Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.
Hledáte způsob, jak návštěvníka upozornit na nový e-book, slevovou akci nebo na novinku a nechcete kvůli tomu předělávat hlavní stránku webu, tzv. home page?
Pak je tu řešení a tím je pop-up okno.
Zajímá vás, jak jej použít? Chcete vědět, co to je exit pop-up a jak se liší od klasického? Přemýšlíte, kdy pop-upem pozornost poutat a kdy se to nehodí? Odpovědi najdete právě v tomto článku.
Pop-up okno neboli vyskakovací okno označuje specifický formát obsahu, který se objeví před samotným obsahem stránky. Upozorní návštěvníka na akci, kterou vy sami chcete.
V začátcích internetu bylo hojně využíváno ke spamování reklamou, ale dnes se již dá využít daleko lépe a cíleněji. Důležité je, že jej lze využít tak, aby to pro vašeho návštěvníka stránky bylo relevantní.
Rozlišujeme dva druhy pop-up oken. Prvním je KLASICKÝ POP-UP. Ten se zobrazí buď po načtení stránky nebo dle dalších kritérií, například po odskrolování definované části stránky nebo po uplynutí určitého času stráveného na stránce.
A druhým je EXIT POP-UP. Ten se zobrazí, pokud se návštěvník chystá opustit vaši stránku, tedy vyjede kurzorem myši mimo web, např. do adresního řádku prohlížeče nebo mimo okno prohlížeče.
Pop-upy můžete nastavit globálně pro celý web nebo jen pro konkrétní vybrané stránky.
Jak je konkrétně nastavit v MioWebu se dozvíte v článku nápovědy Jak vytvářet pop-upy.
Pop-up okno se používá pro připoutání pozornosti klienta k vámi určené věci či službě nebo nějaké důležité informaci.
Klasický způsob použití je např. poskytnutí slevy na nákup produktu nebo jiná obchodní nabídka, jejímž záměrem je prodej zboží nebo služby a tedy přímo v pop-upu vyzýváte návštěvníka k akci, zpravidla pomocí tlačítka KOUPIT.
Toto je asi nejčastější forma použití vyskakovacích oken. Využijte pop-up pro upoutávku na stažení e-booku, registraci do zkušební verze kurzu či aplikace výměnou za e-mailovou adresu nebo odběr novinek. Toto je asi nejčastější forma využití pop-upu.
Uvítejte návštěníky nebo zákazníky na své stránce nebo je informujte o důležité události, např. dovolené nebo odstávce webu. Například: “Stránky jsou v rekonstrukci, proto určité funkce nemohou být dostupné.” Nebo: “Během 10.-15.8. čerpáme dovolenou proto vaše objednávky vyřídíme až po 16.8..” Dejte vědět o probíhající soutěži nebo o nově naskladněném zboží.
Využívejte pop-up okna, jak uznáte za vhodné, ovšem nezapomínejte na to, že méně je někdy více.
Určitě je nepoužívejte pro mobilní zařízení. Vyhledávače penalizují weby s aktivními pop-upy a tedy používáním pop-upů na mobilech snižujete návštěvnost svého webu. Druhá věc je, že při zobrazení pop-upu na mobilu často pop-up zakryje celý displej a pro návštěvníka je náročné jej zavřít, což může způsobit to, že z webu odejde úplně.
Z těchto důvodů jsou v MioWebu pop-upy pro mobilní zařízení trvale blokovány nebudou se na nich zobrazovat.
Testujte. Věci které fungují vám, nemusí fungovat na jiném webu, proto je vhodné testovat a vyhodnocovat. Nezapomínejte, že obsah je král. Důležitý je lákavý nadpis doplněný kvalitní fotografií nebo grafikou.
A co vy, používáte pop-up okna? Vidíte je rádi na cizích webech nebo vás spíše ruší? Napište do komentářů níže.