5 pravidel umění prodeje online

Vítá vás 5dílná série základů prodeje online s tématy:

#1 BUĎTE ORGANIZOVÁNI: "MĚJTE POŘÁDEK A SYSTÉM"
#2 DÁVEJTE, TÍM PRODÁVEJTE
#3 BUDUJTE STŘEDO-BOD PRODEJE: "DATABÁZI"
#4 PRODEJNÍ SYSTÉM NA WEBU SE JMENUJE „FUNNEL"
#5 BOHATÍ VYDĚLÁVAJÍ NA „NE"

#1 Buďte organizováni:

"Mějte pořádek a systém"

Ne, nejsem vaše manželka nebo muž, který vás peskuje za to, že nemáte uklizeno. Pokusím se vám ale prodat myšlenku, která stojí za úspěchem úspěšných a velkých firem a podniků a velko-lepých prodejních výsledků.

VĚCI, KTERÉ NEJSOU V POŘÁDKU, NEJSOU FUNKČNÍ.
A KDYŽ NĚCO NEFUNGUJE, NEMÁ TO OČEKÁVANÉ VÝSLEDKY.

Proto uděláte na vašem webu pořádek. Aby tam byly věci organizovány, měly své místo a svou funkci.

Když si doma uklidíte stůl nebo celý dům, cítíte se pak dobře. Stejně dobře tak se budou cítit i lidé na vašem webu a vy také. Oni najdou co chtějí a vy budete mít výsledky.

Úspěšné a bohaté firmy mají systém.

Nemusíte udělat druhý Mc'Donalds. Pokud nechcete. Jde o to, abyste došli k prosperitě a výsledkům, které chcete.

Aby tak jako Mc’Donalds tvoří hamburgery jeden jako druhý, i vy jste tvořili stejně stabilně z návštěvníků zákazníky. Ne chladně a uměle, ale naopak velmi vřele a s otevřeným srdcem, které bude z vašeho webu cítit.

Sám jsem si dlouho myslel, že nadšení a velké vize stačí. Nestačí. Umřete vysílením a zklamáním.

POTŘEBUJETE SYSTÉM.

Nechejte semínko rostliny v šuplíku nebo klidně na stole. Mluvte na něj, skákejte a tancujte až do zbláznění, ale pokud neznáte systém, jak to semínko změnit v rostlinu, která ožije, zakoření, vyroste, zesílí a začne vám dávat své šťavnaté plody, máte jenom semínko na stole.

S úžasným potenciálem, vizí a představami. Ale jen semínko na stole.

Proto vám chci prodat následující myšlenku a svatý grál pro-dávání:
VYTVOŘTE PRO-DEJNÍ SYSTÉM A TEN DŮSLEDNĚ DODRŽUJTE A OPAKUJTE.

Způsobí to jednu zázračnou věc, po které každý prodejce nekonečně touží:

PŘESTANETE ZÁKAZNÍKY HONIT.
ONI PŘED VÁMI PŘESTANOU UTÍKAT.
A ZAČNETE JE K SOBĚ PŘITAHOVAT.

Ano, i tohle dokáže organizovaný pořádek a prodejní systém na webu, když ho správně složíte.

Pomeditujte teď nad dalšími oblastmi vašeho podnikání, kterým by pomohl systém a pořádek.

#2 Dávejte pak prodávajte

Tato praxe má velkou sílu. Zabezpečuje totiž dva nejtěžší úkoly v prodeji. Získat pozornost a vybudovat důvěru. Když máte pozornost lidí a jejich důvěru, je dání nabídky a vlastní prodej příjemná a přirozená věc. Pak slyšíte: "Ano, kupuji.“

Bohužel valná většina lidí dělá pravý opak. Prodává a prodává, tlačí a přesvědčuje, nahání a přemlouvá. 

VY UDĚLÁTE NA WEBU PRAVÝ OPAK.
BUDETE MAGNETICKY PŘITAHOVAT.
NAUČÍTE SE NEJDŘÍVE DÁVAT.

Zobrazíte se lidem jako někdo, kdo má o ně skutečný zájem. Někdo, kdo chce nejen vydělat peníze. Kdo se zajímá a dává jim pozornost. Kdo dává, pomáhá, vzdělává, informuje, vede a baví.

Ano, to vše lze na webu dělat a budete to dělat, pokud chcete mít s webem výsledky.

Tím se naprosto odlišíte od průměrné šedi. Kvalita vašeho dávání určí totiž váš růst a prosperitu.

