Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.
PPC reklamy na Facebooku jsou velice silným a efektivním zdrojem kvalitní návštěvnosti pro rozvoj vašeho podnikání. Ne vždy jsou však vaše reklamy, se kterými jste si dali tolik práce, schváleny. Pokud jste obdrželi od Facebooku zprávu, že váš reklamní inzerát nebyl schválen, je to vždy frustrující, obzvláště pokud netušíte, proč k neschválení došlo.
Facebook většinou uvede poměrně vágní a nicneříkající důvod, proč váš PPC inzerát neschválil. Navíc, pokud vám Facebook nebude schvalovat reklamy příliš často, může vám kompletně zrušit účet. Je proto důležité naučit se, jak tento problém rychle a efektivně vyřešit, abyste nepřišli o potenciální zisky z vaší PPC kampaně.
Pojďme se nyní společně podívat na nejčastější důvody neschválení PPC reklam na Facebooku, abyste se tomuto problému mohli předem vyhnout. Zároveň si řekneme, jak tento problém řešit, pokud k němu již došlo.
Facebook má velmi přísné zásady pro reklamu, což může být nepříjemné, ale na druhou stranu je to zcela pochopitelné. Jediným zdrojem příjmu Facebooku jsou totiž inzerenti, kteří utrácejí peníze za PPC reklamu. Ti by to ovšem jen stěží dělali, pokud by Facebook neměl dostatek uživatelů. Hlavním cílem Facebooku je proto to, aby se uživatelé na jeho platformu neustále vraceli.
Za tímto účelem se Facebook snaží maximalizovat kvalitu zážitku pro své uživatele. Pokud by povolil jakoukoli formu spamové reklamy, uživatelé by mohli mít špatný zážitek. A pokud by měli špatný zážitek, na platformu by se nevraceli, tím pádem by bylo i méně inzerentů, kteří by na ní chtěli utrácet peníze.
Pokud pochopíte tuto jednoduchou logiku a uplatníte ji u tvorby PPC reklam v budoucnosti, zajistí vám to, že většinou automaticky dodržíte všechna současná i budoucí požadovaná pravidla.
Když na Facebooku vytvoříte reklamu, automaticky projde procesem přezkoumání, který určí, zda je reklama v souladu se zásadami Facebooku. Zkoumá se například text, reklamní kreativa, publikum, které chcete oslovit, umístění reklamy, ale také i obsah cílové stránky.
Při tak obrovském množství denně vytvořených reklam je pochopitelně neposuzují lidé, nýbrž speciální algoritmy. Díky tomu je většina reklam schválena do 24 hodin, často ještě mnohem dříve.
Existují stovky důvodů, proč mohou být vaše reklamy neschváleny. Facebook uvádí tyto hlavní důvody, proč k neschválení reklamy obvykle dochází:
Pokud je v reklamě více než 20 % plochy obrázku pokryto textem, reklama nemusí projít schválením. Facebook totiž tvrdí, že používání obrázků s minimem textu zvyšuje poutavost vašeho obsahu a zajišťuje lepší uživatelský zážitek. Toto pravidlo bylo dříve nejčastějším důvodem neschválení reklamy na Facebooku.
I když tato direktiva již není tak přísná jako dříve, takže se může stát, že budou schváleny i reklamy, které mají více textu, stále platí, že pokud je to možné, je vhodné snížit množství textu v obrázcích reklam na minimum.
Druhým nejčastějším důvodem, proč jsou reklamy neschváleny, je materiál s věkovým omezením, který se zobrazuje příliš mladému publiku. Nejde přitom jen o erotiku. Témat s věkovým omezením je mnohem více.
Například reklamy na alkohol musí splňovat určitá věková pravidla na základě místních zákonů. To znamená, že ve Velké Británii musíte cílit pouze na osoby starší 18 let a v USA na osoby starší 21 let.
Omezení věku se týká také například seznamování, hazardních her nebo doplňků stravy. Tato témata sice není zakázáno inzerovat, ale musíte to dělat způsobem, který odpovídá zásadám Facebooku.
Pokud se tedy vaše neschválená reklama dotýkala podobných témat, budete muset upravit cílení a vyloučit uživatele mladší 18 let.
Jedním z dalších častých důvodů, proč nebývají reklamy na Facebooku schváleny, (většinou v oblasti fitness, hubnutí, zdravé výživy a podobně) je používání obrázků před a po. Pravidla Facebooku tvrdí, že takové obrázky mohou naznačovat nebo vytvářet negativní vnímání sebe sama.
Jak toto pravidlo obejít? Zkuste místo toho použít obrázek pouze „po“ a podělit se o příběh dané osoby. Například: „Jana zhubla 12 kg za 3 měsíce. Zjistěte, jak to dokázala!“
Je to podobné jako v předchozím bodě. Nesmíte inzerovat „klamavý, nepravdivý nebo zavádějící obsah, včetně klamavých tvrzení, nabídek nebo obchodních praktik“.
