Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.

Členské sekce nakopnou vaše podnikání do nových obrátek

Členské sekce nakopnou vaše podnikání do nových obrátek

Mít parádně vyladěný web, přes který se vám měsíčně ozve spoustu zákazníků je skvělé. Avšak, mít členskou sekci, kde svým zákazníkům nabídnete to, co nikdo jiný a konkurenci necháte daleko za sebou, to je vstupenka do nejvyšší ligy ve vašem oboru. Jaký potenciál se v členských sekcích skrývá?

Člověk je od přírody hierarchické zvíře a má rád, když se ocitne ve výjimečné společnosti. Minule jsme vám nastínili, co to jsou členské sekce. Ve zkratce to ještě jednou shrneme. Hlavní výhodou je, že si vytvoříte exkluzivní prostředí, kde se dostanete do přímého kontaktu se svými zákazníky či sledujícími a nabídnete jim bonusový obsah (za což vás samozřejmě budou milovat). A co je nejdůležitější? Za členství ve VIP prostředí si rádi připlatí.

Zřejmě se vám už v hlavě skládá představa, jak byste členské sekce využili právě ve svém podnikání a chcete se zeptat, co pro to musíte udělat. Pojďme si to dát do jednoduché rovnice.

1. Nabídněte skutečně hodnotný obsah

Nebudeme si nic nalhávat. Členskou sekci je třeba vytvořit a naplnit něčím, za co lidé rádi zaplatí a skutečně jim to přinese něco navíc. Jinak váš VIP klub zase rychle opustí.

Dáváte cestovatelské tipy? Nechte si ty nejlepší fígle jako bonus a přibalte k nim třeba sjednané slevy na vybavení u partnerských obchodů. Pořádáte vzdělávací konference? Poskytněte z nich nahrávky, materiály a domluvte svým členům osobní mentoring s účinkujícími nebo prémiový uzavřený seminář.

Co všechno můžete nabídnout?

  • videa, webináře
  • e-booky, pdf, manuály, infografiky
  • podcasty
  • slevy, dárky
  • speciální články
  • online i offline kurzy, testy
  • programy
  • soutěže
  • osobní mentoring

Ano, na začátek je potřeba sednou za počítač, zvednout telefon, napsat pár e-mailů nebo někam zajít a všechno vytvořit. Pak teprve můžete členskou sekci přidat ve svém webovém editoru (což je díky MioWebu, kde to prostě naklikáte, ta jednodušší část). Hlavní je, aby to byl skutečný bonus nad rámec produktů nebo služeb, které už běžně nabízíte. Formu zvolte podle toho, co je vám nejbližší. Důležité je i říct, že členské sekce se dají rozdělit na několik úrovní (začátečníci, pokročilí) a podle toho materiály uvnitř specifikovat.

2. Osobní kontakt nad zlato

Tohle je to důležitější. Je skvělé dostat nějaký produkt a informace navíc, co však lidé ocení nejvíce, jsou osobní vazby (proto se to taky většinou jmenuje klub, že jo). Dejte jim možnost se propojit a sdílet své zkušenosti, pokroky, nadšení nebo si vzájemně říct o radu. Speciální kurz navíc nebo neformální večírek a networking také dělají divy.

To je jeden z hlavních benefitů, který vytvořením členské sekce získáte. Zástupy věrných zákazníků, kteří se kolem vás semknou ve fungující komunitu. Samozřejmě o tom budou mluvit se svými přáteli a doporučovat vás dál. A všichni víme, že osobní recenze je ta nejlepší.

3. Jak to pomůže vašemu podnikání?

Zní to všechno krásně? Určitě. Taky vám to asi přijde jako spousta práce navíc. A vyplatí se to? Jistě. Pokud to chcete převést na čísla, je důležité říci, že za členské sekce si většinou zákazníci musí připlatit. Způsoby mohou být takové:

a) Fungují na bázi pravidelného měsíčního (nebo čtvrtletního, ročního, atd.) poplatku, který se většinou pohybuje v řádu pár stovek korun až tisíc měsíčně za člena.

b) Jednorázový nákup, což je zpravidla nějaký jednodušší produkt (online kurz), který je prodáván touto cestou.

Asi jste si spočítali, že už při několika desítkách členů je to slušný vedlejší pravidelný příjem pro vaše podnikání (a co teprve až členů budou stovky). Je také nutné vzít v úvahu, co jsme nastínili v předchozím bodě, tedy reklamu, kterou vám tito lidé udělají tím, že ostatním doporučí byť jen vaše klasické produkty nebo služby.

 

Nezapomeňte, že v členské sekci lidé očekávají opravdovou hodnotu navíc, kterou jinde jen tak nedostanou. Také se o ně musíte pravidelně starat, například vydávat speciální články, podcasty, videa a pořádat společná setkání (neodbyjte to jen konferenčními hovory, možnost setkat se osobně má mnohem větší cenu).

V jakém množství se do toho pustíte, už záleží na vás. Základem je alespoň jeden obsah týdně (to není tak moc), aby byli lidé uvnitř aktivní. Podle množství příspěvků a novinek se bude vaše členská skupina taky rozrůstat.

V příštím článku vám ukážeme, pro jaké podnikání se členské sekce hodí a podíváme se i na úspěšné členské sekce u nás, ať si lépe představíte, jaké využití nabízí právě vám.

Audio verze i ke stažení:

Katka pečuje o celý projekt MioWebu a jeho tým. Miluje spolupráci a brainstorming. A taky počítače a techniku jako takovou. Návody otevírá až v nouzi nejvyšší.
Komentáře
  1. Fabiola napsal:

    Článek sdílel informace velmi zajímavý.GoMovies

  2. ivan napsal:

    zajímavý článek

  3. John Vo napsal:

    Velmi dobrý článek

  4. Solamovies napsal:

    Skvělé informace, děkujeme za sdílení

  5. 123Movies napsal:

    zajímavý článek, mnohokrát děkuji za zveřejnění

  6. piileh napsal:

    zajímavý článek děkuji

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.