Zopakuji to:
KVALITA VAŠEHO DÁVÁNÍ URČÍ RYCHLOST VAŠEHO RŮSTU A PROSPERITU NA INTERNETU.

Většina lidí totiž staví cestu od sebe, od svého produktu k druhým.
VY ALE POSTAVÍTE MOST OD LIDÍ PŘÍMO K VAŠEMU PRODUKTU, K SOBĚ.

Možná vám to přijde jako malý rozdíl, ale má obrovský dopad.

Budeme se mu více věnovat na webináři i v tréninku.

Pokud se totiž pohybujete ve světě vašich zákazníků a lidí, jste vždy v bezpečí. A vaši lidé se cítí v bezpečí.

Když se zajímáte o druhé a dáváte jim, co chtějí. Nasloucháte a dáváte jim péči a pozornost, co se tane?

VYTVOŘÍ SI K VÁM VZTAH A DŮVĚRU. BUDOU VÁM DŮVĚŘOVAT.

Když naopak mluvíte pořád jen o sobě, o svém světě, o svých produktech, o svých vlastnostech, jak moc to lidi zajímá? Jak moc vás člověk, který mluví o sobě? Na internetu je to stejné.

A neznáme v Miowebu lepší způsob, jak se lidem zobrazit jako důvěryhodný partner, který dává a zajímá se o svět toho druhého, než právě s pomocí webu.

DÁVAT, POMÁHAT, VZDĚLÁVAT, INFORMOVAT, VÉST A BAVIT LIDI NA VAŠEM WEBU.

To je váš úkol. 

Ale neznamená to tvořit tuny planého obsahu, jak jste možná slyšeli.

Ne. Stačí málo, abyste lidem ukázali svůj zájem, přitáhli pozornost a získali důvěru.

Váš prodejní systém vám zaručí, aby se vaši návštěvníci dozvěděli to, co mají a prošli cestou zákazníka.

V optiálním případě bude na konci výsledkem: "Ano, kupuji."

Existuje jedna nejdůležitější věc, na kterou se potřebujete soustředit, abyste později mohli prodávat.

A té se budeme společně věnovat v další části.

#3 Budujte středo-bod prodeje:

"Databázi kontaktů"

"Firmy utrácejí hodně peněz za to, aby měly pěkný web, aby dobře dělaly SEO, PPC a jiné online aktivity. Ale neudělají nic pro to, aby na stránkách návštěvníka zaujaly, nabídly mu něco zajímavého a řekli si o kontakt. Pokud to neděláte, váš web postrádá obchodní smysl a je jen elektronickým letákem.“

Pokud si neříkáte o kontakt, postrádá to pro-dejní logiku. Ztrácíte možnost dávat opakovaně a dlouhodobě.

Co jsou to kontakty? LIDÉ. VAŠI LIDÉ. BUDOUCÍ ZÁKAZNÍCI.

Když nedáte pozornost lidem, vašim kontaktům, těžko můžete čekat prodejní úspěch.

Prodej vždy byl a vždy bude o lidech. O kontaktech. Proto mají databáze lidí, kteří vás znají a důvěřují vám, takovou cenu. Hodnotu nemá samotný e-mail nebo telefonní číslo. 

HODNOTA KONTAKTU JE V DŮVĚŘE, KTEROU K VÁM ČLOVĚK MÁ.

To se často neříká. Když máte důvěrné kontakty, takové se kterými budujete vztah a dáváte jim, pak je hodnota vaší databáze vysoká. Pokud máte jen nějaké e-maily, které jste někde získali, je jejich hodnota nízká.

Web se v ničem neliší od jiného prodejního místa, např. pro-dejny. Rádi bychom, aby tam chodilo co nejvíce lidí a nakupovalo. Jenže když už k nám někdo přijde, co uděláme my. Zeptáme se: „Můžeme vám nějak pomoct?“ A tím to většinou končí.

Běžný web svým textem položí stejnou nudnou otázku: Můžeme vám nějak pomoct? Rozhlédněte se. A konec.

Nebuďte amatérem prodeje. Buďte profesionálové.

Udělejte to tak, že nenecháte nikoho odejít bez toho, abyste si řekli o kontakt. Když máte kontakt, máte vyšší šanci v budoucnu slyšet ano. Máte šanci přidat kontakt do svého „pro-dejního systému“ a dávat.

Ukážeme si ty nejlepší způsoby, jak dávat a získávat kontakty - tvořit tzv. magnety na pozornost.

