Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.

Důležité PPC trendy, na které byste se měli zaměřit v roce 2022

Od chvíle, kdy byla před mnoha lety poprvé vytvořena reklama typu pay-per-click, se marketéři usilovně snaží zjistit, jak přesně ji používat, aby maximalizovali návratnost svých investic do propagace produktů a služeb. PPC reklama se neustále vyvíjí a pravidelně vznikají nové strategie. Zároveň podíl PPC reklamy v reklamních strategiích firem neustále roste a v dohledné budoucnosti se pravděpodobně stane dominantním způsobem online reklamy.

Přestože se svět PPC reklamy neustále mění, obecné principy se od vzniku Google Ads (dříve známé jako AdWords) v podstatě nezměnily. Podstata stále spočívá v tom, že si vytvoříte inzeráty a přihazujete na určitá klíčová slova, aby se váš inzerát zobrazil na co nejlepším místě. Teprve když pak lidé na vaši reklamu kliknou, zaplatíte. V roce 2022 však došlo k rozvoji několika zajímavých trendů, které byste měli sledovat:

Automatizace PPC reklamy prostřednictvím umělé inteligence a strojového učení

Pro mnoho inzerentů, kteří si až doteď spravovali své reklamní kampaně sami, je automatizace pomocí strojového učení novinkou, která jim však může ušetřit obrovské množství peněz.

Automatizace PPC reklamy je klíčová, pokud chcete držet krok s neustálými změnami požadavků spotřebitelského trhu. Skvělé je, že díky umělé inteligenci a strojovému učení je automatizace kampaní mnohem snazší.

Jednou z hlavních změn, které lze v současnosti pozorovat u Google Ads, je inteligentní bidding. Jedná se o formu strojového učení, která za vás dokáže optimalizovat inzeráty na základě cíle, který pro kampaň zvolíte. Díky tomu je využití vašeho rozpočtu mnohem efektivnější a provozování vlastních kampaní je mnohem jednodušší i pro lidi, kteří nejsou odborníky na PPC.

Google Ads také zavedl automatické testování a optimalizaci. Systém zkoumá statistické údaje, odstraňuje reklamy, které nemají dobrý výkon a zároveň podporuje nejlepší reklamy a výzvy k akci. Inzeráty může systém také dynamicky vytvářet na základě údajů z kampaně a kombinovat nejlepší vlastnosti jednotlivých inzerátů. To zahrnuje změnu textu reklamy, výzev k akci a klíčových slov, na která přihazujete.

Dejte sbohem některým datům o výkonu reklamy

Data o výkonu reklamy byla vždy nedílnou součástí optimalizace efektivních PPC kampaní. Společnosti jako Google však stále více ztěžují snahy o sledování výkonu reklamy. Od roku 2023 nebudou moci inzerenti sledovat internetovou aktivitu uživatelů pomocí souborů cookie třetích stran v prohlížeči Chrome a ve všech přidružených reklamních sítích Google. Tento krok přichází několik měsíců poté, co konkurenční společnosti Apple a Mozilla zavedly vlastní mechanismy proti sledování uživatelských dat. PPC platformy se tímto způsobem pravděpodobně snaží omezit možnosti inzerentů optimalizovat kampaně na základě vlastních analýz a na místo toho prosazují optimalizaci pomocí své vlastní umělé inteligence. 

Do budoucna se tak online inzerenti budou muset spokojit s rozhodováním na základě omezeného množství dat. Místo toho, aby se soustředili na to, co je na PPC reklamách špatně, měli by se zaměřit na aspekty, které vedou k výsledkům, a stavět na nich.

Videoobsah je nyní na internetu zastoupen stále více

Videoreklamy jsou jedním z největších trendů placeného vyhledávání v roce 2022. Až 90 % lidí tvrdí, že jim videa pomáhají při rozhodování o nákupu. Videa dokážou zvýšit míru konverze o 86 % a o 88 % prodlouží čas, který lidé na stránce stráví.

Není proto divu, že videoreklamy také tvoří velkou část PPC reklamy na sociálních sítích. Začlenění videoreklamy je proto zásadním trendem PPC v roce 2022, který byste rozhodně neměli opomenout.

Dokonce i Instagram prohlásil, že už není primárně aplikací pro sdílení fotografií a ve svém algoritmu hodnotí videoobsah výše než fotografie. Google v tomto trendu rozhodně nezůstal pozadu a umožnil tvorbu videoreklam, které fungují na platformě Google Ads a využívají veškerý prostor na obrazovce smartphonu.

