Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.
Když se rozhodnete jít cestou života v souladu se sebou, když následujete své talenty, všímáte si, co vás baví a jde vám snadno a k tomu máte odvahu využívat příležitostí, které přicházejí, může se vám stát, že během pár měsíců nebo let budete dělat něco, na co byste teď absolutně nepomysleli.
Veronika přesně tohle udělala a nepochybuji, že bude dělat i nadále. Když jsem nedávno narazila na článek na jejím webu s názvem Proč je MioWeb skvělá volba, napadlo mě ji více vyzpovídat a zeptat se jí na její cestu k MioWebu. S Veronikou se známe osobně, dovolím si tedy rozhovor ponechat v režimu tykání. Věřím, že pro vás bude v mnohém ispirující.
Vybrat hlavní byznys je trochu těžké. Na jedné straně provozuji od roku 2011 e-shop se zdravotní obuví a na straně druhé přibližně rok pečuji o nejen začínající online podnikatele. A to dvěma způsoby:
Obě činnosti si mě našly tak nějak samy. Původně jsem začínala e-shop s oblečením, ale lidé se víc a víc ptali na zdravotní obuv. Nejdříve jsem jim ji sháněla individuálně a nakonec jsem v březnu 2011 založila e-shop s botami a ten funguje do dneška.
Podobné to bylo se službami pro online podnikatele. Během svého online podnikání jsem se musela hodně věcí naučit. Vytvořila jsem si tak “portfólio” dovedností, znalostí, informací, technik, programů a nástrojů. A používala jsem je zcela přirozeně. Postupně se na mě začali obracet přátele, také online podnikatelé, zda bych jim nepomohla tu s tím, tu s oním.
A postupně mi došlo, že to, co znám a umím, neumí každý. Že to není až tak samozřejmé. Především ženy v online podnikání zápasí s mnoha věcmi, které je fakt brzdí. A tak jsem vloni na podzim překonala obrovský vnitřní strach a obavy a rozhodla se, že své služby nabídnu druhým. A světe div se, klienti se nahrnuli a od té doby o ně pečuji a pomáhám jim v podnikání.
Trnitá. Začínala jsem před lety tím, že jsem si sama pro sebe postavila web čistě na Wordpressu. Poté jsem si postavila i další weby. A propálila jsem na tom mraky času a nejednou měla nervy v kýblu.
V roce 2015 jsem se setkala s Miowebem poprvé, a to v rámci kurzu Stáni Mrázkové. Tehdy jsem ho odmítla, protože mi přišlo líto vzdát se toho všeho, co jsem se na Wordpressu naučila. Přeci jen jsem už měla svoje oblíbené šablony, pluginy, věděla jsem, co a jak, weby stály, fungovaly. Tak nač přibírat “do rodiny” někoho nového.
Ale postupně jsem se s Miowebem seznamovala a nakonec jsem se rozhodla dát mu šanci. A od té doby počítám svůj webový život na čas před Miowebem a na čas po Miowebu. Jsem ráda, že jsem mu tehdy před dvěma lety tu šanci dala a do rodiny ho přijala.
Těch důvodů je víc. Například:
No jejda! Mioweb je skvělý, pracuje se s ním velmi dobře a jednoduše. Ale to neznamená, že když k němu člověk sedne, vykouzlí okamžitě web jako z pohádky.
Když se dnes podívám na svůj osobní web, který jsem vytvořila v roce 2015 (některé stránky mám na památku schované), musím se usmívat. Do dokonalosti to mělo fakt hodně daleko. Ale žádná cesta se nezačne bez prvního kroku. A v tom Mioweb považuji za výborný nástroj, protože s ním může svůj web postavit opravdu každý. A postaví ho samozřejmě v rámci svých možností a umu. Ale postaví. A web bude fungovat.
Tak to bylo i se mnou. Začala jsem, udělala jsem svůj první web a postupem času jsem se zdokonalovala víc a víc. Objevovala jsem a objevuji všechny možnosti Miowebu. Takže na začátku jsem pracovala hlavně s elementem text, nadpis, obrázek. Dnes elementy kombinuji, experimentuji s jejich umístěním na stránce, ladím, hraju si.
Že by mě na začátku vyloženě něco potrápilo, si už nevzpomínám. To spíš teď. Když si klienti vymyslí, co by na webu chtěli mít a já pak hledám možnosti, jak jim to s MioWebem splnit.
Nemůžu posoudit jiná webová řešení komplexně. Nejsem ani programátor, ani ajťák profík, proto můj pohled bude čistě uživatelský a asi trochu ženský.
