Co je meta keywords
Meta keywords neboli klíčová slova patří mezi HTML meta tagy. V současné době jde však již o překonaný typ, kterému vyhledávače Seznam ani Google nepřikládají žádnou váhu. Jeho vyplňování tak nemá žádný význam.
V minulosti se jednalo o jeden z důležitých nástrojů s vlivem na SEO. Zapisovala se do něj zhruba 3–4 klíčová slova související s obsahem dané stránky či příspěvku. Realita však byla taková, že tvůrci www stránek s vidinou lepších pozic ve výsledcích vyhledávání zahlcovali tento tag desítkami výrazů.
A tento fakt postupně vedl k tomu, že vyhledávače změnily algoritmus, aby se těmto tagům s nesmyslným obsahem vyhnuly. Často totiž docházelo k tomu, že webové stránky na prvních místech neodpovídaly uživatelskému dotazu.
Vyplňovat, nebo nevyplňovat?
Je tedy úplně jedno, zda při tvoření web stránky či blogu autor meta keywords vyplní, nebo ne. Ani v jednom případě to nebude mít žádný efekt. Uživatelům se obsah tagu nikde nezobrazí a vyhledávače ho pro hodnocení neberou v potaz. Opakem může být v tomto ohledu meta description.
Meta Keywords ve zdrojovém kódu
⦁ <meta name=”keywords” content=”klíčové slovo X, klíčové slovo Y, klíčové slovo Z“>