Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.

Jak získávat nové a spokojené zákazníky na internetu?

Jak získávat nové a spokojené zákazníky na internetu

Přimět lidi k nákupu není jednoduché, zvlášť pokud chcete, aby se vám zákazníci spokojeně vraceli. Spousta online marketérů podceňuje cestu, kterou musí uživatelé internetu projít a masíruje lidi nabídkami, jejichž účelovost dnes už skoro každý prokoukne. S nákupním chováním zákazníků lze však velmi dobře a komplexně pracovat.

Metoda SEE-THINK-DO-CARE

Jedním z nejpoužívanějších způsobů, jak s online prodejem pracovat, je metoda SEE-THINK-DO-CARE. Má několik fází, které jsou rozdělené podle chování zákazníků.

Na začátku spousta lidí jen tak brouzdá po internetu, aniž by přesně věděli, co hledají. Ti se nachází ve fázi SEE, kdy je důležité upoutat něčím jejich pozornost. Uživatelé, kteří se již pídí po něčem konkrétním, jsou ve fázi THINK a vyhledávají podrobnější informace o tom, co je zaujalo. Porovnávají různé produkty, ale zatím ještě nejsou připraveni koupit. Lidé ve fázi DO již uvažují o nákupu a vybírají nabídku, která se jim zdá nejlepší.

Velkým problém je, že spousta online prodejců se zacyklí ve fázi DO a neustále tlačí do lidí jen prodej, dokonce i ve chvíli, kdy to nedává smysl. I když je vaše nabídka opravdu skvělá, výhodná a lákavá, pokud k ní dostanete lidi, kteří se vůbec nedostali do fáze uvažování, zda-li se jim takový produkt (nebo služba) může hodit, s velkou pravděpodobností nabídku zase rychle zavřou. Jednoduše řečeno nemají zájem.

Stejně tak prodejci ignorují i poslední fázi CARE, kde se staráme o zákazníky, kteří u nás již nakoupili a snažíme se s nimi budovat vztah proto, aby se k nám vrátili, až budou opět něco potřebovat.

FÁZE SEE: Buďte vidět

Na začátku je zřejmé, že potřebujete upoutat pozornost uživatelů internetu, a proto jim nabídněte obsah, který by je mohl zajímat. Můžete psát blog o tématech spojených s vaším podnikáním, točit videa, psát příspěvky na FB, ale hlavně přineste lidem relevantní informace a nebojte se je při tom trochu pobavit. Nechte je, ať se s vaší značkou ztotožní, vytvořte kolem sebe komunitu a nezapomeňte, že tento obsah by měl být zdarma.

FÁZE THINK: Ukažte lidem, co umíte

Zde už lidé vědí, co hledají a je důležité, aby právě vaše řešení považovali za to nejlepší. Jak toho docílit? Uvádějte recenze zákazníků (mohou to být i videa nebo rozhovory na blog), vypracujte případové studie, ať se lépe seznámí s vlastnostmi vašeho produktu, vytvořte návody a konkrétní tipy nebo posílejte newslettery. Tento obsah nabízejte opět zdarma, ale především těm, kteří o vás již projevili nějaký zájem a přihlásili se například k odběru newsletterů.

FÁZE DO: Kdo má opravdu zájem?

Sem už se dostali pouze lidé, kteří mají opravdový zájem o váš produkt nebo službu a jsou připraveni nakoupit. Cílem jsou tedy co nejvyšší konverze. Zde už je obsah navíc zbytečný, ale nebojte se nabídnout váš produkt ve zkušební době, slevu, testery zdarma, různé dárky a další výhodné akce, které návštěvníka přesvědčí, aby konečně kliknul na tlačítko koupit.

FÁZE CARE: Práce se spokojeností

Spokojený zákazník se rád vrátí, ve vodách internetu se ale občas může zapomenout u konkurence. Udržujte s ním nadále vztah. Poproste ho například o zpětnou vazbu, posílejte mu dál své newslettery, nabídněte mu výhodnou akci, kterou dostanou jen ti, co již zakoupili nebo si rovnou připravte věrnostní program plný různých benefitů a slev.

Prostě se vašim zákazníkům nezapomeňte pravidelně dostávat do povědomí, ať už by to byly jen články na blogu či posty na sociálních sítích. Lépe si na vás vzpomenou, až budou zase potřebovat produkt nebo službu, kterou nabízíte a pokud jsou opravdu spokojení, určitě vás doporučí i dál.

 

Audio verze i ke stažení:

Katka pečuje o celý projekt MioWebu a jeho tým. Miluje spolupráci a brainstorming. A taky počítače a techniku jako takovou. Návody otevírá až v nouzi nejvyšší.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.