Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.

Web berte jako investici do sebe samotných

Rozhovor o přínosu webu pro podnikání, důležitosti poznání ideálního klienta a postupném rozvoji webu až k vytvoření plně automatizovaného evergreen produktu s online podnikatelkou, koučkou a mentorkou Věrou Švach.

Co se v rozhovoru o projektu verasvach.com dozvíte:

  • jak vypadá přechod z offline podnikání do onlinu
  • proč je důležité mít nad svým webem kontrolu
  • jak postupně web rozvíjet
  • jak je důležité pro úspěch webu poznat svého klienta
  • jak pracovat s návštěvností na webu a připravovat různé cesty zákazníka (funnely) pro různá publika
  • jak variabilní web umožňuje být kreativní a hledat různé cesty k zákazníkovi
  • co je svatý grál online marketingu a jak se k němu přiblížit
  • jak pracovat s evergreen produktem
  • jak pomáhá s prodejem automatizace a v jakých momentech je vhodné ji využít
  • proč brát web jako investici a ne náklad, který se musí hned zaplatit

Zde je rozhovor ve formě videa a níže i textu:

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

Vítám vás u dalšího vysílání z Miowebu, kde představujeme naše úspěšné klienty a jejich zajímavé online projekty. Dnes mám tu čest vám představit paní Věru Švach a její projekt na webu verasvach.com. Rovnou vás poprosím, abyste nám představila, jak na internetu podnikáte a k čemu vám web pomáhá?

Dobrý den, zdravím vás všechny. Jmenuji se Věra Švach a jsem kreativní koučkou, lektorkou mindfulness a průvodkyní žen na cestě k sobě samým, na cestě seberealizace a současně i online podnikání. Tedy, když se ta seberealizace dere na svět a cítím, že online je podnikání výborná cesta, tak rovnou klienty provádím i tady. A dělám i mentoringu pro pokročilé a zkušenější online podnikatelky. Na internetu teď působím už převážně, protože žiji v zahraničí a cestuji hodně po světě i s rodinou. A právě online podnikání a Mioweb mi toto všechno umožňuje. Jsem maminkou tří dětí, jsem vdaná, manžel je původem Slovák, ale vyrůstal v Kanadě. Takže celá tato svoboda času, cestování a práce odkudkoliv mi velmi vyhovuje.

Bylo online podnikání už od začátku součástí vašeho podnikání nebo jste se na internet dostala až později, když jste měla zkušenosti z offline světa?

Původem jsem podnikatel naprosto offlinový. V Praze mám ještě doteď firmu na organizaci firemních akcí Viera Events s.r.o.. Online svět pro mě začal být aktuální, až když jsme začali eventy propagovat na sociálních sítích. Když přišly děti, tak se hodně věcí změnilo, jak se samozřejmě stává i u mnoha mých klientek. Změnil se i můj pohled na práci a můj čas a hledala jsem nějakou rovnováhu mezi prací a rodinou. V dnešní době už online možnosti jsou, takže jsem začala po nich začala pokukovat. S druhým dítětem, které jsem porodila v Šanghaji, přišla otázka, jak to budu dělat, když moje firma a Čechy jsou v jiných časových pásmech. Tak jsem svoji pozici ředitelky delegovala. A tam začaly vznikat nové možnosti a nápady. Možná jsem se i v mysli otevřela tomu, že to šlo dělat jinak. Tehdy jsem ještě neměla páru o žádných systémech a nástrojích. Před sedmi lety ještě nebylo tolik možností jako teď nebo jsem k nim možná neměla přístup. Měla jsem z offlinového byznysu zkušenost, že musím mít naprosto perfektní web, který je statický, naprogramovaný, navržený grafikem. Pak jsem začala natáčet nějaká videa a využívat tuším Vimeo. Prostě všechny věci, které mě stály desetitisíce. Jenom udělat nový web stálo asi 50 000,-. Pro mě to byla možnost, kterou jsem znala a jinak jsem to neuměla. A tak jsem si všechno takto nachystala a čekala, jak přijdou prodeje. A ony nepřicházely. Tak jsem se začala otevírat tomu, hlavně zase v mysli, jak by to šlo dělat jinak. Nebylo to o tom, že online svět je špatný nebo že moje produkty jsou špatné, ale že asi existuje i nějaká jiná cesta.

To je hodně zajímavý moment. Když to online nefungovalo, tak v té době vám offline byznys fungoval?

