Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.
Máte spuštěno. E-shop s produkty běží. Online kurz je dostupný v celé své kráse. Něco je ale špatně, protože lidé nenakupují tak, jak jste si představovali. Zádrhel nemusí být ve vaší nabídce, ale v nedostatečném „tanci“ kolem. Jak uchopit propagaci a co musíte změnit, abyste dosáhli zajímavějších čísel? Poradíme vám, jak zvýšit prodej na e-shopu i online kurzu na webu.
Nadšení je jako poháněcí motor, který vás nenechá stát na jednom místě. Máte neutuchající chuť zkoušet nové prodejní kanály, svůj byznys dále rozvíjet a hledat nové příležitosti. Nadšení je zkrátka polovina úspěchu, která je vidět a přitahuje pozornost.
Tou druhou polovinou je pak propagace. Bez ní vysněné návštěvnosti ani prodejů nikdy nedosáhnete. Když totiž svůj produkt neukážete široké veřejnosti v pravý čas hned ze startu, hrozí, že vás mezitím zkopíruje někdo jiný a přetáhne vaše potenciální zákazníky.
Oživte si základy online marketingu, abyste na nic nezapomněli. Vyplatí se dobře znát svou cílovou skupinu i nástroje, které lze v rámci propagace použít.)
SEO neboli optimalizace pro vyhledávače vám pomůže chytře vyladit texty a postrčit vás na přední pozice. Díky ní rovněž dokážete lépe strukturovat svůj e-shop, nastavit filtraci produktů a jejich správné uspořádání do kategorií.
Základ kvalitní optimalizace tvoří analýza klíčových slov. Řekne vám totiž, co vaše cílová skupina hledá, co ji zajímá a co by tedy na vašem webu nebo e-shopu mělo určitě zaznít. Obsah a struktura webu zpracované na základě těchto poznatků vám budou nové klienty přivádět dlouhodobě.
Propagace přes placenou reklamu na principu pay-per-click neboli platby za proklik představuje způsob, jak v krátkém čase oslovit velkou část cílové skupiny. Její velikost závisí na výši vaší investice.
Výsledky vyhledávání i partnerské weby vyhledávače Google či Seznamu máte možnost ovládnout přes nástroje Google Ads a Sklik, a to přes textové reklamy, grafické bannery, Nákupy Google nebo třeba videokampaně. Možností je čím dál více.
PPC reklama vám pomůže nejen s oslovením přesně těch uživatelů, které potřebujete a u kterých je největší pravděpodobnost nákupu, ale zároveň získáte možnost průběžně sledovat statistiky, vyhodnocovat a optimalizovat jednotlivé kampaně.
Nesmíte ale zapomenout na to, že se rozhraní systémů v čase mění a zdokonaluje. Vyplatí se proto sledovat současné trendy. Přečtěte si, jaké jsou PPC trendy v roce 2022.
Abyste zvýšili prodej na e-shopu a stejně tak nalákali více zájemců na svůj online kurz, musíte podniknout tři kroky: zaujmout, připomenout a poradit. Toho docílíte prostřednictvím tří marketingových nástrojů: sociální sítě, e-mailing a blog.
Někoho by to při nákupu možná ani nenapadlo, ale k novým botám se opravdu hodí impregnace, k novému notebooku ochranný obal a k novým šatům to parádní sáčko, když bude chladněji. A co by kupující řekl na podobné šaty, jen z lepšího materiálu, nebo na notebook s lepším procesorem…?
Z výše uvedeného plyne jediné – využívejte tzv. cross-selling a upselling. To znamená nabízejte zákazníkům doplňkové zboží nebo jim předložte ještě lepší variantu toho, co si vybrali. Takoví lidé už jsou rozhodnuti nakoupit a když jim dáte pádný argument „proč“, dokážete je přesvědčit, aby u vás utratili mnohem více, než původně zamýšleli.
Pokud hledáte způsob, jak zvýšit prodej e-shopu a efektivně vést nákupní proces, pak jsou to právě tyto dvě techniky, které vám s tím pomohou.
Pokud jste ještě neslyšeli pojem prodejní trychtýř neboli funnel, doporučujeme vám si přečíst co to je a jak to funguje. Zjistíte totiž, že existuje osvědčený způsob, jak vést své potenciální zákazníky automatizovaně krok za krokem až k nákupu.
Tato předdefinovaná cesta zákazníka je typická zejména pro Mioweb – platformu, která umožňuje vytvořit moderní web a využívat nejrůznější marketingové nástroje pro zvýšení prodejů. S tvorbou webu a e-shopu už Mioweb pomohl mnoha podnikatelům. Toto jsou jejich PŘED a PO.
Když klient vidí, že na e-shopu právě teď nakupují další lidé, získá důvěru v kvalitu zboží a má pocit většího klidu, že o své peníze nepřijde.
Vedle sbírání recenzí a hodnocení je tedy zobrazení nákupního chování dalším efektivním způsobem, jak zvýšit prodej e-shopu. I bez znalosti programování to zvládnete nastavit například přes aplikaci třetí strany FOMO.com.
Poslední dva kusy skladem! Tento model dioptrických brýlí pak už neseženete!
Strach, že kupující přijde o to jediné, co ho zaujalo, je při nákupu zboží silný motivátor. V angličtině se tomuto pocitu, že vám něco důležitého uteče, říká Fear Of Missing Out, zkráceně FOMO.
Stejně jako poslední produkty na skladě působí čas – kdy končí doprava zdarma, jak dlouho je ještě možné koupit zboží se slevou apod.
Ukažte na svém e-shopu, jaký software pro své podnikání používáte, doložte, že data zákazníků budou v bezpečí, a publikujte vyhrané soutěže (Shop roku, Obal roku, Obchodník roku…) či získané certifikace (Heureka – Ověřeno zákazníky; Česká kvalita; dTest…).
Při prodeji online kurzu vám zcela jistě pomohou také vámi obdržené certifikáty jako potvrzení toho, kde a kdy jste své znalosti získali, a reference vašich zákazníků, které potvrdí kvalitu vašich služeb. Určitě zmiňte i to, že jste součástí nějaké asociace nebo se angažujete v jiných zajímavých projektech.
Nejdůležitější ocenění můžete umístit na produktové stránky nebo do procesu dokončování nákupu a znovu tak upozornit na to, že jste skutečně důvěryhodný prodejce.
Skvělých výsledků dosáhnete i bez znalosti programování. Jak? Odpovědí je intuitivní platforma, na které máte vše pohromadě (web i marketing) a kde si vše zvládnete nastavit jednoduše sami. Přesně takový je Mioweb, jehož součástí je celá řada vzdělávacích videí a tutoriálů, které vám pomohou z vašeho podnikání vytěžit maximum.
Používáte jiné webové řešení? I tak máte možnost se vzdělávat. Pro všechny podnikatele pravidelně sdílíme zajímavé postřehy a novinky na našem blogu.