Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.

Zvyšte návštěvnost vašeho e-shopu

Počet internetových obchodů u nás i ve světě neustále roste. Pořídit si e-shop je velice jednoduché a prakticky žádný kamenný obchod se dnes již neobejde bez online verze své prodejny. Koupit, pronajmout či vytvořit e-shop je však jedna věc, ale přivést do něj dostatečné množství koupěchtivých zákazníků je věc druhá. Pro majitele e-shopů je budování návštěvnosti jejich webů otázkou přežití – pokud nedokážete přivést návštěvníky do svého online obchodu, vše ostatní je zbytečné.

Jak zvýšit návštěvnost e-shopu

Dobrou zprávou je, že existuje spousta způsobů, jak přivést návštěvnost na váš e-shopu, od optimalizace pro vyhledávače (SEO), přes placenou reklamu, propagaci na sociálních sítích až po e-mailový marketing. Klíčem ke zvýšení návštěvnosti je využití co největšího počtu těchto způsobů, jelikož každý z nich vám přivede na web jiný typ lidí, které můžete proměnit ve své zákazníky.

Optimalizace pro vyhledávače (SEO)

Vyhledávače, jako je Google či Seznam, jsou významným zdrojem návštěvnosti. Pokud váš potenciální zákazník hledá produkt, který nabízíte, pravděpodobně použije některý z těchto dvou vyhledávačů. Optimalizaci pro vyhledávače proto žádný majitel e-shopu nemůže při snaze zvýšit návštěvnost opomíjet. E-shopů nabízejících podobné produkty jsou však stovky či tisíce, ale návštěvnost získají pouze ty, které se umístí na prvních místech ve vyhledávání. Jsou to ty, které zákazníkům nejen nabídnou to nejlepší, ale přesvědčí o tom i algoritmy vyhledávačů. Pro úspěšné SEO ovšem dnes již nestačí mít stovky vysoce kvalitních zpětných odkazů (i když ty jsou stále extrémně důležité) – je také potřeba, aby popisy vašich produktů obsahovaly smysluplný, unikátní text, obsahující správná klíčová slova, která vaši zákazníci hledají.

Chcete-li konkurovat velkým a zavedeným e-shopům, které okupují první příčky vyhledávání, musíte vytvářet obsah který je mnohonásobně lepší než obsah vašich konkurentů. Naštěstí to vzhledem ke „kvalitě“ mnoha e-shopů není zas tak těžké. Produkty s jednořádkovým popisem, který je navíc identický na stovkách různých e-shopů, nekvalitní obrázky a další chyby, které se pravděpodobně u mnoha vašich konkurentů vyskytují, vám dávají skvělou příležitost je v této hře porazit.

Stále větší důraz se při optimalizaci klade také na rychlost webu a jeho kompatibilitu s mobilními zařízeními. Pomalé e-shopy které jsou na mobilních telefonech špatně čitelné nemají rádi ani uživatelé, ani vyhledávače.

Dostat se pomocí SEO na první příčky vyhledávačů a získat tak návštěvníky se zájmem o vaše produkty je zdlouhavý a náročný proces. Pokud si však na něm dáte záležet, výsledky jsou dlouhodobé a rozhodně se vyplatí.

PPC reklama

Zatímco SEO vám přivádí návštěvníky „zadarmo“, jakmile investujete dostatek prostředků k proniknutí na přední místa vyhledávání, u PPC reklamy za každého návštěvníka musíte zaplatit určitou částku, odvíjející se od konkurenčnosti daného oboru. Placená PPC reklama však má tu výhodu, že funguje prakticky okamžitě a vždy máte dokonalý přehled o tom, za co platíte a co vám to přináší. PPC je strategie digitálního marketingu, která zahrnuje zobrazování placených reklam na vrcholu výsledků vyhledávání Google či Seznam. Tyto reklamy vypadají jako organické výsledky vyhledávání, až na označení „Reklama“ v horním rohu. Chcete-li spustit PPC kampaň, musíte si v aplikaci Google Ads či Seznam Sklik založit účet. Jakmile je to hotovo, můžete začít sestavovat seznam klíčových slov, na která se chcete zaměřit. Když někdo vyhledá vaše klíčové slovo, Google zobrazí reklamy, které na toto slovo cílí, na základě dvou věcí:

  • Výše nabídky (kolik jste ochotni zaplatit za zobrazení reklamy na tato klíčová slova)
  • Skóre kvality (hodnocení celkové kvality reklamy společností Google)

Za PPC reklamy navíc zaplatíte pouze tehdy, když na ně lidé kliknou!

PPC reklama je pro získání návštěvnosti vašeho e-shopu velmi důležitá, protože umožňuje v reálném čase kontrolovat výdaje na reklamu, cílení reklamy a její text. Díky větší kontrole tak můžete snadno optimalizovat výkon reklamy na jednotlivá klíčová slova a zvýšit tak její návratnost.

Jednou z hlavních výhod PPC je skutečnost, že vám umožňuje oslovit extrémně široké publikum. Google a Seznam navštěvuje denně obrovské množství lidí. Jelikož se PPC reklama zobrazuje až nahoře nad výsledky přirozeného vyhledávání,  je jasné, že dostat sem vaše reklamy bude pro váš marketing obrovským přínosem. PPC reklamu navíc nemusíte umístit pouze do výsledků vyhledávání, na podobném principu fungují reklamy i na sociálních sítích, například na Facebooku, Instagramu a podobně.

Zvýšení návštěvnosti e-shopu ze sociálních sítí

PPC kampaně na sociálních sítích jsou skvělým zdrojem relevantní návštěvnosti, ale nejde o jediný způsob, jak zvýšit návštěvnost svého e-shopu například z Facebooku či Instagramu. A na rozdíl od PPC reklamy navíc za ně nemusíte utratit ani korunu. Stačí využít toho, k čemu jsou sociální sítě určeny – komunikace s lidmi. Na sociálních sítích můžete vybudovat komunitu, se kterou budete v neustálém kontaktu – jediné co potřebujete je zveřejnovat zajímavý a podnětný obsah týkající se toho, co prodáváte. Sdílejte zajímavé informace, návody, videa, fotografie, příběhy a hlavně se svými fanoušky komunikujte. Pokud budete sdílet obsah, který bude užitečný, budou jej lidé dále sdílet a vaše komunita poroste. Váš e-shop se zapíše do jejich povědomí, a až budou potřebovat něco z vašeho sortimentu, automaticky se obrátí na vás.

Pořádejte soutěže na sociálních sítích

Jedním ze způsobů jak získat fanoušky na sociálních sítích a potenciální budoucí zákazníky, je pořádání online soutěží. Do soutěží se obvykle zapojuje větší množství lidí a obecně je u nich větší dosah než u klasických příspěvků. Lidé totiž rádi něco získají zadarmo. Pokud navíc do pravidel soutěže uvedete, že lidé musí příspěvek sdílet, soutěž se velmi rychle rozšíří a pokud je zajímavá, může na vaši stránku přivést obrovské množství návštěvníků.

Článek připravila digitální agentura SEO Consult, která realizuje SEOPPC reklamue-mailingsprávu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačůobsahový marketing.

Starám se o to, aby měli klienti Miowebu vše potřebné k úspěšnému používání naší aplikace a jejich webové projekty rostly k radosti všech.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.