Ano. V té době mi offline byznys fungoval a fungoval vlastně beze mě, protože vedení firmy převzal někdo jiný. A z toho čerpám i teď třeba při práci s klientkami v mentoringu online podnikání. Je to opravdu hodně o našem přístupu a postoji, jaký si k online podnikání vytvoříme. Protože je velmi jednoduché říct, že něco nefunguje. Že emaily už nefungují, že web je drahý, že se nedokážu autenticky vyjádřit přes video, email nebo prodejní stránku. Ale ono je to opravdu hodně o té hlavě, takže spíš pojďme hledat způsoby, jak to můžu udělat jinak, aby mi to fungovalo. Postavit se do role tvůrce. A právě weby, na platformách jako Mioweb, toto všechno umožňují. Okamžitou změnu, různé přístupy k zákazníkům, různé způsoby a formy prodeje. Můžu prodávat třeba i přes blog nebo podcast, který si dám na web. Vše je variabilní, takže mám možnost být kreativní a hledat různé cesty k zákazníkovi.

Říkala jste, že hned od začátku vám online podnikání nefungovalo. Kdy vlastně vstoupil do vašeho online působení Mioweb? Jaká k němu vedla cesta a co vám Mioweb umožnil dělat oproti řešení, které jste používala předtím?

Web, který jsem měla, byl mrtvý. To znamená, že jakoukoliv změnu, kterou jsem chtěla udělat, jsme musela vysvětlit programátorovi a nechat si navrhnout grafiku grafičkou. A to většinou trvalo třeba dva týdny. Můj nápad na produkt mezitím většinou zmizel nebo moje nadšení vypršelo. Teď se učím prodávat v tom nadšení, které mám. Dřív to prostě bylo – mám nějaký plán a potřebuju lidi, aby mi ten plán pomohli zrealizovat. A to vůbec nefungovalo. Nehledě na to, že to stálo hodně peněz. Když jsem hledala způsoby, jak to udělat jinak, procházela jsem si hodnocení různých platforem. Mioweb mě tehdy oslovil a možná na mě začal skákat i reklamou, tak jsem se tím začala zabývat a najednou jsem ho viděla všude. To gratuluju, krásně vám ty algoritmy fungují nebo co to všechno způsobuje :-) Tehdy byl Mioweb trošku levnější, než je teď, a z toho, co všechno nabízel, pro mě byla nejdůležitější vaše technická podpora. Tu nabízíte vlastně doteď, a můžu říct, že se mi neskutečně osvědčila za ty 4 roky, co Mioweb mám. Ta rychlost, když něco potřebuju, ať již na facebookové skupině nebo na e-mailu. Vždy se mi dostane téměř okamžité reakce. Zpětně to vidím jako dobré rozhodnutí, protože podporu jsem využívala opravdu hojně.

To jsme rádi za zpětnou vazbu kolegům na technické podpoře :-)

Pro spoustu žen je technika blok. My máme takové nastavení v naší hlavě: technika není pro mě, to já přece nemůže umět sama. A možnost využít podporu nám může pomoci i psychologicky. Když budu potřebovat, jsou tam nějací kluci, kteří mi poradí. Navedou mě i úplně krok za krokem. To mi fakt pomáhá.

Když se bavíme o těch techničtějších věcech, zeptám se, jaké možnosti Miowebu využíváte? Říkala jste , že už nepoužíváte statický web. Jak váš web funguje a co umožňuje vašim klientům a vlastně i vám?

Mioweb jsem začala rozšiřovat postupně. A tak to i možná doporučuji, rovnou nevyužívat všechny funkce. Nové funkce přicházely s tím, jak jsem si osahávala základy a postupně se vše učila. Ještě je možná dobré říct, že jsem na učení se s Miowebem využila pomoc takové virtuální technické asistentky, která mi v souvislosti s Miowebem nabídla spolupráci. Web tvořila tak, že mě vše zároveň učila. Cokoliv na webu udělala, bylo se sdílenou obrazovkou a já jsem se dívala, jak věci dělá a pak si to doklikala sama. Vlastně mě takhle naváděla a postupně mě všechno naučila. Takže jsem si pak troufala víc věcí dělat sama.

Ze začátku to bylo: homepage, o mně a co nabízím. Dokonce to nebylo ani s proklikatelnými objednávkovými stránkami, ani jsem neměla klasické prodejní stránky. Postupně jsem pak produkty dala na prodejní stánky, přidala FAPI a začala využívat prodejní formuláře. Potom jsem přidala registraci k zasílání newsletteru, pak přišel blog a tak se to nabalovalo. Už využívám snad všechny funkce kromě e-shopu. Mám prodejní stránky, využívám cesty zákazníka, ve kterých bych se potřebovala ještě trošku zlepšit. Mám různé členské sekce pro různé programy, kdy některé jsou propojené . Využívám blog a mám svůj podcast, takže mám sekci pro podcast, aby se dal poslouchat i přímo na webu. To bylo to bylo pro mě moc důležité, mám totiž zhruba třetinu posluchačů, kteří poslouchají přes web.

