitely a thinker’s article with great content and interesting viewpoints. I agree in part with a lot of this content. Thank you for sharing this informational material.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.