Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.
Affiliate marketing je na jedné straně jednoduchý způsob, jak se dostat do širšího povědomí a získat nové zákazníky pro svůj e-shop, a na straně druhé možnost zajímavého pasivního příjmu. Doporučování produktů a služeb si už oblíbili mnozí blogeři a moc dobře vědí proč. Co je affiliate marketing, na jakém principu funguje a jak s jeho pomocí začít vydělávat?
Affiliate marketing je druh reklamy založený na provizním systému, v němž affiliate partneři dostávají podíl za každou uskutečněnou konverzi.
Jednoduše řečeno to znamená, že dostanete provizi za propagaci produktů či služeb někoho jiného na svém webu, nebo naopak jiné weby mohou za poplatek přivádět nové zákazníky vám.
Affiliate marketing je možné využít i k jiným než prodejním účelům. Jednoduše změřit lze také zapojení do soutěže, vyplnění formuláře nebo kontaktování.
Jedná se o tzv. partnerský marketing, což demonstruje fakt, že ne vše v marketingové branži musí být nutně konkurenční.
Partnerství přes affiliate program je tedy vedle PPC reklamy rovněž zajímavou formou generování zisku. Možná budete překvapeni, jak snadné to je.
Po kliknutí na affiliate odkaz se do internetového prohlížeče návštěvníka webu umístí cookie, která drží informace o jeho návštěvě přibližně po dobu 30 dnů. Pokud se během této doby zákazník vrátí na web a nakoupí, započítá se affiliate partnerovi provize.
Je ale potřeba, aby měl zákazník ve svém prohlížeči povolenou funkci cookies, bez toho není možné jeho návštěvu registrovat.
Jednou z možností je jít přímo na web svého oblíbeného e-shopu a podívat se, zda nabízí nějaký affiliate program, nebo se poohlédnout po provizní síti, jako je například eHUB.cz.
V případě, že vlastníte e-shop, můžete svou síť partnerů vytvořit například přes AffilBox.cz.
Produkty a služby inzerentů je možné jednoduše propagovat na svém originálním webu, v článcích na blogu, v newsletterech nebo na sociálních sítích.
Affil odkaz může mít různou podobu:
Záleží vždy na vaší kreativitě, jakým způsobem odkazy zakomponujete do svého webu. Mělo by to však být přirozené a reklama by měla zapadat do vašeho stylu online prezentace.
Jako e-shopista musíte mít jistotu, že jsou vaše produkty opravdu žádané. Jen tak se budou chtít blogeři zaregistrovat do vašeho affiliate programu. Naopak jako bloger musíte mít více followerů, nebo přesně trefit cílovku, aby vám affil dobře vynášel.
Základem úspěšného affiliate marketingu je přehledný web a téma, které vás baví. Vybírejte si proto spolupráce s inzerenty, kteří nabízí vám blízké produkty a služby. Jen tak bude reklama věrohodná a vy z toho budete mít jak dobrý pocit, tak slušné provize.
Nebojte se propagační materiály inzerenta na svém webu umisťovat viditelně a propagujte je také na sociálních sítích nebo prostřednictvím e-mail marketingu. Zvýšíte tím šance, že dojde ke konverzi a připíše se vám sladká odměna.
Na provizním systému si můžete dokonce vybudovat celé své podnikání, jako se to povedlo například známému slovenskému podnikateli Peterovi Chodelkovi.
Podle affiliate manažera Ondřeje Martínka je právě affiliate způsob, jak na svůj e-shop přitáhnout zákazníky, které není možné jednoduše nalákat standardními marketingovými kanály.
Affiliate specialista Mário Roženský k tomu doplňuje, že se díky proviznímu systému zvyšuje počet webových stránek partnerů a tím i množství zpětných odkazů, které mohou přivádět nové zákazníky na e-shop a budovat dobré pozice z hlediska SEO.
Vytvořte proto zajímavý affiliate program a nalákejte blogery a tvůrce webů. Čím větší základnu kvalitních partnerů bude váš affiliate program mít, tím více váš byznys může vyrůst.
Affiliate marketing roste závratnou rychlostí a firmy si stále více uvědomují, že je důležitější množství zapojení a užší vztahy se sledujícími než rozsáhlé blogy a sociální sítě známých influencerů.
V roce 2020 už bylo 84 % firem, které plánovaly spolupráci s affiliate partnery. Zájem o toto partnerství neustále roste, takže si můžete mnout ruce. Toto je budoucnost.
Nebojte se s budováním svého webu teprve začít, ba naopak nyní je ten ideální čas, jak se velmi rychle dostat na špici a affiliate marketing využít na maximum!
Je to jednoduché, rychlé a efektivní. Vyplatí se proto psát přirozeně a lidsky, aby mohlo hlasové vyhledávání správně fungovat i na vašem webu.
Stále je ještě spousta lidí, kteří nikdy neslyšeli o Miowebu, v němž velmi snadno vytvoříte webové stránky a online kurzy s privátními členskými sekcemi. Patříte mezi ně?
Vytvořte si nový web přes Mioweb 3.1, napojte jej na partnerský a provizní program Mioweb Money a vydělávejte. K celému procesu jsme pro vás připravili návody, takže to zvládnete sami levou zadní. A kdybyste přece jen váhali, naše technická podpora vám poradí, jak správně web nastavit a jak jej napojit na affiliate marketing.
Zaregistrujte se a získejte 300 Kč za každého přivedeného zákazníka.
Nic v zlom, ale ponukat v dnesnej dobe 12€ za noveho zakaznika je naozaj bieda. Chystal som sa zahrnut Mioweb do mojho affiliate portfolia, kedze s nim mam dobre skusenosti, ale nakoniec som sa rozhodol pre iny nastroj, ktory ponuka 20-40% provizie.
Dobrý večer pane Krajcir, na stejný dotaz jsem vám odpovídala e-mailem. Budu se tedy opakovat. Naši partneři mají k dispozici tarif Mioweb, který stojí 2000 Kč bez DPH měsíčně (79 EUR bez DPH) a za doporučení získávají provizi 300 Kč za každý měsíc (12 EUR), kdy klient službu platí. Tzn., že tato provize se připisuje každý měsíc, kdy je služba klienta aktivní. Za rok lze takto získat na provizích až 3600 Kč (144 EUR) u jednoho klienta. Provize tak není jednorázová, ale rekurentní. Nezískáváte provizi pouze za přivedení nového zákazníka, ale získáte provizi i dále, pokud s námi klient zůstává. Nevím, který nástroj máte namysli a také nevím, zda je uvedená provize jednorázová nebo je zde i provize rekurentní a z jaké částky se vychází. Každopádně podmínky našeho provizního programu jsou dostupné na https://www.mioweb.cz/money/. Děkuji za dotaz a ať se vám daří. Monika