Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.

Moderní logo zdarma? Vytvořte si ho pomocí free online programů!

kde vytvořit online logo zdarma

Atraktivní vizuál půl úspěchu – tato parafráze známého českého přísloví přesně vyjadřuje důležitost estetické stránky webu. Když se něco líbí, mnohem snadněji si to lidé zapamatují a následně i vybavují. Super design ale netvoří jen pěkná grafika, krásné barvy či vyladěné obrázky.

Nedávno jsme se zabývali tím, jak je důležité abyste na webu měli pěknou grafiku a kde k tomu najdete zdarma obrázky ke stažení. Podstatnou roli ve vzhledu webu ovšem sehrává také logo, zdánlivá maličkost, která má však velký vliv na vnímání vašich webových stránek uživateli. V článku vám poradíme, jak si ho jednoduše vytvořit online svépomocí i bez znalostí grafických programů a odborných postupů. Jedinou nutnou investicí tak bude váš čas.

3 hlavní důvody, proč je tak zásadní mít vlastní logo

Ještě než se podíváme na to, co tvorba loga zdarma obnáší, přiblížíme si, proč představuje tak významný prvek a v čem tkví jeho síla.

  1. Významně zvyšuje důvěryhodnost webu/značky u návštěvníků/zákazníků. Když má „produkt“ (ve vašem případě web) vlastní logo, stoupá jeho prestiž a sympatie v očích uživatelů.
  2. Lidé si vás díky jasné grafické značce snadněji zapamatujírozpoznají mezi konkurencí. Získáte tak výrazný náskok před podobnými stránkami, co logo nemají.
  3. Pomáhá formovat pozitivní vztah s uživateli, kteří tak na první pohled vidí vaši profesionalitu a kvalitu.

Kde všude logo využijete?

Ačkoliv primárně chcete logo pro své webové stránky, měli byste ho jako svou „tvář“ zahrnout do všech komunikačních a dalších kanálů. Ať už půjde o online nebo offline prostředí, jednotný vizuál udělá vždy jen ten nejlepší dojem. Logo tak patří například i na/do:

  • podpisu v e-mailu,
  • prezentace na sociálních sítích,
  • vizitky,
  • propagační předměty,
  • firemní vozidlo,
  • firemní oblečení,
  • apod.

Vždy samozřejmě záleží na konkrétním pojetí toho, co děláte nebo nabízíte. Je proto možné, že vám logo poslouží jen na webovkách, protože jinde nebudete aktivní. Pokud tomu ale bude naopak, doporučujeme svou originální značku používat na maximum úplně všude.

Ještě nemáte web, který by vaši značku profesionálně reprezentoval a přinášel vám prodeje? Zjistěte na nezávazné konzultaci, jak vašemu projektu dokáže pomoci prodejní web od Miowebu.

 

Tipy na skvělé online programy zdarma

Na internetu je k dispozici celá řada online služeb pro tvorbu vlastního loga během pár minut. Jejich základem je vždy intuitivní program, v němž si svou značku doslova poskládáte z nabízených elementů. Jde o velmi jednoduchou záležitost, se kterou si poradí každý.

  • OnlineLogoMaker
    Vložíte text, přidáte symbol a je to. Tento program navíc umožňuje nahrát a zakomponovat vlastní fotografie.
  • Zillion Designs
    Zde máte na výběr ze spousty stylů a motivů pro nejrůznější obory. Pro stažení si ale budete muset vytvořit uživatelský účet.
  • Logo Garden
    Velmi příjemně řešené rozhraní, ve kterém se snadno zorientujete. Kdybyste potřebovali nápovědu, jsou přímo pod editací umístěna videa s návodem krok za krokem. Bezplatné stažení zahrnuje menší rozlišení, za větší si budete muset trochu připlatit.
  • Flaming text
    Jak už název napovídá, tento program využijí především ti, kdo chtějí mít textové logo. Vyberete si styl a poté si přizpůsobíte detaily.
  • Canva
    Populární grafický online editor zahrnuje mimo jiného i předdefinované šablony pro vytvoření vlastního loga zdarma. Můžete také nahrát svou fotografii/obrázek.
  • Logomakr
    Ve vyhledávacím poli zadáte klíčové slovo a následně se vám ukážou dostupné ikony s danou tematikou. Pak přidáte text a máte hotovo. Podmínkou použití je uvedení odkazu na původního autora.
  • LogoFactory
    Umožňuje vytvořit logo ve 3 krocích. Nejprve si vyberete nejvhodnější obrázek, poté doplníte text a nakonec stáhnete.
  • Logo
    Tento program není zcela zdarma, ale za necelých 10 $ můžete své logo mít. Zadáte název svého projektu a další údaje, vyberete si jedno z vytvořených log a uhradíte.
  • Logaster
    Jediné, co musíte udělat, je vložit jméno vaší společnosti. Logaster pro vaši společnost vytvoří mnoho log. Vyberte logo, které se vám líbí, upravte jej a uložte.
    Na této stránce si také můžete vytvořit svou vlastní podnikovou identitu.

