Jednoduchá komunikační technika

Začnu technikou, která změní nejen váš pracovní život, ale hlavně osobní. Jde o přelomovou komunikační techniku, kterou můžete použít při osobním prodeji, na telefonu, na schůzce nebo jednání i na večeři s partnerem nebo když jdete na rande. Stanete se díky ní téměř instantně nejbližší přítel a v místnosti ta nejdůvěryhodnější osoba. O co jde?

Jde o naslouchání.

A máte ji právě teď možnost po zbytek hovoru trénovat.

Otázka zní, zda byste chtěli byste být jiní? Rozpoznatelní? Originální a takoví, kteří druhého zaujmou?

Tak si položte otázku:
Co dělá většina lidí většinu času, když se s někým potkají nebo po druhých lidech něco chtějí?

Mluví. Mluví a mluví. A hlavně mluví o sobě.
A proto vy teď začnete s přesným opakem. Budete lidem naslouchat. Ale ne obyčejně. Budete od teď s lidmi praktikovat hluboké naslouchání.

Mezi mistry prodeje se říká, že nejvíce v bezpečí jste ve světě druhého člověka.
My lidé milujeme bezpečí.

Hluboké naslouchání zajistí nejen to, že se budete cítit v bezpečí. Zajistí něco, co chceme ještě více. Chceme být pochopeni. Chceme, aby nám bylo rozuměno, nasloucháno, aby jsme měli pozornost a aby jsme byli pochopeni.

A pokud toto svým lidem poskytnete, garantuji vám nejen okamžité výsledky, ale prosperitu po celý zbytek života.

Jak se hluboké naslouchání dělá? Při běžném hovoru druhého člověka neposloucháme. Prostě jen čekáme, až skončí, abychom mohli začít mluvit my. A mluvíme dlouho, víceméně do té doby, než zase druhý nenajde dost odvahy nám skočit do řeči. A pak zase mluví on - především o sobě. A tak se to střídá.

Na konci to vypadá tak, že každý řekl, co chtěl. Dobrý, ale často po takovém rozhovoru býváme vyčerpaní a unavení. I když nás téma bavilo a máme člověka rádi, nejsme úplně naplnění, jakoby něco chybělo. Ano.

Naslouchání, hluboké pochopení a vyslyšení druhého.

Když totiž jen mluvíme, ve skutečnosti neslyšíme. Když už už čekáme, až budeme moc říct to svoje, nenasloucháme. Když už posloucháme, tak často hlas ve své hlavě, který komentuje, co druhý říká, souhlasí, nesouhlasí, to není pravda, takto ne, jinak apod. posloucháme tedy ve skutečnosti sebe, svůj hlas v hlavě, ne druhého. Když si toho všimnete a zapnete hluboké naslouchání, svět se změní.

Najednou tam skutečně jste, jste tam pro druhého člověka, slyšíte co říká a nepřekládáte to do svého jazyka, ale jen to necháte sebou projít. Na start to bude chtít trochu trénink. Ale jen si toho při poslechu všimněte, vypněte svůj hlas v hlavě a kritika, který druhého neustále hodnotí a naslouchejte. Druhá strana to okamžitě pozná. Je to malý zázrak.

Když takto hluboce posloucháte, druhý člověk se cítí slyšen a pochopen a získává k vám hlubokou důvěru a není si ani vědom toho proč. Je to proto, že takový zážitek mu zatím poskytl málokdo.

Tedy teď znáte tuto techniku a můžete ji praktikovat. Jako prodávající, osobně i online. Vy totiž nejste při prodávání nikdy ten, kdo něco chce a vyžaduje, jste ten, kdo dává a poskytuje. To je obrovský rozdíl. Když takto druhému dáte, dáte mu své naslouchání, získáte si ho mnohdy na celý život. A také se dozvíte něco, co byste jinak vůbec neslyšeli. Stanete se tím nejlepším obchodníkem a prodejcem (nejen v babylóně) ale na světě.

Tak nechť vás hluboké naslouchání obohatí.