Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.
Mít, či nemít blog? Možná jste si už tuhle otázku párkrát položili i vy, ale pokaždé jste nakonec dospěli k zamítavé odpovědi. V tomto článku jsme pro vás sepsali pádné důvody, proč psát blog. I za cenu toho, že to bude stát dost času a energie.
Skvělý a užitečný obsah na webu dokáže v online světě doslova divy. A to i takové, za které byste jinak museli platit nemalé částky. Často také představuje jediný možný způsob, jak být o krok napřed a vyniknout v přehuštěném konkurenčním prostředí, kde je obvykle těžké se prosadit. A zejména tehdy, když nedisponujete statisícovými rozpočty na reklamní kampaně. Co konkrétně vám tedy psaní blogu může přinést?
Dnešní trh praská ve švech. A proto i konkurenční výhody, které ještě nedávno perfektně fungovaly, začínají ztrácet dech. Typickým příkladem může být doprava zdarma od určité částky nebo možnost doručení přes desítky výdejních míst po celé ČR. Který úspěšný e-shop, co to se svou existencí myslí vážně, již dnes něco z toho nenabízí? A u služeb je tomu podobně. Téměř všude narazíte na první konzultaci gratis či zpětné zavolání, bezplatné nezávazné schůzky atd.
Blog vám dává příležitost svůj web skutečně odlišit. Prostřednictvím článků dáte jasně najevo, jak svému oboru rozumíte či v čem je vás přístup jiný. Předložíte potenciálním zákazníkům důkaz, že na vás se mohou spolehnout, protože už nyní jim dáváte něco víc – cenné informace. Svou nabídkou zažehnete pomyslný oheň a blogové příspěvky vám ho pomohou rozdmýchávat a udržet.
Když budete na svůj web pravidelně přidávat kvalitní obsah, vyhledávače vás za to odmění lepšími pozicemi. To je zkrátka fakt a platí pro jakékoliv webové stránky. Ale ruku na srdce – nové produkty v e-shopu to nespasí. A u stránek, co slouží čistě jako prezentace firmy, podmínku pravidelnosti snad ani dodržet nejde. Když tedy pomineme možnost zřízení sekce s aktualitami. Ani ty vás ale z „vyhledávací“ bídy nevytrhnou, protože bývají krátké a veskrze o ničem. Jak na obsah, aby se líbíl vám i vyhledávačům, vám poradí zkušený SEO specialista.
Díky blogování váš web lidé snadněji najdou, protože odpovídáte na jejich otázky. Ale pozor, neznamená to, že zahltíte články klíčovými slovy. Vyhledávací algoritmy jsou v současnosti tak propracované, že už se nenechají jen tak ošálit. Upřednostňují smysluplný a přínosný obsah!
S předchozím bodem souvisí i toto. Jakmile se vaše stránky začnou objevovat ve výsledcích vyhledávání na konkrétní dotazy, dostanete na články více lidí. A ti si je pak mohou začít sdílet skrze sociální sítě a vaše jméno se budete valit internetem jako lavina. Zkrátka, zapíšete se do povědomí cílového publika. A v tom když jednou jste, tak to znamená jen samá pozitiva.
Je „doba blogová“ a tato platforma pomalu vytlačuje z trůnu klasické noviny a časopisy. Lidé navíc rádi posílají dál to, co se jim líbí. Být čtenářem nějakého blogu je v jistém ohledu „in“, a proto stojí za to toho využít z pozice dodavatele informací.
A máme tu ještě jeden tip, který navazuje na předešlý. Když se váš blog bude častěji objevovat ve výsledcích Googlu či Seznamu, zajistíte si neustálý příliv nových návštěvníků. A z blogu je už pak jen krůček k vašim webovým stránkám, na kterých prodáváte.
Žádná forma reklamy vám neudělá tak dobré jméno jako pečlivě vedený blog. S jeho pomocí můžete získat status autority v daném odvětví, což se promítne i do obchodních a jiných příležitostí. Postupem času se z něj vyklube přesvědčovací nástroj, který dá nenápadně, ale zato účinněji, na odiv vaše kvality. Nebudete muset stavět byznys příliš okatě na vyloženě prodejních argumentech a technikách, tuto práci za vás elegantně provede blog jako takový.
Blogování vzbuzuje pozornost a dělá dojem, to by vám potvrdil každý, kdo se do něj pustil. Samozřejmě za předpokladu, že publikujete hodnotné informace, díky kterým se lidé dozví něco nového nebo vyřeší nějaký problém.
Zkuste si to sami představit na jednoduché situaci z offline světa – procházíte kolem dvou stánků s kávou, na kterou máte zrovna opravdu velkou chuť. Kde si ji dáte raději? U stánku A, u kterého vás obsluha sotva pozdraví a zajímá se jen o to, co si koupíte… Nebo u stánku B, kde vám prodavač vysvětlí, jak který druh chutná, jak se vyrábí, proč vám ho doporučuje, s čím se nejlépe doplňuje, jak si espresso můžete připravit i doma apod? Kdo si získá vaše sympatie? A na podobném principu pracuje i blog v kontextu vytváření dobrého dojmu u návštěvníků webu.
A zde opět připomeneme důležitost pravidelnosti. Když si lidé zvyknou, že u vás jednou za týden, obden či v jiné frekvenci najdou nějaký nový článek, budou vaše stránky navštěvovat sami od sebe. A to povede k vytvoření komunity a fanouškovské základny s maximální loajalitou vůči vám a vašemu podnikání. Nejde jen o to, že vás oni sami mohou využívat, ale hlavně si na vás vzpomenou, když bude někdo z jejich přátel či známých potřebovat službu nebo produkt, co nabízíte.