Vidím, že využíváte vlastně všechno, co Mioweb nabízí. Zeptám se, jak vedete návštěvníka webu od prvního kontaktu s vámi až k objednávce, protože jste říkala, že máte více kanálů, kde se s vámi mohou zákazníci potkat. Jakou máte strategii nebo co lidem nabízíte, abyste je pomaličku přivedla k důvěře u vás nakoupit?

Funnelů (trychtýřů), které vedou lidi od příchodu na web ke koupi, mám několik. A postupně se s nimi učím pracovat víc. Základem je poznat své ideální klienty, co jim ode mně přináší největší hodnotu a na základě čeho nakupují. Je to neustálý vývoj a odráží se v tom i, jak se proměňuji já. Sleduji, odkud lidé na můj web přichází, ať už jsou to sociální sítě, na kterých jsem aktivní, články na blogu nebo jsou to posluchači podcastu. Poslední dobou jsem se naučila strategicky pracovat s tím, odkud lidé přichází a jakou cestou je na webu povedu. Co na té cestě budou ode mně dostávat, jak mě budou poznávat, jak budu předávat hodnotu a jak je budu vést potom k finálnímu prodeji. Produktů už mám víc a cest zákazníka také. Toto se učím i v zahraničních mentoringových programech pro online podnikání. Jsou to docela velké strategie, ale současně je pasuju na samu sebe a co já lidem předávám. Hodně využívám SmartEmailing a e-mailingové uvítací série, kterých mám víc. Odkudkoliv lidé přijdou, ať už je to nějaký produkt zdarma (mám momentálně dva) nebo zakoupení nějakého levnějšího produktu, tak si je vedu a posílám kam potřebuji. Třeba zase zpátky na sociální sítě nebo ke koupi dražších produktu. Posluchače podcastu, které je obtížnější dostat na web, vedu zase jinou cestou, ale i na ní používám e-maily. K získání návštěvnosti používám obsah, který využívám ve více formách na různých místech. Vždycky si ale promyslím – kdo je potenciální zákazník, odkud přichází a co všechno by ode mě potřeboval dostat a vědět. Je to taková alchymie a hraju si s tím pořád. Říkám si, že něco bude fungovat a ono to nefunguje.

V poslední době mám velkou novinku v podobě automatizace a využití evergreen produktu. Tzn. něco, co funguje úplně samo, a prodává se vlastně samo. Možná je to takový mýtus online podnikání, kdy všichni chtějí vytvořit takový pasivní produkt, který se bude sám prodávat. Ono to není úplně jednoduché, protože nikdy se nic neprodá samo, ale jsem moc pyšná na to, že jsem vlastně díky Miowebu, SmartEmailingu a FAPI toto vytvořila. Že jde relativně jednoduše vytvořit systém, který potenciálního zákazníka provede automatizovaně kroky, kterými si má projít od první návštěvy až k nákupu a doručení produktu v členské sekci. A i když se produkt neprodává třeba tak, jak bych si představovala, tak tento systém přináší to obrovské množství lidí, kteří si pak třeba koupí jiné produkty nebo mi zvýší poslechovost podcastu a počet followerů na sítích. A s tím tak hraju. Alespoň půl až hodinu denně trávím přemýšlením o strategii, o mých funnelech a o péči o zákazníka. A když vidím, že pro klienta je něco vhodné, zapíšu si to do tabulky a oslovím ho třeba příště. Je potřeba se tomu opravdu věnovat. Nic se neprodá samo a ani Mioweb nás nespasí :-)

Jsem rád, že o tom takhle otevřeně mluvíte a zmínila jste i časovou dotaci, kterou věnujete celému procesu. Že to vlastně není celé automat, který by člověk jednou zapnul, jednou vytvořil web a už jenom sledoval, jak mu přichází peníze na účet. Že je potřeba celý proces neustále optimalizovat. Dokázala byste říct, kolik času si vyžádalo postavení webu a navržení různých cest zákazníka na začátku a jestli dnes je to opravdu jen ta hodina denně věnovaná spíše strategii. Vyžaduje si váš web i dnes nějaké větší zásahy? Kolik vám dnes vše vlastně zabere času?