Co se týče zlepšení nebo toho, co mi chybí, tak prostor tu určitě je. Třeba mně hodně chybí možnost nahrát si vlastní font (ne jen Google fonty), možnost na stránku vložit menu nejen ve sloupci, ale také v řádku, doplnit popř. přímo nahradit názvy v menu ikonama.
Já jsem ikonková, ikonky prostě miluju, takže pro mě by nabídka interních vestavěných ikon mohla být mnohem větší. To by mi udělalo velikou radost. Napadají mě i další věci, ale jsem přesvědčená, že autoři Miowebu si svůj trh sledují a že mají dost zpětných vazeb a že se postupně dočkáme dalších a dalších zlepšení.
To je ale kulišácká otázka. Nevím, jestli to jsou přímo marketingové strategie, ale v online podnikání vnímám jako důležité 2 základní věci: Být svůj a být profi. Být svůj, tedy autentický, je zásadní v tom, aby na druhé straně můj web, nabídka nebo produkt zarezonovali přesně s tím, kým mají. Proto je fajn se v textovém nebo vizuálním projevu nestylizovat, nebýt umělý, strojený, prostě neautentický. Zkrátka být svůj.
Na druhou stranu být svůj může být v některých případech katastrofa. :-D A proto je tu ta druhá miska vah, kdy je potřeba být i profesionální. Tím podle mě pak vznikne správná esence, která přitahuje pozornost, zákazníky, klienty i příležitosti.
Používám chytré nástroje on-line marketingu, jako je aplikace na sběr a následné rozesílání e-mailů (SmartEmailing a Sendinblue) nebo nástroj pro automatickou fakturaci (Fapi).
Využívám také další on-line aplikace na tvorbu grafiky, úpravu fotografií apod. Velmi ráda používám Canvu, jejich Work verze je velmi zdařilá a pokročilá. Vyhovují mi hlavně on-line aplikace, se kterými nejsem závislá jednak na operačním systému a jednak na zařízení a místě, kde právě pracuji. Na úpravu fotografií mi vyhovuje Pixlr editor nebo Pixlr express.
Díky této otázce jsem se přinutila spočítat weby, které jsem dosud udělala a klienty, se kterými spolupracuji. Nutno nastínit, že před rokem o mě nikdo nevěděl. Ani já sama jsem tehdy ještě netušila, že se blíží doba, kdy nabídnu lidem svoje služby a začnu pro ně dělat webové stránky, celé weby, pomáhat jim s podnikáním.
Svůj Báječný web jsem spustila loni na konci listopadu, tedy před 10 měsíci. Od té doby jsem vytvořila komplet celých 21 webů, spousty jednotlivých stránek (prodejních nebo titulních), dalších 10 webů na mě ještě aktuálně čeká. Dlouhodobě pravidelně spolupracuji se 7 klienty, další konzultuji, vedu a učím v řádu několika měsíců. Hodně klientů se vrací, když na webu potřebují dílčí úpravy nebo přidat produkt apod.
Pokud se týká online PREZENTACE, nemůžu odpovědět jinak, než aby investoval do svého webu. Vzhled webu totiž o vás, jako podnikateli, poví neskutečně mnoho. A i když si to návštěvník nemusí přímo nazvat, pojmenovat, bude to cítit. Bude ho to ovlivňovat – ve vytváření názoru na vás, na vaše produkty, služby, nabídku.
Web je nástroj, kterým děláte dojem. Ten první dvakrát neuděláte…
Miluju obraz života jako cesty. Moje životní krédo je: „Kdo nevykročí, nikam nedojde.“ Žádná cesta se nezačne bez prvního kroku. A druhým mým životním vyznáním je, že nepotřebuji mít dálková světla, vidět hodně dopředu, že mi stačí světlo jen na jeden krok. A jakmile ho udělám, osvítí se mi cesta zas pro ten další. A tak stále a stále.
A tak dělám každý den, každý okamžik jeden a další krok. Přijímám to, co mi cesta přináší. Užívám si vrcholy, odpočinkové tůně, krásné vyhlídky. Stejně tak s pokorou přijímám údolí, tmu, hlad nebo nepohodlí. Jednoduše jdu, krok za krokem. A díky tomu se ta moje cesta vine pokaždé někudy jinudy, mám spoustu příležitostí, výzev i dobrodružství.
Každý úsek cesty jednou skončí, pokud se v něm nezastavím a nezahnízdím. A to hlavně u těch tmavých a nehezkých úseků já nerada, takže to pak raději zrychlím, ať už jsem pryč a zase si užívám slunce a nových věcí.
Děkuji za rozhovor a přeji Ti hodně úspěchů v tom, co děláš.