Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.

Nejčastější chyby PPC kampaní a jak se jich vyvarovat

PPC reklama je jednou z nejefektivnějších online marketingových taktik současnosti. Díky možnosti přesně měřit její výkon až na úrovni jednotlivých klíčových slov, vědí inzerenti přesně za co zaplatí a nakolik se jim tyto prostředky vyplácejí. Mnozí z inzerentů se však opakovaně dopouštějí při správě svých kampaní chyb, které efektivitu jejich PPC kampaní zbytečně snižují.

Nejčastější chyby PPC kampaní a jak se jich vyvarovat
Zdroj: Pixabay.com

Je to pravděpodobně díky tomu, že od doby, kdy v roce 2000 Google přišel se svým původním produktem AdWords, prošla PPC reklama dlouhým vývojem a její složitost se zvýšila díky přidání řady funkcí, typů reklam, metod cílení, automatizovaných kampaní řízených umělou inteligencí a dalších prvků. Ačkoli je PPC reklama vynikající nástroj pro získávání nových zákazníků, její relativní složitost může inzerenty, kteří s ní teprve začínají, zmást. Tito nezkušení uživatelé pak dělají banální chyby, které jim brání dostat ze svých PPC kampaní maximum. Pojďte si přečíst, jaké jsou nejčastější chyby a problémy, kterých byste se měli při nastavení a správě svých PPC kampaní vyvarovat.

Zaměřujete se pouze na 1. pozici

Být v Google či na Seznamu na úplně nejvyšší pozici nad všemi ostatními vypadá skvěle. Ve skutečnosti však může dosažení první pozice vyžadovat příliš mnoho úsilí, času a peněz, které by se daly lépe využít jinde.

U některých vysoce konkurenčních klíčových slov může první místo stát opravdu hodně peněz, což znamená, že se vám takto získaná návštěvnost nemusí vyplatit. I když lidé prohlížejí výsledky odshora, pokud dokážete přitáhnout jejich pozornost správně napsanou reklamou, můžete získat stejnou i větší míru prokliku, přestože se nebude vaše reklama zobrazovat na 1. místě.

Nezaměřovat se na první místo a soustředit se na návratnost investic je obvykle mnohem lepší taktika. Umístění na druhé nebo třetí pozici může stále generovat spoustu kliknutí za mnohem méně peněz.

Zaměřujete se pouze na 1. pozici
Zdroj: Pixabay.com

Nepoužíváte rozšíření reklam

Ve výchozím nastavení jsou PPC reklamy Google poměrně nevýrazné a nudné. Není divu, že jakékoli ozvláštnění okamžitě přiláká pozornost uživatele, kterého taková reklama může zaujmout a přesvědčit ke kliknutí. K takovému ozvláštnění slouží rozšíření reklam, které nejenže zvětšuje velikost reklamy, takže zabírá více místa na obrazovce, ale také výrazně zvyšuje zapojení a míru prokliků ze strany uživatelů. Vzhledem k tomu, že jej lze zdarma přidat ke každému inzerátu, dělá každý, kdo je nepoužívá, velkou chybu.

V závislosti na oboru podnikání a typu reklamy, kterou provozujete, existuje v Google Ads několik hlavních rozšíření reklamy, která se vyplatí přidat. Jsou to např:

  • Rozšíření o odkazy na podstránky
  • Rozšíření o volání
  • Rozšíření o ceny

Nepoužíváte negativní klíčová slova

V PPC reklamě zadáváte klíčová slova, na která chcete zobrazovat svou reklamu. Začátečníci však často zapomínají, že existují i slova, na která svou reklamu jistě zobrazovat nechcete.

Pokud platíte nemalé peníze za každé kliknutí na vaši reklamu, pak je důležité zajistit, aby na vaši reklamu klikali pouze lidé, kteří skutečně hledají to, co nabízíte. V průběhu let Google vylepšil různé typy shod, takže nyní spouští vaše reklamy více klíčových slov než kdykoli předtím. Některá z nich však nejsou relevantní a měli byste zobrazování reklamy při jejich hledání zabránit. Pokud například prodáváte luxusní zboží, měli byste zabránit tomu, aby se vaše reklamy zobrazovaly na výrazy obsahující slova jako „levný“, „sleva“, „zdarma“ a podobně. Poslední, co chcete, je to, aby na vaše reklamy klikal někdo, kdo nemá v úmyslu utrácet peníze. Pokud tato slova zařadíte jako negativní, nebudou se reklamy zobrazovat, pokud někdo použije k hledání výraz obsahující slovo z tohoto seznamu. Využitím seznamu negativních klíčových slov vyloučíte nesolventní návštěvníky a zlepšíte návratnost investic.

Nepoužíváte negativní klíčová slova
Zdroj: Pixabay.com

Nepoužíváte geografického cílení

Pokud se pomocí PPC reklamy snažíte získat zákazníky například pro svou restauraci v Brně, pravděpodobně nebude příliš efektivní oslovovat lidi v Praze nebo v Ostravě. Proto je při nastavení úspěšné PPC kampaně jedním z prvních kroků definování cílové skupiny. Musíte si uvědomit, nakolik je váš produkt či služba lukrativní pro lidi z jiných regionů. Spouštění reklam v regionech mimo váš akční rádius sice může znít jako dobrý způsob, jak zvýšit známost vaší značky, ale ve skutečnosti tím jen většinou přijdete o peníze.