Na začátku to bylo času dost a bylo tam hodně frustrujících momentů. Musím říct, že bylo docela těžké se všechno naučit. Zase to moje „nejsem technický typ“. Ale pomohlo mi nebýt na to sama, ať už jsem využila podporu Miowebu nebo mou technickou asistentku. Měla jsem i období, kdy jsem to nechtěla ani vidět a s webem jsem aktivně nepracovala. Bylo to hodně o mém postoji, až jsem se naučila Mioweb a můj web brát vlastně jako rozšíření mně samotné. Tzn. cokoliv mám na srdci nebo vytvořím, tak dám na web. Mioweb teď otevírám skoro každý den nebo alespoň jednou týdně, kdy cítím, že chci na webu udělat nějakou změnu nebo něco vylepšit. Nebo mě něco napadne a když na to nemám cestu zákazníka, tak ji prostě udělám. Takže práce s webem několik hodin týdně a když plánuji prodejní kampaň, tak je to samozřejmě víc. Jednu prodejní stránku tvořím třeba týden, protože ji pořád upravuji a vracím se k ní. Takže cítím, že web se stane součástí nás samotných, aby dobře fungoval. Je potřeba, abych byla z webu já sama vidět a cítit. Všechny moje programy, aby byly naprosto osobní. Ale to je můj případ, protože prodávám vlastně sama sebe. U firmy to bude jiné, ale i tam lidi z webu cítí vaše energie.

V dnešním nekompromisním světě prostě my tvůrci máme pár sekund, které rozhodnou, zda se návštěvníci webu rozhodnou zůstat nebo ne. Takže když cítím, že už to není ono, třeba pozměním první větu. Měním to podle ročních období i podle aktuální situace ve světě. V zimě mám na webu jiné věty než v létě, kdy je to více akčnější – pojďme do té živelnosti, do toho prožívání plně. V zimě je to více o tom pojďme do sebe. Věty a slova měním víceméně pořád a vyhovuje mi to tak. Počítač mám pořád s sebou, tak to můžu kdekoliv změnit. Lidé mi říkají: „Nemáš někdy dovolenou?“ Ale teď nevím, kdo to říká, možná Stáňa Mrázková, žijte život, ze kterého si nemusíte brát dovolenou. A to online podnikání a vlastně i Mioweb umožňuje. Internet je víceméně všude, takže když si vzpomenu udělám rychle změny na webu a můžu mít půl dne s dětmi. Nebo mě napadne příspěvek na sítě, skrze který si pošlu lidi právě na ten web. A vlastně žiju a podnikám teď takhle. Ale byla to cesta opravdu asi čtyřletá, než jsem se dostala do tohoto stavu. Trvalo než jsem se to všechno naučila, než jsem pochopila, jak funguje web a než jsem začala web využívat naplno tak, aby pomáhal mně. Aby to nebyl nepřítelem nebo něco, co se musí, ale aby byl vlastně mojí součástí.

Jsem rád, že jste zmínila i to, že po čtyřech letech jste spokojená s tím, jak web funguje a věnujte se mu pravidelně. Našla byste i dřív nějaký okamžiky, kdy jste si řekla: „teď už to vidím nadějně – má cenu investovat do webu čas“? Čím se to změnilo a jak dlouho to trvalo? Většinou to není o tom, že si pořídíte web a druhý den už je všechno, jak byste si představovala.

Určitě jsou i takové případy. Mám klienty, kterým web opravdu funguje rychle, ať už na Miowebu nebo někde jinde. Každý máme své příběhy a cestu jinou. Já jsem přišla z offlinu, kde věci fungují trochu jinak než online. A vše se zlomilo ve chvíli, když jsem vytvořila můj první signature produkt – desetidenní Happiness Challenge. Ta byla velmi úspěšná, když jí prošlo několik stovek klientů. Původně jsem si chtěla dělat na tom statickém webu, ale to fakt nešlo, protože jsem potřebovala, ať se lidi registrují a mají přístup k videím. To mi během pár měsíců umožnil až Mioweb. To byl ten zlom, když jsem viděla, že jsem vytvořila něco, kdy si člověk řekne: „to je husté, to je ono“. Pracovali jsme na tom, aby vše bylo co nejrychleji na webu. To už jsme měla FAPI i SmartEmailing a když začaly chodit objednávky, tak z toho jsou ty populární screenshoty, kolik přišlo objednávek a kolik peněz. Dosáhla jsem kolem 50 000,- z prodejů Happiness Challenge a nemohla jsem tomu uvěřit. To si pak člověk uvědomí, že investice do webu je vlastně minimální vůči tomu, co mu může přinést. Že web je vlastně taková základna k tomu, co všechno je v onlinu možné. A vše se pak může změnit ze dne na den. Najednou vidíte ty desetitisíce a investice do těch tří platforem, které to umožňují, je naprosto minimální oproti tomu, co všechno nám mohou přinést. V tom je online boží, že to může být nekonečné. Já vždycky klientům říkám, že úspěch už může být za rohem, tak by byla škoda se zastavit, protože už to může být třeba jen metr daleko.