Rady pro tvorbu aneb jak dosáhnout profi výsledku

Na závěr vám přinášíme rady, jak vytvořit logo firmy (resp. webu), aby perfektně odráželo váš záměr a vaši jedinečnost a bylo pomyslnou třešničkou na dortu celého povedeného vizuálu.

  • Čerpejte inspiraci
    Než se do toho pustíte, podívejte se na své konkurenty, světoznámé značky a úspěšné firmy. Pomůže vám to s vymýšlením kvalitního konceptu a budete vědět, jaké tvary/prvky/barvy vyloučit, abyste nebyli zaměnitelní s někým jiným.
  • Zvolte správné barvy
    Barevnost je velké téma. Vycházejte samozřejmě z celkového vizuálu, vše musí ladit. Ideálně pro tvorbu loga použijte 1–2 barvy, maximum jsou 3. Obecně volte tóny, se kterými si lidé asociují obor, ve kterém působíte. Příklad: pokud byste měli e-shop s přírodními doplňky, určitě byste se pohybovali okolo zelených či žlutých tónů.
  • Zaměřte se na čitelnost
    Zapomeňte na fonty plné kudrlinek a klikyháků. Vše musí být maximálně čitelné, a to i v malém formátu.
  • Buďte nadčasoví
    Možná jsou aktuálně in přechodové efekty nebo retro typy písma. Ale bude tomu tak i příští rok? Zůstaňte raději u nepříliš „divokých“ verzí loga. V jednoduchosti je síla, navíc přispívá k zapamatovatelnosti.
  • Dejte si pozor na přesycenost
    Nekombinujte různé fonty, symboly, barvy, méně je skutečně více. Kreativita se cení, ale hranice mezi zajímavým a kýčovitým je poměrně tenká.
  • Nepospíchejte a udělejte více návrhů
    Netlačte na pilu. Když zrovna nemáte den, nechte si to v hlavě trochu uležet. Vyplatí se také vytvořit více návrhů loga (cca 3–4) a z těch finálně vybrat jeden. Poproste přátele a známé, aby se vám k nim vyjádřili. Ptejte se, jak na ně působí, co jim evokují, zda z nich „cítí“ vaše zaměření.

Teď už víte, jak si vytvořit logo, které bude vypadat dobře, ale nikterak nezasáhne do vašeho rozpočtu. Časem pak můžete využít služeb profesionála, avšak minimálně v začátcích vám varianta zdarma plně postačí.

V MioWebu se starám o marketing a prodej. Posílám Vám e-maily, hledám a sepisuju pro Vás tipy nejen okolo webů a e-shopů, ale i podnikání a marketingu na internetu, které Vám pomohou se prosadit a vydělávat.
Komentáře
  1. Tomáš Vachuda napsal:

    S obecnými radami a argumenty kolem log souhlasím. Nicméně co se týče tvorby log online, vidím jako nezbytné zmínit čtenářům i rizika, která se s tvorbou loga skrze online generátory vážou. Především jde o zaměnitelnost jejich loga (miliony jiných firem mohou použít tytéž symboly) a dále pak i o problém s registrací značky (opět, kvůli zaměnitelnosti jim to na UPV neprojde) a v neposlední řadě mohou vzniknout i problémy s autorským zákonem (soudy a drahé pokuty), je-li v daném genetárotur logo kradené (což není ojedinělé).

    Vše jsem sepsal ve svém článku, včetně odkazů na zákony: http://logotvurce.cz/loga-fotobank-podobnych-sluzeb/

    Zkrátka ne vždy je „zdarma“ opravdu zdarma. Naopak se tvorba loga skrze online generátory může nepěkně prodražit a ve finále stejně člověk zadá logo konkrétnímu logotvůrci, pokud to se svým byznysem myslí opravdu vážně. :)

  2. Eli napsal:

    Exituje online logo maker, který má kvalitní fonty vhodné pro mythic téma či téma jakékoliv kreativní? Nenašla jsem, všude umí vše jen anglicky, kvalitní český font aby člověk pohledal, takže se opět vracím k Zoneru a Photoshopu… :(

  3. Veronika napsal:

    Dobrý den chtěla bych logo nějaké takové aby tomu všichni rozuměli děkuji. Zatím nashledanou.

  4. Anna napsal:

    Zajímalo by mě, v jakých programech návrháři umisťují loga pro představu zadavatele na automobily, reklamní předměty, vizitky, vlající vlajky atd.
    Děkuji předem za odpověď

  5. Majka napsal:

    Super tipy, díky moc. Jdu na to :)

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.