Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.

10 tipů, jak zvýšit prodej e-shopu a online kurzu na webu

Máte spuštěno. E-shop s produkty běží. Online kurz je dostupný v celé své kráse. Něco je ale špatně, protože lidé nenakupují tak, jak jste si představovali. Zádrhel nemusí být ve vaší nabídce, ale v nedostatečném „tanci“ kolem. Jak uchopit propagaci a co musíte změnit, abyste dosáhli zajímavějších čísel? Poradíme vám, jak zvýšit prodej na e-shopu i online kurzu na webu.

1. Dejte svému podnikání „drive“

Nadšení je jako poháněcí motor, který vás nenechá stát na jednom místě. Máte neutuchající chuť zkoušet nové prodejní kanály, svůj byznys dále rozvíjet a hledat nové příležitosti. Nadšení je zkrátka polovina úspěchu, která je vidět a přitahuje pozornost.

Tou druhou polovinou je pak propagace. Bez ní vysněné návštěvnosti ani prodejů nikdy nedosáhnete. Když totiž svůj produkt neukážete široké veřejnosti v pravý čas hned ze startu, hrozí, že vás mezitím zkopíruje někdo jiný a přetáhne vaše potenciální zákazníky.

Oživte si základy online marketingu, abyste na nic nezapomněli. Vyplatí se dobře znát svou cílovou skupinu i nástroje, které lze v rámci propagace použít.)

2. Lákejte nové zákazníky ve vyhledávání

SEO neboli optimalizace pro vyhledávače vám pomůže chytře vyladit texty a postrčit vás na přední pozice. Díky ní rovněž dokážete lépe strukturovat svůj e-shop, nastavit filtraci produktů a jejich správné uspořádání do kategorií.

Základ kvalitní optimalizace tvoří analýza klíčových slov. Řekne vám totiž, co vaše cílová skupina hledá, co ji zajímá a co by tedy na vašem webu nebo e-shopu mělo určitě zaznít. Obsah a struktura webu zpracované na základě těchto poznatků vám budou nové klienty přivádět dlouhodobě.

3. Prodávejte rychleji přes PPC reklamu

Propagace přes placenou reklamu na principu pay-per-click neboli platby za proklik představuje způsob, jak v krátkém čase oslovit velkou část cílové skupiny. Její velikost závisí na výši vaší investice.

Výsledky vyhledávání i partnerské weby vyhledávače Google či Seznamu máte možnost ovládnout přes nástroje Google AdsSklik, a to přes textové reklamy, grafické bannery, Nákupy Google nebo třeba videokampaně. Možností je čím dál více.

PPC reklama vám pomůže nejen s oslovením přesně těch uživatelů, které potřebujete a u kterých je největší pravděpodobnost nákupu, ale zároveň získáte možnost průběžně sledovat statistiky, vyhodnocovat a optimalizovat jednotlivé kampaně.

Nesmíte ale zapomenout na to, že se rozhraní systémů v čase mění a zdokonaluje. Vyplatí se proto sledovat současné trendy. Přečtěte si, jaké jsou PPC trendy v roce 2022.

4. Zviditelněte svou nabídku i know-how

Abyste zvýšili prodej na e-shopu a stejně tak nalákali více zájemců na svůj online kurz, musíte podniknout tři kroky: zaujmout, připomenout a poradit. Toho docílíte prostřednictvím tří marketingových nástrojů: sociální sítě, e-mailing a blog.

  • Facebook a Instagram vám dají prostor pro odkrytí zákulisí. Díky sociálním sítím a zajímavým příspěvkům se s vámi lidé dokáží ztotožnit a vybudují si k vám důvěru.
  • Newslettery zákazníkům připomenou, že jim máte co nabídnout (novinky, slevy, užitečné informace, speciální nabídky k narozeninám či k svátku apod.).
  • Články na blogu předloží potenciálním zákazníkům řešení a potvrdí, že se v dané oblasti vyznáte. Při aplikování SEO vám navíc budou přivádět nové a nové klienty.

5. Rozšiřte zákazníkům obzory

Někoho by to při nákupu možná ani nenapadlo, ale k novým botám se opravdu hodí impregnace, k novému notebooku ochranný obal a k novým šatům to parádní sáčko, když bude chladněji. A co by kupující řekl na podobné šaty, jen z lepšího materiálu, nebo na notebook s lepším procesorem…?

Z výše uvedeného plyne jediné – využívejte tzv. cross-selling a upselling. To znamená nabízejte zákazníkům doplňkové zboží nebo jim předložte ještě lepší variantu toho, co si vybrali. Takoví lidé už jsou rozhodnuti nakoupit a když jim dáte pádný argument „proč“, dokážete je přesvědčit, aby u vás utratili mnohem více, než původně zamýšleli.