Takže zlom přišel, když jsem viděla, že produkt se prodává a vlastně i to, a to si pamatuju, že se to prodalo samo. Že jsem nemusela vystavovat excelové faktury, že se to nastavilo a fungovalo automatizovaně. A člověk byl nervózní, kontroluje, jestli to všechno odchází a ono to šlo. Klient vyplnil objednávku, potvrdil, faktura se odeslala a ten člověk přibyl v seznamu ve SmartEmailingu. A já jen: „wau“. Spočítala jsem si, že mi to ušetřilo třeba půl hodiny času, protože jinak bych musela zapnout počítač, otevřít Excel, vystavit fakturu. Bylo to geniální, a zhruba jen po pár měsících od pořízení Miowebu. A pak přišla nějaká krize…

Ale co je důležité. Když jsem se opřela do online podnikání a začala využívat Mioweb naplno, zrovna začala pandemie. To byl březen 2020, kdy jsem si uvědomila, že náš offline byznys s eventy bude úplně ztracený. A že já z Německa pro českou firmu vůbec nic neudělám, nehledě na to, že jsem se topila sama sobě. Tři děti doma a lockdown. Hledala jsem cesty příjmu i seberealizace. Obzvlášť v tom lockdownu jsme měla obrovskou potřebu seberealizace a sebevyjádření, abych to nedržela v sobě a tak jsem řekla: mám tady svůj online produkt, který něco vydělává, takové kapesné, možná je načase z toho udělat výdělečné podnikání. Protože, když nemáte výdělečné podnikání, máte drahý koníček. A přišla energie toho rozhodnutí – teď se do toho obuju pořádně. Ne s tím tlakem, že musím, ale právě s tím postojem, že celý tento systém Miowebu mi může pomoci. Pomoci růst, sebevyjádřit se a hlavně pomáhat tisícům lidí (teď jsou to tisíce lidí), které oslovuji. Je to nádhera, seberealizace v té naprosto největší míře. Jsem za to moc vděčná. Ale přišla tam do toho ta pandemie, která udělala – tak teď nebo nikdy.

To je zajímavý moment. A vzhledem k okolnostem, které panují, plánujete, že byste pracovala i offline nebo zůstanete výhradě u online podnikání?

Cítím, že online podnikání už bude mojí dlouhodobou cestou. Ráda bych ale přidala více offline aktivit, podle toho kde budu. Plánuji ženské kruhy v Berlíně, mindfulness setkání s ženami v Berlíně v češtině a také i setkání s klienty v Čechách. Ale už to budou jenom doplňkové aktivity, prozatím neplánuji, že by to byl zdroj příjmu.

Takže hlavní zdroj příjmu bude nadále online podnikání?

Teď je hlavní a myslím, že zůstane, protože se mi líbí takové to digitální nomádství. Hned, jak škola v Německu dovolí, aby byla část vzdělávání třeba na cestách a část doma, tak už v prosinci plánujeme být zase někde pryč. Teď jsme zrovna v Kanadě, takže je to nádherná svobodná cesta to online podnikání. Trošku výzva je časový posun. Já mám tady ráno a Češi už mají odpoledne. Ale v tom mi zase pomáhá vše dobře zrealizovat právě online podnikání a využití třeba načasování e-mailů nebo i naplánování příspěvků na sociální sítě. Tím, že se to všechno děje automatizovaně, třeba objednávka a podobně, tak vlastně ani časová pásma nevadí.

U automatizace se zastavím. Říkala jste, že máte jeden produkt, který je vlastně celý automatizovaný a do procesu nemusíte vůbec zasahovat. Představíte prosím jak funguje pro ideálního klienta od momentu, kdy se s vámi potká poprvé? A představíte i některé další vaše produkty?