Nastavení zobrazení reklamy na konkrétní oblast, město či kraj zajistí, že vaši reklamu uvidí pouze lidé, u kterých je šance, že se stanou vašimi zákazníky.

Neoptimalizujete své vstupní stránky

Jednou z nejčastějších chyb PPC reklamy je věnovat veškerý čas kampani a reklamám, místo abyste se věnovali také vstupní stránce.

Vstupní stránka je totiž jednou z hlavních součástí každé PPC kampaně. Nejenže má obrovský vliv na relevanci a skóre kvality kampaně, ale v konečném důsledku je i zodpovědná za vaše konverze.

V ideálním případě by každá vaše reklama měla směřovat na jedinečnou a relevantní vstupní stránku, na které zákazníci ihned naleznou to, co hledali. Pokud v reklamě zmíníte například počítač Lenovo Legion 5, pak by vstupní stránkou měla být produktová stránka právě tohoto počítače, který si návštěvník bude moci ihned koupit. Pokud uživatel hledá konkrétní klíčové slovo, klikne na vaši reklamu, která toto slovo obsahuje a poté se dostane na stránku, kde není to, co očekával, výrazně se zvyšuje šance, že se naštve a odejde.

Abyste z každé vstupní stránky vytěžili maximum, nestačí aby obsahovala to, co reklama slibovala. Je dobré ji také průběžně optimalizovat pomocí A/B testování. To znamená, že spustíte dvě verze současně a zjistíte, která funguje lépe. Budete se divit, jak pouhý jiný titulek nebo jinak barevné tlačítko dokáže ovlivnit zvýšení konverzního poměru.

Máte příliš pomalý web

Co je vám platné, pokud jste strávili hodiny zkoumáním klíčových slov a psaním reklamního textu, přidali jste všechna reklamní rozšíření, když z vašeho webu potenciální zákazníci okamžitě utečou, jelikož nevydrží čekat na načtení stránky.

Podle statistik Googlu platí, že pokud se vaše vstupní stránka načítá déle než 5 sekund, zvyšuje to míru okamžitého opuštění o 90 % ve srovnání se stránkou, která se načte za 1 sekundu. Pokud to s maximálním využitím výdajů na PPC myslíte vážně, je pro vás rychlý web naprosto zásadní.

Zobrazujete PPC reklamy 24 hodin denně

PPC kampaně v Google Ads jsou ve výchozím nastavení nastaveny na celodenní zobrazování reklam, což ve většině případů není úplně ideální. Pro jakýkoli typ kampaně, kterou provozujete, budou totiž vždy existovat období, kdy dosáhnete lepších konverzí než jindy.

Může to být třeba v 9 hodin ráno nebo až po 18. hodině večer. Pokud provedete analýzu, pravděpodobně zjistíte, že se konverzní poměr v průběhu dne mění a že každá kampaň má období, kdy vaši potenciální zákazníci nejvíce konvertují.

Častou chybou PPC kampaní je nevyužít těchto lukrativních časových úseků a namísto toho rovnoměrně roztáhnout rozpočet na reklamu na celý den. Pokud v určitém časovém období v rámci dne trvale získáváte lepší výsledky, měli byste se snažit v této době zvýšit ceny za proklik i celkové výdaje.

K tomu můžete využít plánování reklam v rámci Google Ads, které umožňuje inzerentům v určitou dobu zvýšit nebo snížit modifikátory nabídek. Můžete také zobrazování reklamy v určitou dobu zcela zakázat.

Nevyhodnocujete výsledky svých kampaní

Mnoho úspěšných kampaní se stává úspěšnými až díky týdnům nebo měsícům průběžné optimalizace. Velkou chybou, kterou dělá mnoho začínajících inzerentů, je to, že nastaví reklamní kampaň a dále se jí nevěnují. To je však zásadní chyba.

Výkon kampaně a její klíčové ukazatele výkonnosti je třeba sledovat každý den, a pokud výsledky nejsou v pořádku, je potřeba zavčasu začít s optimalizací a vylepšováním. Může se jednat o cokoli od přidávání a odebírání klíčových slov, úpravy seznamu negativních klíčových slov nebo strategie nabídky.

Většina chyb, které inzerenti v PPC reklamě dělají, je zcela zbytečných. Dá se jim velice snadno vyhnout a i kampaň, která se potácí na samotné hranici rentability, či je dokonce v červených číslech, je možné jen malou úpravou přeměnit ve výkonnou „tiskárnu na peníze“.

Článek připravila digitální agentura SEO Consult, která realizuje SEOPPC reklamue-mailingsprávu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačůobsahový marketing.
Pečuji o partnerský a provizní program Mioweb Money. Starám se o to, aby měli partneři v rukou ten nejlepší nástroj na prodejní web, s nadšením jej doporučovali svým klientům a získávali za propagaci provize.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.