Pokud teď nemáte dost kontaktů, neříkáte si o ně. „Líná huba, holé neštěstí.“ Vtip je v tom, si o kontakt jednoduše říct. Lidé vám kontakt rádi dají. Lidé se zajímají o to, co pro ně máte.

Získáte tak své první Ano, mám zájem. A druhé Ano je kontakt vašeho návštěvníka.

Nechejte návštěvníky, ať udělají něco pro to, co chtějí. Neházejte jim klacky do cesty, ale dejte jim možnost, že pokud něco chtějí, ať pro to něco udělají. Vidíte rozdíl? 

Nehoníte je. Necháte je přijít k sobě. Nedoprošujete se. Necháte je udělat akci, pokud od vás něco chtějí. Dejte lidem možnost. Opusťte „já je potřebuju". Buďte silní, sebe-jistí, důvěřujte si. Dejte jim, co chtějí a oni přijdou sami.

Toto je místo, které podnikatel profesionál nepřehlédne. Má cenu stovek tisíc a miliónů. Má vysoký potenciál dávání. Velmi vysoký.

BUDUJTE DATABÁZI KONTAKTŮ.

Zobrazte se lidem a získejte jejich kontakt. Pak s nimi můžete mluvit. Pak můžete vést dále rozhovor. Pak můžete pokročit a budovat to nejdůležitější. Důvěru.

V dalším díle se podíváme, jak takový prodejní systém na webu vypadá a z čeho se skládá.

Prodejní systém na webu se jmenuje „Funnel“. Je to technologie prodeje online.

#4 Prodejní systém na webu se jmenuje:

"PRODEJNÍ FUNNEL"

Od roku 2011 používám termín Cesta zákazníka. Jedná se v podstatě o psychologickou cestu, kterou by měl člověk projít, aby od nás na konci koupil. 

Mám ji rád, protože pomáhá našemu mozku rozporcovat velkého slona - prodávání. Když si člověk posteskne: „Potřeboval bych více prodávat.“ Náš mozek neví, co si počít. Je to příliš velké sousto. Pokud ale prodávání rozdělíme, vzniknou části, na které se už dá lépe zacílit:

A. VĚDĚT - aby o nás někdo věděl, zobrazíme se lidem
B. VĚŘIT - aby nám někdo věřil, zajímáme se a vedeme lidi
C. KOUPIT - aby od nás někdo koupil, dáme lidem možnost
D. DOPORUČIT - aby nás někdo doporučil, postaráme se o své lidi

A cestě zákazníka na webu se říká funnel. S kolegou někdy používáme „trychtýřek“, protože on to trychtýř je. :-) Nejdříve přichází na web návštěvníci, část z nich odejte, část u vás nechá kontakt, část nakoupí, část třeba později.  

Funnel je organizovaný web. Web, kde jsou stránky pěkně po-pořádku. Jedna za druhou a je v nich systém.

Funnel je technologie prodeje. Systém, jak sestavit webové stránky tak, aby prodávaly.

Nedávno jsem položil všem kolegům v Miowebu otázku: „Co je to funnel?“.

A zde je výsledek. Zajímalo by mě, čím se stane funnel pro vás.

Jan K.
Ukáže zákazníkovi výhody mého produktu. Ukáže mu problém, řešení a vede ho k nákupu.

Petr B.
Všechna stádia, kterýma musí zákazník projít od prvního kontaktu, od svého problému po nákup produktu.

Honza P.
Způsob prodeje. Jak přimět člověka, aby přišel na stránku a koupil.

Nikol K.
Jak docílit maximálního prodeje, udělat si přehled o tom, co se na webu děje a naplnit obchodní plán.

Vlado K.
Nástroj, který zákazníkovi řeší problém. Soustředění se na prodej a prodejní zábavu. Že to může být jednoduché.

Petra B.
Kuchařka, jak efektivně prodávat online krok za krokem.

Jirka Š.
Prodejní strategie od problému k řešení. Vyprávění příběhu mého produktu, aby porozuměl, co mu chci říct.

Lukáš Š.
Maximalizovat základní úkony od ukázání, seznámení, nabídnutí a prodání zákazníkovi.

Filip B.
Prodej přehledně a jednoduše.

Adam Z.
Zjednodušení prodeje, zefektivnění prodeje zábavnou formou.

Marek Č.
Zákazník vidí pěkně graficky dosažený cíl a má z toho radost. Jak se byznys vyvíjí.

Martin D.
Funnel. Trychtýř. Návštěvníci na začátku, na konci zákazníci. Vyrábí zákazníky.