Automatizovaný produkt, tzv. evergreen, se nejprve realizujete naživo, třeba kurz nebo workshop a potom ho přenesete do online podoby a díky automatizaci ho mohou lidé kdykoliv koupit. Můj evergreen produkt je desetidenní hapiness výzva, i když už tomu neříkám hapiness výzva, ale 10 dní na cestě. „Na cestě“ je název, který zastřešuje celou moji tvorbu. Všichni lidi jsme na cestě, na cestě k sobě, na cestě životem. Cesta, která nikdy nekončí. Jmenuje se tak můj podcast i moje produkty. Prémiový produkt se jmenuje diamantová cesta. Dvakrát deset dní na cestě s takovými jednoduchými každodenními úkoly, praxemi i meditacemi pro větší klid, pro hlubší spokojenost, pro cítění vděčnosti a kvalitnější prožívání života. Tomu předcházela pětidenní cesta zdarma, taková ochutnávka. Mělo to velký úspěch, tak jsem si řekla, že to všechno můžu zautomatizovat, protože jsem to už měla nasazené v členské sekci a jako smartkampaň ve SmartEmailingu. Každý den se v členské sekci odemkl konkrétní den z dvakrát deseti dní a e-mailem odešlo upozornění. Nakonec se mi podařilo zautomatizovat i tuto pětidenní ochutnávku zdarma a na tu jsem právě nasadila facebookovou reklamu. Zvolila jsem formou videa, které se mi zdá funguje lépe než jenom text a fotka. Denně mi do databáze přibývá 20-30 lidí, kteří se zaregistrují do této pětidenní výzvy. Otevírá se automaticky v členské sekci a každý den lidem přijde e-mail: otevřel se vám nový den, je o tom a o tom, abych je nalákala, aby tam šli. Šlo by to udělat možná i bez členské sekce, ale rozhodla jsem se ji využít, i když tam možná dojde míň lidí. Učím tak totiž lidi chodit na můj web a učím je být v té členské sekci. A po skončení 10 dní mají otevřených všech 10 okýnek s bohatstvím (říkám tomu poklady namísto podklady) a mají tam kompletní přehled. Takže když lidé projdou těmito dvěma desetidenními cestami, a ještě těch pět dní zdarma, tak jsou fakt moji zákazníci. A ukázali odhodlání, že jdou za těmi poklady. Ono to není úplně tak jednoduché, protože vám přijdou přihlašovací údaje a někdy se ztratí nebo se k tomu už člověk nedostane a zapomene na to. Takže, kdo to nevzdá a projde těchto 25 dní, je fakt můj věrný zákazník. Spousta z nich potom využije mé prémiové produkty, což jsou skupinové koučingové programy diamantová cesta, poslouchají podcast nebo čtou blog. Prostě věrní fanoušci, věrní zákazníci, kteří pak koupí spoustu mých produktu. Takže mít tento evergreen automatizovaný v členské sekci má nevýhodu, že tam nedopluje tolik lidí, ale zase ti, co doplují, jsou fakt odhodlaní na sobě pracovat a to jsou moji klienti. Já nemůžu nikoho přesvědčovat, tady to máte ve facebookové skupině, tady to máte jednoduše. Ano, ale třeba neuděláte takové posuny v životě, které já chci mít u svých klientu. Aby ty posune v životě dělali a makali na sobě, protože bez toho to nejde.

Jsem rád, že jste řekla, že to začíná reklamou na Facebooku a také chcete, aby se lidé vraceli na váš web a není cílem je odvádět na jiné platformy. Tvoříte si s nimi vztah a vedete je opravdu k důvěře a potom třeba k dalším produktům, které jim můžou pomoci.

Učím je vlastně i číst maily, když jim posílám, kam jít dál. Ať už skrze web, kde vidí podcast, blog i další produkty. Různě na děkovacích stránkách prolinkovávám na další věci, abych si je udržela a nešli pryč. Z děkovací stránky je třeba pošlu na svoji facebookovou skupinu nebo k nějakému levnějšímu produktu ke koupení. Pravidelně posílám newsletter, který velmi dobře funguje. Teď mám takovou letní vzdělávací minisérii, kde už si je předehřívám na plánovaný velký launch podzimní kampaně. Takže to všechno souvisí, je to taková krásná hra. Není oddělené to, kam rostu já a kam web. Není to oddělené od webu, od e-mailingového systému ani od FAPI. Protože FAPI potom odráží ty výsledky. A to je potřeba, už se nebojím mluvit o tom, že se musí také něco vydělávat, aby všechno fungovalo.

Hned na FAPI navážu. Prozradíte, kolik klientů jste získala díky této automatizované cestě evergreenu?

