Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.
Web vám má usnadňovat život a přinášet výsledky. A kde jinde na tom začít pracovat, než na nejnavštěvovanější stránce webu, kterou je homepage. Co by na ní mělo být za sdělení, aby lidé snadno a rychle pochopili, o co na vašem webu jde a proč mají nakoupit.
Statisticky patří homepage mezi nejnavštěvovanější stránky každého webu, zpravidla je úplně tou nejnavštěvovanější. Často zde dochází k prvnímu kontaktu potenciálního klienta s vaší značkou nebo se na ni proklikává z konkrétních podstránek, skrze které na web přišel, když si chce o vás udělat ucelený obrázek.
Zřídkakdy ale homepage přináší ze všech stránek webu nejvíc výsledků, protože se k ní nepřistupuje jako ke „konverzní“ stránce. Většinou se pohybuje na konci jednoho ze dvou extrémů.
Oba tyto příklady mají jedno společné. Příliš nepomáhají vašemu potenciálnímu klientovi dosáhnout jeho cíle, kterým je vyřešení jeho situace pomocí nákupu vašeho produktu nebo služby. A přitom právě s takovou potřebou potenciální klient na váš web přichází.
Aby se návštěvník vašeho webu mohl pro vaše řešení rozhodnout, potřebuje rychle pochopit:
To vše pod podmínkou, že na to, abyste návštěvníka webu zaujali a ukázali, že je u vás správně, máte jen několik vteřin. Když mu na první pohled není jasné, kde je a co pro něj můžete udělat, zpravidla odchází.
Co by na homepage rozhodně mělo být?
Samozřejmě záleží na specificích vašeho online podnikání, respektive potřebách vašich potenciálních klientů. Ale jako úplný základ se potenciální klient potřebuje dozvědět následující:
Když dostane návštěvník vašeho webu tyto informace a usoudí, že je cílovým klientem vašeho produktu, je velká šance, že na webu vydrží a bude chtít vědět víc.
poznámka: všechny tři body není nutné sdělit v jedné větě, dejte jim prostor, aby sdělení neznělo kostrbatě
Klidně teď zkontrolujte, jestli je sdělení výše z vaší homepage naprosto zřejmé.
Dobře.
Základ bychom měli.
Splnit tři body výše zvládnete při dobré znalosti vašeho ideálního klienta pomocí nadpisu a podnadpisu. A samy o sobě ke konverzi většinou nepovedou.
Sdělení vaší homepage je potřeba rozšířit a ještě více se přiblížit tomu, co potenciální klient hledá.
Na pomoc si k tomu vezmu zahraničního experta Pedro Cortése (https://www.cortes.design/), který se specializuje na positioning a messaging.
Ten považuje za zásadní odpovědět návštěvníkovi webu na tyto otázky:
Když dokážete odpovědět klientovi na tyto čtyři otázky, je velká šance, že je nakloněn nákupu.
Možná však stále cítí určité riziko a nejistotu a proto je na homepage potřeba připojit univerzální ingredienci, která pomáhá nejistotu odstraňovat – reference.
Díky pravdivým a správně(!) použitým referencím (formou vyjádření dřívějších klientů, log klientů, počtů realizovaných zakázek, případových studií…), klient opravdu pozná, zda je nabízené řešení vhodné přímo pro člověka v jeho situaci.
A zároveň získá i “nestranné” potvrzení toho, co vy sami píšete.
Využití referencí vydá na samostatný článek, tady uvedu jen jeden příklad toho, jak je myšleno, že reference mají pomoci klientovi ujistit se, že vaše řešení je přímo pro něj.
Nabízíte-li například marketingové služby pro malé firmy, vyhněte se v referencích logům velkých známých firem, i když jste na spolupráci s takovým klientem právem hrdí. Klient z malé firmy by mohl nabýt dojmu, že vás nezaplatí nebo že nedokážete pochopit situaci jeho startupu, když pomáháte korporátům. Stejně tak, pokud cílíte na majitele firem, snažte se v referencích ukázat vyjádření člověka na odpovídající pozici, nikoli pozici pod ním.
Poslední věc, bez které by celý systém nefungoval, je výzva k akci. Tou dáte klientovi možnost, aby se skutečně přiblížil kýženému řešení jeho situace a nezůstalo jen u slov.
Dle povahy vašeho produktu nebo služby může být dalším krokem rovnou nákup nebo rezervace služby (pro služby nebo produkty, kde není potřeba příliš dalšího vysvětlování).
Častěji bude ale následovat mezikrok, který pro potenciálního klienta ještě neznamená velký závazek (např. konzultace zdarma přímo pro jeho projekt, vyzkoušení produktu na bezplatné období, nezávazná kalkulace služby…).
Důležité je, aby výzva k akci logicky navazovala na všechna ostatní sdělení na homepage (ne vždy dává například smysl zapsání se do newsletteru, stažení slevového kupónu atd.).
A tím jsme u konce.
Na závěr ještě doplním několik obecných zásad, kterými je dobré se při tvorbě homepage řídit.
Ať vám homepage přináší výsledky.
Je vaším cílem na webu prodávat nebo získávat klienty pro vaše služby? Pojďme se společně podívat na možné strategie online prodeje a jak vám je Mioweb pomůže na webu technicky zajistit. Rezervujte si 30-minutovou konzultaci zdarma a spojíme se na konferenčním hovoru.