Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.
Pokud chce člověk v životě nebo v podnikání něčeho dosáhnout, má své cíle. A ať se mu to líbí nebo ne, potřebuje sledovat čísla. Potřebuje vědět, kde se na cestě za svým cílem nachází.
Například pokud chceme zhubnout, měříme obvody jednotlivých partií těla třeba co 14 dní. Sledujeme, jak se vyvíjí a jestli to jde správným směrem. Pokud ano, tak nás to motivuje k pokračování. Pokud ne, tak někoho to motivuje přidat a jiného to vzdát. To už však záleží na každém individuálně.
No a v tom online světě je to podobné. Jen těch partií na měření je tady tolik, že se v tom člověk jednoduše ztratí. Způsobů měření a pohledů na každé číslo existuje dvojnásob.
Já vám nechci zamotat hlavu měřením ještě víc. Ukážu vám základy, na co se zaměřit, co sledovat a taky jak to sledovat, abyste tím neztráceli mnoho času. Navíc pokud čísla nejsou vaši oblíbenci, tak vám ukážu pohledy na ně, které by vás mohly bavit.
Na cestě za cílem nemůžete jít bez toho, aniž byste věděli, kde se na té cestě nacházíte. A právě čísla vám to ukážou.
Takovým základem ve světě webové analytiky je měření v Google Analytics. Tam změříte všechno. Většina lidí však najde v tomto nástroji akorát tak návštěvnost webu. Pokud nejste analytický typ a nebaví vás se příliš detailně hrabat v číslech, tak Google Analytics není pro vás.
Pozor! Není pro vás, ale každopádně ho na svůj web připojte. To z toho důvodu, že pokud si najmete např. marketingovou agenturu, tak ta bude chtít sledovat čísla velmi detailně a většina z nich je sleduje právě v tomto nástroji. A bude je zajímat i historie, takže pokud nemáte Google Analytics na webu, tak ho hned připojte. Zde máte návod:
Před chvíli jsem zmínil měření návštěvnosti. Je to ale důležité číslo?
Pokud vám má web přivést zákazníky z internetu a prodávat, tak návštěvnost celého webu není to, co byste měli sledovat. Potřebujete sledovat a soustředit se pouze na cestu zákazníka na webu, na váš funnel a stránky právě v této cestě. Pokud nevíte, co je cesta zákazníka / funnel, tak zde se dozvíte více.
Ve videu vám ukážu, jak je toto měření jednoduché. Jak můžou být tato čísla i vizuálně přehledná, že na první pohled uvidíte vše. Koukněte se na toto video:
Návod pro nastavení UTM parametrů při měření zdrojů návštěvnosti.
Podrobnější kurz na nastavení měření v Miowebu a tvorbu cesty zákazníka máme připravený pro zákazníky aplikace Mioweb ve vzdělávací sekci zde. Jestliže zatím Mioweb nemáte, tak ho získáte se všemi informacemi tady.
A pro ty z vás, kteří chtějí vidět podrobněji, co lidé na vašich stránkách dělají a díky tomu optimalizovat pro ně stránky, tak je zde ještě jeden tip. A tím je aplikace smartlook, která vám ukáže, co přesně uživatelé na stránce dělají. Jaké části čtou, na co klikají a podobně. Z toho vám aplikace vytvoří tzv. heatmapu, kde toto uvidíte.
Ani v tomto případě nemá cenu sledovat všechny stránky webu, ale pouze ty nejdůležitější, které vedou a nějaké akci (konverzi). Takže to bude především vstupní stránka do funnelu a pak prodejní a objednávková stránka.
Když už takto budete měřit čísla, budete vědět, kde se na cestě za svým cílem nacházíte, tak druhým krokem je optimalizace, abyste se za svým cílem dostávali co nejrychleji. Ale o optimalizaci zase někdy příště.
Více informací o Miowebu a co vše umí, nejen z měření, objevíte zde.