Do e-mailové databáze mi z této automatizace, kterou mám od půlky června, přibylo asi 1000 lidí. 1000 lidí během pěti týdnů považuju za velmi dobrý výsledek. Nicméně prodeje jako takové extra dobré nejsou. Těch jsou desítky. Lidé mi přišli hlavně na tu ochutnávku zdarma. Po ní následuje série prodejních e-mailu, ale z nich moc lidí nekupuje produkt, který na to navazuje. Ale pozor, tady je potřeba nezpanikařit. Je potřeba se podívat, co můžu zlepšit. Třeba mám tu pětidenní cestu zdarma moc dobrou. Je to fakt nálož, takže lidi pak potřebují nějaký čas, aby vše vstřebali. Ale spousta z nich přišla do mojí facebookové skupiny, kterou mám od března a je hodně aktivní. Sdílím tam, teď už i se svým týmem, kvalitní obsah. Lidé z evergreenu si třeba nekoupí ten levnější produkt, ale už je tam vybudovaná důvěra, takže využijí rovnou moje prémiové produkty. Mám naplněné koučovací skupiny a musela jsem i vytvořit i čekací listinu. A vlastně si předehřívám lidi na velký launch nového produktu, který mám dvakrát za rok.

Teď jsem ještě nově vymyslela, že když máte tento evergreen, tak je skvělé ho třeba dvakrát za rok aktivovat a udělat mini kampaň, relaunch. Takže na konci srpna plánuji takovou aktivaci v mojí facebookové skupině, kam všechny lidi z evergreenu pošlu. Je to taková série videí s trochu novým obsahem. Vlastně nabídnu: začněme společně, tady si kupte těchto 2 krát 10 dní hapiness challenge a přidám bonusy jako Zoom setkání a podobně.

Takže když máte evergreen, může se stát, že se neprodává tak dobře jak chceme. Což se většinou stává. Lidi většinou, aby koupili, potřebují nějaký pocit nedostatku, ať už času nebo dočasně zvýhodněnou cenu nebo nějaký bonus. Protože když uvidí jen kupte, tak lidé si řeknou: koupím zítra nebo koupím příště, teď je dovolená teď mám děti doma, teď je zase lockdown. Ale když lidem řeknete, kupte teď protože je to poslední šance nebo dostanete toto navíc, tak většinou koupí. S tím evergreenem doporučuji si hrát a nebát se toho, že se moc dobře neprodává. Díky němu mám 1000 nových lidí v databázi za pět týdnu. Bez evergreenu bych je neměla. Takže je potřeba se na to dívat jinak a zase si začít hrát. Dobře, tak jak to můžu udělat jinak? Očekávání bylo jiné, že se to tam bude sypat a každý den se probudíme a bude tam sto prodaných. Tak to nejde, tak to u mně nefunguje. Tak jsem vymyslela tento relaunch a vážím si toho, že tolik lidí přibývá do databáze a pracuji s nimi zase jinak. Hledám způsoby, jaké maily jim posílat, jak s nimi pracovat ve skupině, jaký obsah dát, abych vybudovala důvěru… Všechno je správně. To je taková moje mantra online podnikání. Každá kampaň je úspěšná, i když se nám zdá neúspěšná. Všechno je vlastně správně, můžeme se z toho poučit, můžeme věci změnit. Máme všechny nástroje. Mioweb nabízí všechno, což nemá každý poskytovatel webu. Když potřebujete něco změnit, za pár hodin to můžete mít.

Děkuji, že jste takhle upřímně řekla, že prodeje nejsou takové, jak jste očekávala. Ale hlavně děkuji za zdůraznění, že to nekončí tím, že člověk buďto klikne na objednat nebo neklikne. Ale, že je to vlastně váš potenciální klient, se kterým pracujete. Třeba je pro něj vhodný jiný produkt a někdy prostě vybudování vztahu důvěry trvá déle.

Také je potřeba si uvědomit, že Facebook cílil na studené kontakty. Takže i když můj produkt není úplně drahý (do tisíce korun v reklamě), tak lidi už dneska jsou zahlcení a potřebují větší důvěru. I u pár stovek se rozhodují, zda je chtějí dát konkrétnímu člověku nebo ne. Takže s tím je také potřeba u Facebook reklamy pracovat, jestli jsou to studené kontakty nebo už předehřáté. Když studené kontakty spadnou do databáze, tak je potřeba je opečovat a je to hlavně o budování vztahu důvěry a vzájemném poznávání. A to je taky v pořádku. Je to vlastně super, takže si toho vážím zase jinak. Koupí si třeba další produkt, který už tvořím.

Moc děkuji za představení vašeho projektu i podrobně vaší strategie a ukázky cesty zákazníka. Nakonec se ještě zeptám, co byste poradila úplným začátečníkům v online podnikání i třeba s ohledem na cenu všech potřebných nástrojů. Říkala jste, že používáte Mioweb, FAPI a SmartEmailing a že to teď z té celkové částky tržeb tvoří vlastně maličký díl, ale na začátku trvalo pár měsíců, než přišly první výsledky. Co by měli lidi v této situaci dělat? Co byste jim poradila ze svého pohledu, když jste si sama prošla vším od začátku až k úspěchu?

