Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.
Založit menší elektronický obchod je poměrně snadné. Horší už to je s jeho budováním a rozvojem. Po spuštění stojí eshopař před zásadní výzvou – musí prorazit, uspět a udržet si přízeň zákazníků. A to se rozhodně nestane jen tak. Trh je přehlcený, konkurence obrovská.
Před nedávnem jsme vám představili novou funkci MioWebu – vlastní e-shop. Pokud právě stojíte na startu a koketujete s myšlenkou provozovat jej, inspirujte se našimi užitečnými tipy pro úspěšný e-shop. Poradíme vám v nich, co udělat pro to, abyste uspěli, a to jak u zákazníků, tak i sami pro sebe.
Možná to nyní bude znít jako otřepaná fráze nebo vyčpělé klišé, ale faktem je, že se vyplatí dělat to srdcem. Když se na e-shopu pustíte do prodeje sortimentu, ke kterému nemáte žádný vztah a který vás nebaví, zařadíte se do e-shopové šedi. A té je na internetu hromada.
Trend poslední doby ukazuje, že takovým chladným byznys přístupem jsou zákazníci znuděni. Hledají něco víc. Chtějí nakupovat tam, kde prodejce zboží rozumí a sám je jeho fanouškem. Takové nadšení se nijak nenaučíte, to v sobě musíte mít přirozeně a právě díky němu máte nakročeno k tomu, abyste byli úspěšní.
Buďte sví, jedineční a prozákaznicky naladění. To jsou hlavní postupy na cestě za brandem, který nepůsobí prvoplánově a křečovitě a vyvolává perfektní dojem. Podívejte se na základní kroky, jak budovat značku:
Jste-li sví, originální a upřímní, zákazník to pozná a rád vám pomůže vybudovat úspěšnou značku.
Tento bod úzce souvisí s předchozími. Už víte, že je důležité vidět ve svém „eshopaření“ nějaký vyšší cíl než jen pouhý zisk. A to znamená mít nějaké poslání. Všechno tohle dohromady dává příběh vaší značky. Sepište ho a umístěte na web. Zajistí vám přízeň i loajalitu zákazníka.
Možná chcete prodávat bylinky, protože vás před rokem zbavily problémů se žlučníkem. Nebo jste se potýkali s nespavostí. Proto jste začali pátrat po způsobech, jak si pomoci. Až jste skončili u anatomického polštáře, na který nedáte dopustit. A teď ho chcete nabízet jako ideální řešení a pomoci tak dalším lidem se stejnými potížemi.
Takto bychom mohli uvést x příkladů. Liší se, ale něco mají přece jen společné. Pro mnoho lidí představují přesvědčivý argument, který vyřeší jejich problém, a tudíž proč právě v daném obchodě nakoupí.
Považujte své zákazníky a jejich názor za nejlepší ukazatele a rádce. Chtějte od nich zpětnou vazbu a sledujte zmínky o sobě, např. na sociálních sítích či zbožových srovnávačích. Dejte jim možnost vás kontaktovat, když budou mít nějaký problém.
Všechny tyto cenné informace pravidelně vyhodnocujte a odvíjejte od nich další činnost nebo změny. Jednodušeji také odstraníte chyby, které kvůli subjektivnímu vnímání třeba nevidíte, a váš e-shop bude úspěšný a oblíbený u svých zákazníků.
Přemýšlíte nad založením vlastního e-shopu a hledáte pro něj technické řešení? Pro e-shopy menšího rozsahu, s vlastními fyzickými nebo digitálními produkty u kterých chcete využívat obsahový marketing a prodejní funnely je možným řešením i Mioweb. Na nezávazné konzultaci zjistíte, zda je pro váš projekt vhodný.
Dobrý článok so základným infom, neviem, či je však mioweb správnou voľbou pre začínajúci eshop, predsa len je to u nich novinka.. skôr by som sa pozrel po riešeniach tipu eshop-rychle.cz a pod. Osobne mám eshop na mieru, no ako píšem, riešenie ER je mi sympatickejšie z eshopov na prenájom.
Rudolf mio pro začínajících urcite není, to je pravda a je třeba na ni poukázat .. na eshop-rychle.cz jsem slyšel kladně hodnocení, ale osobni zkušenost nemam.