Pokud hledáte způsob, jak zvýšit prodej e-shopu a efektivně vést nákupní proces, pak jsou to právě tyto dvě techniky, které vám s tím pomohou.

6. Vyzkoušejte funnel

Pokud jste ještě neslyšeli pojem prodejní trychtýř neboli funnel, doporučujeme vám si přečíst co to jejak to funguje. Zjistíte totiž, že existuje osvědčený způsob, jak vést své potenciální zákazníky automatizovaně krok za krokem až k nákupu.

Tato předdefinovaná cesta zákazníka je typická zejména pro Mioweb – platformu, která umožňuje vytvořit moderní web a využívat nejrůznější marketingové nástroje pro zvýšení prodejů. S tvorbou webu a e-shopu už Mioweb pomohl mnoha podnikatelům. Toto jsou jejich PŘED a PO.

7. Ukazujte nákupy v reálném čase

Když klient vidí, že na e-shopu právě teď nakupují další lidé, získá důvěru v kvalitu zboží a má pocit většího klidu, že o své peníze nepřijde.

Vedle sbírání recenzí a hodnocení je tedy zobrazení nákupního chování dalším efektivním způsobem, jak zvýšit prodej e-shopu. I bez znalosti programování to zvládnete nastavit například přes aplikaci třetí strany FOMO.com.

8. Vyvolejte naléhavost

Poslední dva kusy skladem! Tento model dioptrických brýlí pak už neseženete!

Strach, že kupující přijde o to jediné, co ho zaujalo, je při nákupu zboží silný motivátor. V angličtině se tomuto pocitu, že vám něco důležitého uteče, říká Fear Of Missing Out, zkráceně FOMO.

Stejně jako poslední produkty na skladě působí čas – kdy končí doprava zdarma, jak dlouho je ještě možné koupit zboží se slevou apod. 

9. Potvrďte důvěryhodnost značky

Ukažte na svém e-shopu, jaký software pro své podnikání používáte, doložte, že data zákazníků budou v bezpečí, a publikujte vyhrané soutěže (Shop roku, Obal roku, Obchodník roku…) či získané certifikace (Heureka – Ověřeno zákazníky; Česká kvalita; dTest…).

Při prodeji online kurzu vám zcela jistě pomohou také vámi obdržené certifikáty jako potvrzení toho, kde a kdy jste své znalosti získali, a reference vašich zákazníků, které potvrdí kvalitu vašich služeb. Určitě zmiňte i to, že jste součástí nějaké asociace nebo se angažujete v jiných zajímavých projektech.

Nejdůležitější ocenění můžete umístit na produktové stránky nebo do procesu dokončování nákupu a znovu tak upozornit na to, že jste skutečně důvěryhodný prodejce.

10. Dalších 10 rychlotipů, jak zvýšit prodej

  1. Zaregistrujte se do zbožových porovnávačů (Heureka.cz, Zbozi.cz).
  2. Sledujte nové trendy a novinky v oboru a používejte nové marketingové kanály a technologie.
  3. Ukazujte se také offline – choďte na veletrhy, marketingové a jiné akce.
  4. Komunikujte vždy jednotně a svým osobitým stylem.
  5. Naslouchejte svým zákazníkům, odpovídejte na jejich dotazy, poraďte jim a soustřeďte se na jejich maximální spokojenost.
  6. Přihoďte k objednávce i nějaký dárek, aby měli zákazníci ještě větší radost. Udělejte něco speciálního jen pro ně.
  7. Sdílejte své know-how, zkušenosti a rady, ukažte, že se v této oblasti perfektně orientujete.
  8. Podělte se o svůj životní příběh jako například paní Katarina Holub nebo Lenka Stehnová, který vás dovedl k tomu, co nyní nabízíte, a zvyšte autenticitu své značky.
  9. Zkraťte nákupní proces na minimum a nedovolte, aby docházelo k opuštění košíku.
  10. Zjednodušte a zpříjemněte reklamaci zboží a i při řešení stížností se snažte být milí a motivujte své zákazníky k dalšímu nákupu.

Skvělých výsledků dosáhnete i bez znalosti programování. Jak? Odpovědí je intuitivní platforma, na které máte vše pohromadě (web i marketing) a kde si vše zvládnete nastavit jednoduše sami. Přesně takový je Mioweb, jehož součástí je celá řada vzdělávacích videí a tutoriálů, které vám pomohou z vašeho podnikání vytěžit maximum. 

Zjistěte během 30 minut, jak vám Mioweb pomůže nastartovat váš online projekt.

Zarezervujte si konzultaci zdarma s naším specialistou

Používáte jiné webové řešení? I tak máte možnost se vzdělávat. Pro všechny podnikatele pravidelně sdílíme zajímavé postřehy a novinky na našem blogu.

Starám se o to, aby měli klienti Miowebu vše potřebné k úspěšnému používání naší aplikace a jejich webové projekty rostly k radosti všech.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.