Dalším přírůstkem do impéria Google Ads jsou jejich „nárazníkové reklamy“ neboli bumper ads. V jejich případě platforma v podstatě využívá umělou inteligenci k analýze videí, z jejichž obsahu následně vytváří šestisekundové reklamy, které se pak zobrazují na YouTube.

Integrace SEO a PPC

Sladění optimalizace pro vyhledávače a kampaní typu pay-per-click bylo pro obchodníky vždy důležité a bude mít zásadní význam i v roce 2022. Využití obou těchto marketingových metod vám pomůže lépe cílit na klíčová slova a pochopit jejich záměr.

Správně zvolená klíčová slova jsou zásadní pro PPC reklamy, ale umístění na lokální úrovni v organickém vyhledávání je neméně důležité.  Vytváření obsahu kolem klíčových frází z PPC reklam může zvýšit autoritu vaší domény, CTR a dokonce snížit náklady na získání zákazníků. Z této strategie budete těžit nejen vy, ale také vaši návštěvníci, kteří snadno najdou vaše služby a produkty. To jim umožní plynulejší cestu ke konverzi a zjednoduší vám jejich udržení pro opětovný nákup. Integrace SEO a PPC je proto jedním z hlavních trendů, na který si inzerenti musí dát v roce 2022 pozor.

Hlasové vyhledávání pro PPC

Hlasové vyhledávání je jedním z nejnovějších trendů PPC v roce 2022 a pro inzerenty představuje velkou příležitost, jak cílit na své zákazníky. V roce 2022 se očekává, že tržby z hlasového vyhledávání nadále porostou a inzerenti, kteří do své marketingové strategie zařadí optimalizaci hlasového vyhledávání, zvýší v roce 2022 své příjmy z digitálního obchodování o 30 %. 

Důvod je pochopitelný – je mnohem snazší se ústně zeptat telefonu nebo chytrých hodinek na informace, než je zadávat. S tím souvisí i změna způsobu, jakým inzerenti přemýšlejí o svých PPC kampaních.

Za prvé, hlasové vyhledávání se provádí především na chytrých telefonech, což znamená, že reklamy PPC musí být optimalizovány pro mobilní zařízení. Za druhé, lidé budou formulovat svá vyhledávání jako otázky a používat své přirozené řečové vzorce, což znamená, že je třeba zvážit používání delších klíčových slov. 

Měli byste se proto připravit na vytváření PPC kampaní pomocí:

  • Optimalizace pro mobilní zařízení: Pokud optimalizujete pro hlasové vyhledávání, měli byste optimalizovat i pro mobilní zařízení. 20 % vyhledávání na mobilních zařízeních je založeno na hlasovém vyhledávání. Tato optimalizace je velice důležitá, protože jakmile uživatel provede hlasové vyhledávání a zamíří na vaše webové stránky, okamžitě je opouští, pokud se mu na obrazovce smartphonu nezobrazí čitelně a správně. Pokud vaše webové stránky nejsou přizpůsobené pro mobilní zařízení, přijdete tak o cenné konverze.
  • Integrace dlouhých klíčových slov pro místní vyhledávání: Vzhledem k tomu, že více než 55 % spotřebitelů vyhledává lokální firmy pomocí hlasového vyhledávání, měli byste začít optimalizovat svůj obsah také pro místní klíčová slova. 
  • Optimalizace pro konverzační klíčová slova a klíčová slova založená na otázkách: Víte, že 65 % všech dotazů v hlasovém vyhledávání je konverzačních? Při přizpůsobování pro hlasové vyhledávání se proto zaměřte na konverzační klíčová slova, která vám pomohou nejlépe zasáhnout tyto hlasové dotazy. A protože většina konverzačních klíčových slov je založena na otázkách (kdo, co, kdy, kde atd.), můžete optimalizovat i na tyto klíčové výrazy.

Závěr

Trendy v oblasti PPC se neustále vyvíjejí a je klíčové udržet si s nimi krok. Proto je pro inzerenty důležité sledovat, co se v tomto dynamickém odvětví děje a přizpůsobit tomu své strategie. Pochopení toho, co je aktuální a co ne, vám pomůže naplánovat nové způsoby oslovení vaší cílové skupiny v současnosti v budoucnosti.

Článek vnikl ve spolupráci s digitální agenturou SEO Consult, která realizuje SEOPPC reklamue-mailingsprávu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačůobsahový marketing.

Tagy:
Jsem expert na práci s aplikací Mioweb.
„Pomohu vám Mioweb využít na maximum.“
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.