Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.
Pustili jste se do měření webu v Google Analytics a jde vám ze všech těch údajů a grafů „hlava kolem“? Nezoufejte, po přečtení tohoto článku se to změní. Přinášíme jasné a srozumitelné odpovědi na základní otázky ohledně použití tohoto užitečného nástroje.
Než se vrhnete na bližší prozkoumávání možností nebo hlubší nastavování funkcí, měli byste vědět, co, kde a jak často sledovat. To jsou znalosti, bez kterých se v Analytics neposunete dál.
Asi víte, že Google Analytics toho umí hodně. Z dat, která pro vás dokáže sbírat, zjistíte spoustu zajímavých informací. Například o tom, co u vás vaše návštěvníky (ne)baví. Nebo jestli se z nich stávají zákazníci rychleji, když použijete zelené tlačítko namísto oranžového. A co teprve přesné statistiky o plnění cílů vztahujících se ke konverzím. Jenže na tohle všechno máte ještě čas.
Na startu v GA byste se měli soustředit na návštěvnost. Pokud chcete mít své publikum a jeho chování pod drobnohledem, potřebujete nejprve vědět, jak je velké, kde se bere nebo jestli jste ho zaujali. Proto se v prvních týdnech a měsících dívejte na následující výsledky.
Záleží na vás, jak moc se chcete nahlížení do Analyticsu věnovat. Pokud máte čas a chuť, dívejte se na čísla třeba denně. Co je ale podstatnější, to je frekvence porovnávání a vyhodnocování.
A pro to jsou vhodnější delší intervaly, alespoň týdenní. Obecně jsou oblíbené měsíční reporty. Získáte větší odstup a příležitost vysledovat eventuální trendy nebo následky změn provedených na webu.
Měření v Analyticsu by nemělo končit jen pozorováním čísel. Je potřeba s nimi dále pracovat. Když si srovnáte výsledky dvou měsíců, zřetelně poznáte, zda se vašemu webu daří, nebo naopak.
A přesně takové zhodnocení byste měli pokaždé co nejvíce využít. Funguje vám propojení s Facebookem? Podpořte ho, zužitkujte odhalený potenciál. Nepřicházejí k vám lidé z vyhledávačů na klíčové slovo, které mělo být „tutovka“? Najděte v obsahu nedostatky a napravte je.
Google Analytics vám bez obalu řekne, jestli to, co děláte, má smysl. Ať už se to týká čistě jen správy stránek nebo třeba propagace, kterou je chcete zviditelnit. Proto doporučujeme přistupovat k němu jako k upřímnému rádci, se kterým můžete úspěšně růst.
Super článek. díky za něj. lehce se čte a pomoch mi zorientovat se.