Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.

4 tipy jak rozjet úspěšný e-shop

jak vypadá úspěšný malý e shop

Založit menší elektronický obchod je poměrně snadné. Horší už to je s jeho budováním a rozvojem. Po spuštění stojí eshopař před zásadní výzvou – musí prorazit, uspět a udržet si přízeň zákazníků. A to se rozhodně nestane jen tak. Trh je přehlcený, konkurence obrovská.

Před nedávnem jsme vám představili novou funkci MioWebu – vlastní e-shop. Pokud právě stojíte na startu a koketujete s myšlenkou provozovat jej, inspirujte se našimi užitečnými tipy pro úspěšný e-shop. Poradíme vám v nich, co udělat pro to, abyste uspěli, a to jak u zákazníků, tak i sami pro sebe.

1. Prodávejte to, co vás baví

Možná to nyní bude znít jako otřepaná fráze nebo vyčpělé klišé, ale faktem je, že se vyplatí dělat to srdcem. Když se na e-shopu pustíte do prodeje sortimentu, ke kterému nemáte žádný vztah a který vás nebaví, zařadíte se do e-shopové šedi. A té je na internetu hromada.
Trend poslední doby ukazuje, že takovým chladným byznys přístupem jsou zákazníci znuděni. Hledají něco víc. Chtějí nakupovat tam, kde prodejce zboží rozumí a sám je jeho fanouškem. Takové nadšení se nijak nenaučíte, to v sobě musíte mít přirozeně a právě díky němu máte nakročeno k tomu, abyste byli úspěšní.

2. Důvěryhodná značka = úspěšná značka

Buďte sví, jedineční a prozákaznicky naladění. To jsou hlavní postupy na cestě za brandem, který nepůsobí prvoplánově a křečovitě a vyvolává perfektní dojem. Podívejte se na základní kroky, jak budovat značku:

  • Zvolte název, kterým se odlišíte. Zároveň musí být ale snadno zapamatovatelný a vyslovitelný.
  • Uvědomte si a definujte své poslání, aby se s ním mohli zákazníci ztotožnit.
  • Soustřeďte se na zákazníka, jeho potřeby a spokojenost. Pečujte o něj, rozmazlujte ho.
  • Všude mějte jednotný styl – na webu, v e-mailu, na sociálních sítích. A nejde jen o barvy a logo. Snažte se všude udržet i komunikaci na stejné úrovni.
  • V online prostředí se ztrácí osobní kontakt, zkuste ho v detailech zákazníkovi vynahradit. Podepisujte se jménem v e-mailu či jiné psané komunikaci. Když to situace vyžaduje, zavolejte.
  • Postarejte se o to, ať nakupování zákazníka v určité fázi nějak pobaví či ohromí. Někdy stačí kreativní popisky, jindy milý děkovný či potvrzující e-mail. Možností je spousta.

Jste-li sví, originální a upřímní, zákazník to pozná a rád vám pomůže vybudovat úspěšnou značku.

3. Příběh jako bonus, který prodává

Tento bod úzce souvisí s předchozími. Už víte, že je důležité vidět ve svém „eshopaření“ nějaký vyšší cíl než jen pouhý zisk. A to znamená mít nějaké poslání. Všechno tohle dohromady dává příběh vaší značky. Sepište ho a umístěte na web. Zajistí vám přízeň i loajalitu zákazníka.

Možná chcete prodávat bylinky, protože vás před rokem zbavily problémů se žlučníkem. Nebo jste se potýkali s nespavostí. Proto jste začali pátrat po způsobech, jak si pomoci. Až jste skončili u anatomického polštáře, na který nedáte dopustit. A teď ho chcete nabízet jako ideální řešení a pomoci tak dalším lidem se stejnými potížemi.

Takto bychom mohli uvést x příkladů. Liší se, ale něco mají přece jen společné. Pro mnoho lidí představují přesvědčivý argument, který vyřeší jejich problém, a tudíž proč právě v daném obchodě nakoupí.

4. Naslouchejte svým zákazníkům, ukážou vám nejlepší cestu

Považujte své zákazníky a jejich názor za nejlepší ukazatele a rádce. Chtějte od nich zpětnou vazbu a sledujte zmínky o sobě, např. na sociálních sítích či zbožových srovnávačích. Dejte jim možnost vás kontaktovat, když budou mít nějaký problém.

Všechny tyto cenné informace pravidelně vyhodnocujte a odvíjejte od nich další činnost nebo změny. Jednodušeji také odstraníte chyby, které kvůli subjektivnímu vnímání třeba nevidíte, a váš e-shop bude úspěšný a oblíbený u svých zákazníků.

Přemýšlíte nad založením vlastního e-shopu a hledáte pro něj technické řešení? Pro e-shopy menšího rozsahu, s vlastními fyzickými nebo digitálními produkty u kterých chcete využívat obsahový marketing a prodejní funnely je možným řešením i Mioweb. Na nezávazné konzultaci zjistíte, zda je pro váš projekt vhodný.

V MioWebu se starám o marketing a prodej. Posílám Vám e-maily, hledám a sepisuju pro Vás tipy nejen okolo webů a e-shopů, ale i podnikání a marketingu na internetu, které Vám pomohou se prosadit a vydělávat.
Komentáře
  1. Rudolf napsal:

    Dobrý článok so základným infom, neviem, či je však mioweb správnou voľbou pre začínajúci eshop, predsa len je to u nich novinka.. skôr by som sa pozrel po riešeniach tipu eshop-rychle.cz a pod. Osobne mám eshop na mieru, no ako píšem, riešenie ER je mi sympatickejšie z eshopov na prenájom.

  2. Petr11 napsal:

    Rudolf mio pro začínajících urcite není, to je pravda a je třeba na ni poukázat .. na eshop-rychle.cz jsem slyšel kladně hodnocení, ale osobni zkušenost nemam.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.