Cílem tohoto pravidla je zabránit takzvanému clickbaitu – lákání uživatelů ke kliknutí tvrzeními jako: „Banky chtějí zakázat tento jednoduchý trik, díky kterému si každý může vydělat 10tisíc denně“.
I když vaše tvrzení není nepravdivé, buďte opatrní při uvádění informací, která by Facebook mohl považovat za nepravdivá nebo zavádějící. Pokud například napíšete „zhubněte 5 kilo za týden“ je nepravděpodobné, že by těchto výsledků mohl dosáhnout každý.
Nejlepší způsob, jak toto pravidlo obejít, je pokusit se uživatele vzdělat. Například: „Naučte se cviky, které pomáhají spalovat tuk“ nebo: „Naučte se, jak vydělávat na akciových trzích“. Učte lidi, jak něco udělat, místo abyste slibovali nereálné výsledky.
Neměli byste psát do reklamy věci, které by si čtenář mohl brát osobně v negativním slova smyslu nebo které by mohly uživatele děsit. Rozhodně byste měli dát pozor, pokud chcete do reklamy napsat něco jako „trápí vás chronická bolest zad?“ „nebo „stydíte se za svou inkontinenci?“, protože to je z pohledu Facebooku zaměření na negativní osobní atributy, což by mohlo vést k negativní uživatelské zkušenosti.
Chcete-li toto pravidlo obejít, stejně jako v předchozím bodě se vydejte cestou vzdělávání. Například: „Zjistěte, jak lidé s chronickou bolestí zad nacházejí úlevu díky XXX“ nebo „Inkontinence nemusí být stigma díky přípravku XXX“. Zaujmete tím stejnou cílovou skupinu, ale nebudete je oslovovat osobně.
Existují určité věci, na které vám Facebook nedovolí vůbec inzerovat, například nelegální produkty, zbraně, nebo prodej či užívání tabáku nebo drog. Můžete v reklamě lidi poučovat o tom, že kouření je špatné, ale pokud Facebook usoudí, že se snažíte něco z těchto zakázaných věcí prodávat, reklamu stejně neschválí.
Pokud se stane, že vaše reklama na Facebooku neprojde schvalovacím procesem, máte několik možností:
Nejdříve přejděte do správce reklam, najděte neschválenou reklamu a klikněte na „upravit„. Facebook vám v tomto kroku sdělí, proč byla reklama neschválena. Je pravděpodobné, že příčinou bude některý z důvodů popsaných výše.
Pokud je tomu tak, pokračujte v úpravě reklamy a proveďte změnu, kterou po vás Facebook požaduje. Možná to bude jednoduchá úprava, kterou hravě zvládnete za pár minut, jako je například úprava textu reklamy. Jakmile provedete změny, stiskněte tlačítko publikovat – vaše reklama se odešle k opětovné kontrole. Pokud jste opravu provedli správně, bude vaše reklama schválena.
Pokud vám z vysvětlení Facebooku není jasné, čeho jste se měli dopustit a s rozhodnutím Facebooku nesouhlasíte, můžete se proti reklamě odvolat. Stává se to poměrně často jelikož algoritmus může vaši reklamu chybně vyhodnotit jako závadnou, přestože jste se žádného prohřešku nedopustili.
V takovém případě postupujte stejně jako předtím – přejdete na inzerát a kliknete na možnost „upravit„. Zobrazí se červené pole s důvodem, proč byla vaše reklama neschválena. V tomto červeném rámečku by měla být možnost „požádat o přezkoumání„.
Klikněte na ni, zadejte důvody, proč si myslíte, že by inzerát měl být schválen, a pak počkejte. Váš inzerát projde procesem ručního přezkoumání. Personál Facebooku prohlédne vaši reklamu a rozhodne, zda jste se něčeho dopustili či ne.
Proti tomuto rozhodnutí již není odvolání. Pokud vaše reklama nebude ani po ručním prověření schválena, sdělí vám Facebook, co musíte upravit. Můžete poté odstranit závady a nechat reklamu opět schválit.
Nejlepší taktikou, jak se neschválení reklam vyhnout, je myslet dopředu a udělat reklamu takovou, aby neporušovala zásady Facebooku. Testovat hranice toho, kam až můžete zajít, může být nebezpečné a po několika hrubých porušení pravidel Facebooku můžete přijít o reklamní účet. Ať jsou již pravidla Facebooku jakkoliv přísná a možná i nepochopitelná, jsou to jejich pravidla a inzerentům nezbývá nic jiného, než se jimi řídit.
Článek vnikl ve spolupráci s digitální agenturou SEO Consult, která realizuje SEO, PPC reklamu, e-mailing, správu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačů a obsahový marketing.
Dobrý den, nemohu se přihlásit na můj Marketplace.