Monika V.
Cesta, na kterou se zákazník vydá. Nejdříve Aha, projevuje zájem, zkoumá a oceňuje hodnotu a vede ho k nákupnímu rozhodnutí. A z návštěvníka se stává zákazník.

Lukáš K.
Automat na peníze. Nástroj, který mi umožňuje zaujmout velké množství zákazníků, získat kontakt, předávat hodnotné informace, budovat důvěru, nakonec prodávat a dělat z nich nadšené zákazníky.

Dan K.
Nejefektivnější způsob, jak udělat z návštěvníka webu svého zákazníka a získávat je přes internet.

Petr J.
Struktura, která vede zákazníka od startu do cíle. K nákupu na webu.

David K.
Způsob, jak sestavit stránky na webu, aby se z návštěvníků stávali zákazníci.
Jak realizovat na internetu umění prodeje.

Tak tohle je funnel. Naše láska a vášeň a v Miowebu uděláme hodně, abyste si funnel na svém webu zamilovali i vy.

Poslední díl těchto pravidel umění prodeje skrývá obrovskou hodnotu. Kdykoliv jsme na něj v naší firmě zapomněli, stálo nás to hodně. Důvěry lidí i peněz. Nikdy na něj nezapomeňte.

Ukážeme si, že ti bohatí vydělávají také na Ne.

#5 Bohatí vydělávají na

"NE"

Co to znamená? Jednou jsem zachytil tuto větu v emailingu a uvědomil si, jakou sílu má. 

Co udělá většina lidí, která přijde na web? Která se vám někde zaregistruje? Která přijde na prodejnu? Do eshopu? Na prodejní schůzku?

Řekne NE. Nekupuju. Zatím.

A slovo zatím je obrovsky důležité. Víte kde leží nejvíce peněz? V opakovaných objednávkách a v lidech, kteří vám řekli ne. Přesto většinou hledáme a naháníme nové zákazníky, místo toho, abychom pečovali o ty současné a pracovali s kontakty, které už máme. Co se dá dělat. Vždy to můžeme napravit.

Ve chvíli, kdy postavíte FUNNEL a budete provádět na webu lidi Cestou zákazníka, uvidíte, že většina lidí, kteří vám nechají kontakt, nekoupí. Ale to vám nevadí. Vy totiž nikam nespěcháte.

BOHATÍ LIDÉ NESPĚCHAJÍ, POČKAJÍ SI NA ANO.

Lidé totiž můžou a koupí později. Za měsíc, tři, rok. Na seminářích se lidí ptám, jak dlouho nás sledovali, než něco koupili. A lidé zvedají ruce a říkají, že i po 2 nebo 3 letech, co jsou v naší databázi.

Je tedy vhodné si počkat. Investovat do databáze je něco jako složený úrok. Načítá se a investice se vám vrací i později. Ovšem má to podmínku. Důležité je se o své lidi zajímat, mluvit, vést rozhovor.

Nemusíte to dělat vždy osobně. Zde nám pomáhá starší bratr webu, e-mail. Starý dobrý e-mail je pořád ten nejlepší způsob, jak mluvit se svými lidmi a prodávat jim. Dáváte a pak prodáváte, vzpomínáte? 

Dejte lidem vědět, co se u vás děje. Co nového máte. Dejte jim pravidelnou dávku inspirace, vzdělání a vedení ve vaší oblasti, oboru, kolem vašich produktů a služeb. V lidských životech dochází ke změnám. Každý se vyvíjíme a někdo, kdo vás nepotřeboval minulý rok, vás může chtít teď. A také naopak.

NE pro vás nic neznamená. V dobrém. Buďte milí a neberte si NE osobně. Ne prostě znamená, že teď není vhodný čas a můžete to zkusit zase později. Dejte svým lidem svobodu, dejte jim možnost říct NE a netlačte. Budou se s vámi cítit dobře a o to více vám třeba jednou řeknou ANO.

Prostě jen zvěte vaše kontakty přirozeně a opakovaně do hry. Bavte se s nimi a bavte je. Buďte v kontaktu a veďte s nimi rozhovor.

Pokud tu chcete být i za 5, 10, 25 let, není lepší cesta k bohatsví v prodeji než péče o ty, kteří vám jednou řekli ne.

Díky, že jste dali pozornost těmto pravidlům. Zní možná obyčejně, ale mají velmi neobyčejný dopad. Nechť ho pocítíte na vlastní prodejní výsledky.

David Kirš, Mioweb

Získejte prodejní web s moderními funkcemi

Jednoduše si vytvořte web přinášející výsledky a mějte ho pod kontrolou. Bez programování.