Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.
V současné době už Facebook není jen místem, kde každý prokrastinuje a baví se fotkami kočiček a pejsků. To nás sice asi nikdy nepřestane bavit, ale Facebook nabízí mnohem více. Chytří podnikatelé už pochopili, že na něm mohou vydělat, a to docela jednoduše a efektivně. Stačí založit Facebook a naučit se, jak na to.
Pokud s Facebookem začínáte právě teď a nevíte si rady s prvními kroky, máme pro vás hned několik tipů. Je lepší založení osobního profilu, skupiny nebo stránky? Jaká stránka by to měla být? Tyhle a spousta dalších otázek neminou nikoho, kdo se nově rozhodl naskočit na vlak jménem Facebook. Pojďte se tedy s námi podívat, jak udělat ta první rozhodnutí správně.
Chcete začít se založením Facebooku a propagovat svoje podnikání, ale nevíte, jestli zvolit profil, skupinu nebo stránku? Podíváme se na to, k čemu se hodí jednotlivé typy facebookových profilů a jak je nejlépe využijete pro svoje podnikání.
Profil slouží pouze pro fyzické osoby a jejich soukromý život. Skupina je místo, kam mohou přidávat příspěvky pouze fyzické osoby skrze svoje profily a vždy se týkají nějakého tématu. Nemáte nad nimi takovou kontrolu, nemůžete u nich nic měřit ani vytvořit reklamu a uživatelé Facebooku ani nepočítají s tím, že by byla skupina používána pro komerční účely. Je to spíše něco jako online klubovna.
Správným řešením pro podnikání je založení Facebookové stránky, kterou slouží právě pro tyto účely a obsahuje spoustu užitečných možností navíc. Stránku vytvoříte přímo ze svého osobního profilu pomocí tohoto odkazu. Můžete ji spravovat i pomocí pokročilejšího nástroje, tzv. Business manageru. Ten ale doporučujeme pouze zkušenějším uživatelům.
Správně jsme si tedy vybrali stránku a teď přejdeme k jejímu založení. Jaký ale zvolit typ? Facebook nám nabízí hned 6 možností:
Každý z typů je určen (jak už názvy napovídají) pro jiné účely stránek. Podle toho máte možnost také využít jiných druhů nastavení stránky.
Pro “Místní firmu” můžete například přidat otevírací dobu nebo adresu. Pro “Společnost, organizaci nebo instituci” přidáte více poboček s vlastními adresami. “Značku nebo produkt” využijete ve chvíli, kdy prodáváte více společnostem, které nevlastníte. Pokud jste na volné noze a chcete komunikovat za své jméno, bude pro vás nejlepší volbou právě “Umělec, skupina nebo veřejně známá osobnost”.
“Zábava” je určena pro všechny stránky, které se zaměřují na nějaký zábavní pořad, knihu nebo třeba festival. Poslední volba “Účel nebo komunita” využívají většinou neziskové organizace. Tuto volbu ale nedoporučuji, protože nemáte možnost vyplnit konkrétní účel. Ten má totiž velký význam z hlediska dohledatelnosti. Podobný typ stránky je lepší založit spíše jako “Společnost, organizaci nebo instituci”.
Existují 4 základní formáty příspěvků a 5 speciálních formátů, které vám Facebook nabízí. Každý se hodí pro jinou příležitost:
Pokud chcete svůj Facebook více oživit, zařaďte mezi běžné příspěvky některý z následujících formátů:
Zdroj: https://blog.bufferapp.com/facebook-carousel-ads
Zdroj: https://instapage.com/blog/are-facebook-canvas-ads-right-for-your-business
Lidé si Facebook prohlíží na různých zařízeních a kvůli tomu se jim vaše fotky nemusejí zobrazovat tak, jak byste si přáli. Nemusíte ale věšet hlavu, pro každý formát existují ideální rozměry, které vám zaručí správné zobrazení nehledě na přístroj:
Ať už chcete psát o čemkoliv, vždy se snažte přemýšlet nad tím, kdo si má váš příspěvek přečíst, kdy si ho čte, na jakém zařízení si ho čte a selským rozumem vyberte tu správnou variantu tak, aby to měli vaši fanoušci co nejpohodlnější.