Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.
Každý zkušený prodejce ví, že když chce prodávat, potřebuje kontakt na potenciálního zákazníka. Na internetu je vaším prodejcem web, takže se teď dozvíte, jak kontakt přes vlastní web získat. Jinak řečeno, co musíte na webu mít, aby se vám to povedlo.
Jo, ale ještě tu máme jednu důležitou poznámku. Pokud zatím nevíte, proč byste si měli o kontakty na webu říkat, tak se nejdříve podívejte zde, kde ukazujeme celou strategii, jak na internetu více prodávat.
Tím nejdůležitějším, co na webu potřebujete, jsou vstupní stránky = squeeze page = landing page. Jasně, že můžete sbírat kontakty kdekoliv na webu, to je v pořádku. Nicméně mít i tyhle stránky, které jsou zaměřené na cíl „dej kontakt, nebo odejdi” je nejefektivnější.
To znamená, že když je vaším cílem prodej a k němu potřebujete kontakt, tak nebudete utrácet za PPC reklamy, které vedou na vaši úvodní stránku webu, kde zanechá svůj kontakt např. jen 3 % návštěvníků, ale můžete propagovat vstupní stránky, kde konverzní poměr může být např. 10 až 80 %.
Podívejte se, jaké stránky tím myslím:
Jak jste si mohli všimnout, většina těchto stránek neměla horní menu a dole patičku s odkazy kam dál. To je záměr, jde opravdu o to, udržet pozornost na získání kontaktu.
Všechny tyhle stránky jsou graficky jednoduché a textově nejsou moc dlouhé. Jdou rovnou k věci. Stránka by měla být zároveň velmi důvěryhodná, takže je fajn mít zde např. element s počtem už zaregistrovaných lidí nebo tlačítko To se mi líbí, opět s počtem.Taky je fajn nějaká urgence, to aby návštěvník neodkládal registraci, např. odpočet, že do určitého data získá k registraci nějaký bonus.
My v Miowebu jsme pro vás připravili šablony vstupních stránek, takže nemusíte vymýšlet stránky od začátku. Vyberete si šablonu, která se vám líbí, a podle toho, co budete dávat za kontakt – jestli to bude e-book, webinář nebo něco jiného. Následně na stránce změníte obrázky a přepíšete texty. Na stránce najdete i elementy právě pro odpočty nebo počty stažení, které celou stránku výrazně pozvednou a zvýší její důvěryhodnost.
Co dáte návštěvníkovi webu výměnou za to, že od něj dostanete jeho kontakt, tedy e-mail? To je hrozně důležité, protože on vám ho prostě nedá jen tak. Musíte mu nabídnout pořádný benefit, který za to získá.
Výměnou za e-mail se nejčastěji dává tzv. obsahový magnet, to může být např. e-book ve formě PDF. Druhým nejoblíbenějším formátem je video či video kurz, který přitahuje pozornost, protože lidé videa milují. Dále to může být článek, prezentace, audio, e-mailový kurz či tipy, webinář, konzultace, vyzkoušení zdarma, dotazník nebo test (kdy chceme vědět, jak na tom jsme v porovnání s ostatními).
Obsahem tohoto magnetu je něco užitečného a souvisejícího s vaším produktem či službou, kterou nabízíte. Podívejte se, co nabízí některé vstupní stránky:
Zde je možnost vložit e-mail a získat zdarma první týden video kurzu.
Tady je za email přístup k záznamu webináře.
Na této vstupní stránce získáte ebook a video tipy za email.
Řekněme si to ale napřímo, nenabízejte nic zdlouhavého. Vy totiž jen musíte rychle uspokojit zákazníkovu touhu po informaci. Vyhněte se tedy stostránkovým e-bookům, které nikdo nedočte, nebo desetihodinovým video kurzům.
No, a abyste mohli získat e-mail přes web a poslat po registraci slíbený obsahový magnet, ideálně automaticky, tak potřebujete e-mail marketingový nástroj nebo taky autoresponder. V tomto nástroji si vytvoříte webový formulář a ten vložíte do vstupní stránky.
Mioweb má přímé napojení na e-mail marketingové nástroje – SmartEmailing, GetResponse, MailChimp a AWeber, ale pokud máte jiný, tak do webu vložíte jednoduše kód formuláře přes HTML element. A můžete sbírat kontakty.
Nezapomeňte si nastavit automatický e-mail po registraci kontaktu, ve kterém pošlete slíbený obsahový magnet.
Při sběru kontaktů je samozřejmě potřeba dodržet nařízení GDPR o ochraně údajů a informace k němu vám jistě poskytne váš e-mail marketingový nástroj, který by měl vše kolem řešit.
Pokud máte svou vstupní stránku, musíte na ni přivést návštěvníky. Nechám na vás, jestli máte raději placenou návštěvnost přes PPC reklamy, nebo využíváte sociální sítě a budete na stránku odkazovat ze svých sociálních profilů, případně rádi blogujete a hlavním marketingovým kanálem bude váš blog. O tématu a zdrojích návštěvnosti se více dozvíte zde.
Každopádně potřebujete měřit a vyhodnocovat, jak vám vaše vstupní stránka funguje. Kolik procent z návštěvníků zadá svůj e-mail. Je velký rozdíl, jestli je konverze 10 % nebo 50 %, protože to určuje, kolik vás stojí získat kontakt, a pak taky, kolik vás stojí získat platícího zákazníka z internetu.
Pro měření se nejčastěji používá Google Analytics. Z vlastní zkušenosti však víme, že vyznat se v Google Analytics a najít tam to, co potřebujete, je úkol spíše pro studovaného analytika. Proto v Miowebu na to jdeme úplně jinak a je zde nachystané měření, které vám pěkně graficky a na první pohled ukáže ta nejdůležitější čísla.
Navíc zde můžete jednoduše optimalizovat své vstupní stránky přes A/B test. To znamená, že si vytvoříte kopii vstupní stránky, kde upravíte např. nadpis, a dáte ji do A/B testu. Tím pádem bude Mioweb návštěvníkům zobrazovat náhodně první nebo druhou variantu a vy uvidíte, která z nich je efektivnější, více zaujme a přes kterou se návštěvníci častěji registrují. Vítěznou variantu dáte jako hlavní a můžete k ní vytvořit zase další do testu a optimalizovat dále.
Pokud ještě nevyužíváte Mioweb pro svůj web, tak zde objevíte jeho všechny funkce a jak si udělat web, který bude přinášet výsledky.
Jsem rád, že jste dočetli až sem. Pokud se vám tento článek líbil, tak mu dejte like a přihlaste se k odběru, aby vám neunikly další tipy pro web, který přináší výsledky. Pokud vás zajímá celá strategie, tak běžte na tuto stránku a tam se dozvíte více.