Dobrá otázka. Co se týká webu, určitě bych doporučila hned od začátku se to učit. Dělat si co nejvíc věcí sám. Jen pak můžete něco delegovat. To není tak, že i teď to dělám sama, protože mám holky, které mi třeba členskou sekci vytvoří za pár hodin. Ale třeba prodejní stránky si stále píšu sama. Co nejvíce se učit sám rozumět webu a umět s ním pracovat. To nám přináší obrovskou svobodu v tom, když cokoliv chceme vytvořit a je v tom pak ta správná energie, protože to prostě jde přímo z nás.

A určitě bych si počítala náklady. Hrát si s čísli a nezavírat oči před tím, kolik to stojí, a že to zaplatím. Ale fakt si sednout a podívat se, kolik potřebuju vydělávat, co všechno teď umím a můžu vyměnit za energii peněz. Kolik budou tyto nástroje stát a postavit se l tomu jako obchodník. A zapracovat na svém mindsetu, že všechno je možné a všechno můžu mít. Jsem hodna vydělávat a podobně. Já hodně s klienty pracuji i s mindsetem. Třeba pokud je tam strach, že nevydělám, co se za tím strachem skrývá? Většinou je to nízká sebehodnota, nedůvěra v sám sebe. Dostaneme se třeba k tomu, že jim rodiče celé dětství říkali, že podnikání je nejistá cesta. A to se dá vyčistit, zpracovat. Takže fakt pozor na to, že jakmile tam cítím strach, že to nevydělá, že je to moc peněz, tak se podívat na to, proč to tak mám, protože si tím blokuji cestu k vydělávání. Pokud si toto nezpracuji, tak to vydělávat nemusí.

Web bych brala jako investici a ne jako náklad, který se musí zaplatit. A klidně bych oželela něco jiného životě, abych si tyto nástroje mohla dovolit. Je to investice, kterou dávám do své budoucnosti a do budoucnosti svých dětí. Mám online podnikání, tzn. že děti mají s mámou více času, což je úžasné. Čili brát to jako investici a ne jako něco, co bolí a je to moc peněz. Tak si třeba nekoupím nejnovější telefon nebo nové boty nebo pojedu na dovolenou do Chorvatska, ale nepoletím někam úplně daleko, abych ukázala, že lítám. Protože investuji do svého podnikání do tvorby své budoucnosti. Otočit to v hlavě, že je to něco, co mi přinese skvělou budoucnost a makat a zkoušet. A když to nevyjde, říct si taky dobře a jak to můžu udělat jinak.

Je to prostě všechno investice a zrovna Mioweb, FAPI a SmartEmailing považuju v Čechách za top servis a to mám s čím srovnávat. Mám zmapované zahraniční poskytovatele, zahraniční systémy, jsem v zahraničních Mastermindech, v mentoring programech online podnikání. Vím, jaké jsou jiné systémy, co ty ženy řeší a taky vím, kolik stojí. A i když je třeba spousta učitelů, co říká, že do začátku nepotřebujete web a jsou poskytovatelé, kteří třeba nabídnou prodejní stránku nebo registrační formulář a podobně, tak pokud to myslíte vážně, určitý jednoduchý web je potřeba. Ten může růst a nabalovat se. To je další věc, co bych začátečníkům poradila, začínat postupně. Postupně se to učit a rozšiřovat i nástroje, které na webu využívám nebo i svoje služby. Začít jednoduše, ale začít. A cenu, kterou stojí to, brát jako investici.

Moc děkuju za doporučení lidem, kteří se kolem webů ještě tolik neorientují a poprosím vás, abyste divákům řekla, kde se s vámi mohou setkat a jak si vás vyhledat.

S radostí :-) Můj web je verasvach.com. Sociální sítě mám Happier with Vera – na Instagramu a na Facebooku. A zvu také ženy do mé facebookové skupiny Na cestě s Věrkou, kde je hodně kvalitního obsahu. Podcast mám Na cestě, podtitul je český podcast z Berlína a najdete ho na Spotify, Apple podcast i na mém webu.

https://verasvach.com/
Happier with Vera – na Instagramu a na Facebooku
Na cestě s Věrkou – na Facebooku
Na cestě. Český podcast z Berlína

Dobře. Moc děkuji a přeju, ať se daří.

Děkuji a přeju všem, co pracují s Miowebem nebo začínají hodně štěstí, pohody a užívejte si to a nebojte se růst.

Starám se o to, aby měli klienti Miowebu vše potřebné k úspěšnému používání naší aplikace a jejich webové projekty rostly k radosti všech.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.