Kde jinde si budete moci „přihřát polívčičku“ než na vlastním blogu? Testujte výrobky ze své nabídky a pište na ně recenze, pochlubte se hodnocením, kterého se vám dostalo od minulých zákazníků, poodhalte zákulisí firmy. Způsobů, jak šikovně, ale neagresivně, zpropagovat sebe sama, existuje obrovské množství. Vyplatí se využít je čas od času na maximum.
Klíčovým slovem tohoto důvodu je monetizace, díky které dostanete z blogu i „nějakou tu korunu“. Co přesně to znamená? Že až získá návštěvnost, doplníte ho např. o inzeráty z reklamních systémů typu Sklik či Google AdSense nebo affiliate programů.
S velkou pravděpodobností nebudete články chrlit jen tak spatra. Možná zpočátku chvilku ano, ale později už se nevyhnete aktivnímu vyhledávání zdrojů a inspirace. Budete číst a načerpávat znalosti, celkově se rozvíjet.
A v konečném důsledku tak podpoříte i své podnikání, protože určitě narazíte na hromadu informací, které vás posunou dále. V neposlední řadě se zlepšíte i v psaném projevu, což zcela jistě zužitkujete i jinak, například při komunikaci se zákazníky.
Získáte příležitost lépe poznat své aktuální či budoucí zákazníky. Když na konec každého článku zařadíte výzvu, ať se k danému tématu vyjádří v komentářích, snadno vypozorujete, co návštěvníci vašeho blogu řeší, co je zajímá, co hledají. A pak jim budete moci servírovat obsah, potažmo služby a produkty víceméně na míru, což povede k jejich větší spokojenosti a zvýšení vaší prestiže. Vše souvisí se vším. Pokud se vám podaří pojmout blogování komplexně, benefity se z této činnosti jen pohrnou.
Nedá nám to a musíme v závěru zmínit i jakýsi „hlubší“ význam celé tvorby blogu. Výše jsme uvedli důvody, které převážně souvisí s vámi a vaším byznysem. Teď se na to podíváme z druhé strany. Vy jako odborník můžete svými články pomoci mnoha lidem. A tak se i bude dít.
Takže ke všem pragmatickým přínosům můžeme přidat ještě tento ryze „lidský“. Stanete se zdrojem informací, díky kterým se bude někdo jiný zdokonalovat nebo se zbaví problému, s nímž se potýká. Nezní to hezky? A ten pocit z toho bude ještě hezčí!
O tom, že blogování sehrává velkou roli v budování dobré pozice jak na internetu, tak u uživatelů, informoval i HubSpot, který provedl výzkum zaměřený právě na přínos blogu. A jaké byly závěry?
Zlákaly vás výhody, které vám nabízí blogování? Ještě než s ním začnete, pořádně si promyslete, zda si na něj skutečně najdete čas. Reálně zhodnoťte své šance věnovat se mu. Pokud zjistíte, že by to skřípalo, jděte od toho.
Alfou a omegou úspěšného blogu je pravidelné zveřejňování nových postů na webu, jak už jsme na řádcích výše vzpomínali. Takže když už nyní víte, že nezvládnete ani například jeden článek za 3–4 týdny, raději od svého momentálního nadšení upusťte. Není totiž nic horšího, než když někdo zavítá na stránku, co dlouho stojí a nic na ní nepřibývá.
„Mrtvý“ blog nepůsobí dobře a zbytečně byste jím riskovali, že hned při prvním pomyslném setkání vám za to potenciální zákazník udělí záporné body. Stejně tak to platí i v případě, že články nebudou stát za nic, budou plné chyb (a tím nemyslíme jen pravopisné), nepřesností a nejasností. Tvorba obsahu, od kterého očekáváte určitý marketingový účinek, vyžaduje přístup na 100 %, nebo nic. Nejde to dělat jen tak napůl.
Mít vlastní blog a podporovat jím podnikání v online prostředí je aktuálně velkým trendem, kterému přicházejí na chuť malé i velké společnosti. Oproti výkonnostnímu marketingu zanechává dlouhodobý efekt. Zatímco zaplacený banner či PPC reklama se po vyčerpání rozpočtu přestane zobrazovat, zveřejněný článek bude na internetu už napořád. A proto v sobě skýtá potenciál, do kterého se rozhodně vyplatí investovat úsilí.
Není blog jako blog. Jestliže si dáváte za cíl, aby byl kvalitní a úspěšný, držte se následujících rad, které vám minimálně v začátcích určitě pomohou.
Pozor na chyby a překlepy – článek si vždy několikrát přečtěte. Hrubky a překlepy snižují důvěryhodnost celého sdělení a zbytečně sráží vaši autoritu.
Dobrý den, máte v textu překlep. Neřídíte se snad vlastní radou :o)
Tak ho zkuste najít a opravit.
Kdyby se nedařilo najít, prozradím. Hezký den
Dva překlepy a pár stylistických hříšků :)
Možná pan Šabacký zkouší naši pozornost :)
Dobrý den Viktore,řešíme ve firmě teď přesně tento úkol, chci se vás zeptat – funguje mioweb i v jiných jazykových mutacích? Já sama potřebuji konkrétně vychovávat francouzsky mluvící klienty a pravidelný blog s pro kliky na naše webové stránky, podpořeny i placenou reklamou by mohl situaci změnit – poradíte? Nastoupila jsem do firmy před týdnem, včera byla porada a návštěvnost je 1)zasadne nízká 2)ke všemu stále klesá. ..
Je mi jasné, že bez kvalitního obsahu pravidelného obsahu se nepohneme, PR člověk to ale zatím moc nechápe. ..potřebuji silné argumenty…