Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.

Jaké chyby nejčastěji dělají podnikatelé na webech

Jaké chyby nejčastěji dělají podnikatelé na webech

Přivést potencionálního klienta na web není přes velkou konkurenci jednoduché. Když už se vám to povede, ještě nemáte vyhráno. Stále můžete o klienta přijít, a to hned kvůli několika důvodům.

Konečně máte hotový web, ale prodejnost a návštěvnost webu není taková, jak byste si představovali. Možná jste se dopustili jedné z těchto chyb na webu.

Připravili jsme si pro vás pět nejčastějších chyb, kterých se lidé dopouštějí nejen při tvorbě webu.

1. Web není responzivní

Responzivní znamená, že je optimalizovaný pro všechny druhy zařízení, které využívají internet. A tím myslíme notebooky, telefony, tablety a další. Pokud využíváte MioWeb, pak s tímto bodem problémy mít nebude.

Když nemáte responzivní web, pak se stránky nezobrazují dobře. Krom špatného zobrazení se může stát, že pop-up okno nejde na telefonu zavřít. A když se klient nedostane přes úvodní stránku, pak odejde.

Díky webu, který je responzivní, si můžete jako vlastník webu přizpůsobit vzhled pro jednotlivá zařízení.

Jako klient víte, že jste si schopni z telefonu objednat i najít vše potřebné.

Podívejte se, jak se váš web zobrazuje na mobilním zařízení >>

2. Pomalé načítání webu

Doba, kdy jste zapnuli načítání stránky a šli si uvařit kávu, je dávno pryč. Pokud se web nenačte do několika vteřin, zákazník odchází na jinou stránku. Pokud za to může klientovo internetové připojení, pak s tím nic neuděláte. Ale dnes je většinou chyba na straně majitele webu.

Za pomalé načítání webu může zpravidla špatně zmenšená grafika, příliš velké rozlišení fotografií nebo videa. Pokud používáte šablonový web jako je MioWeb, pak se nemusíte tohoto problému obávat. Zde se automaticky obrázek zmenší.

Při vkládání videí na web doporučujeme použít nahrávání přes YouTube nebo Vimeo. Takto bude načítání nejrychlejší.

Otestujte si rychlost svého webu zde >>

3. Složitá navigace na webu

Možná jste to zažili sami. Hledáte nutně nějaký kontakt nebo návod a stránka, na které jste, vypadá dobře, ale danou informaci nejste schopni najít. Zaručeně vás to po nějaké době naštve a web opustíte.

Ne nadarmo má navigace nebo menu nepsaná pravidla. Na první pohled musí být jasné, co nabízíte. Dále nesmí chybět dobře viditelný kontakt a proklik na popis služby či nákup zboží. Pokud nabízíte službu, součástí popisu by měla být cena, proklik na objednání, rezervaci nebo alespoň na kontaktní formulář.

To, zda stránka obsahuje sekci o vás, není tak důležité jako to, že navnadíte klienta ke koupi, ale on nemůže najít možnost nákupu nebo informaci o ceně. Podívejte se na svůj web znovu a posuďte, zda najdete vše důležité ihned.

4. Call to action – nenavádíte zákazníka k další akci

Co lidem neřeknete, to neudělají. Dostali jste klienta na web. Stránka se mu načetla rychle a je jedno z jaké přišel platformy. Zůstal na webu dostatečně dlouho, aby procházel web a získal informace. Ale potřebujete, aby nakoupil. Nebo se objednal na konzultaci.

Jak toho docílit? Jednoduše ho navedete. Není nic jednoduššího, než mít u popisu služeb proklik na nákup. Například: “Líbí se vám tento produkt? Kupte si jej zde.”

Nebojte se i lehce tlačit k rozhodnutí, například časově omezenou nabídkou nebo limitovanou edicí.

Příklady:

  • Nakupte do konce února za tuto cenu.
  • Kupte ještě dnes zde.
  • Počet míst na kurzu je omezen. Rezervujte si ho právě dnes a mějte své místo jisté.

Každá stránka na vašem webu by měla obsahovat další logický krok, který by návštěvník měl udělat. U produktů nebo služeb to může být nákup, u blogových článků odkaz na další podobný článek nebo možnost stáhnout si PDF dokument na dané téma výměnou za e-mail a podobně.

5. Web nepřivádí nové zákazníky

Toto je velmi obsáhlé téma. Web si zakládáte s cílem, aby byl vaším nejlepším obchodním zástupcem. Pokud máte návštěvnost na webu, ale neumíte tyto lidi proměnit v platící zákazníky a co víc, nezískáváte ani e-mailový kontakt, je nutné se zamyslet, kde je chyba.

Více se tomuto tématu věnuje video: “3 důvody, proč k vám nechodí zákazníci přes internet a jak to napravit”

Pokud nevíte, kde může být chyba, když váš web nenaplňuje vaše představy, doporučujeme, abyste se podívali na sérii videí s názvem Prosperující web na stránce www.mioweb.cz/prosperujiciweb. Tam najdete odpovědi a také podrobný postup, jak získat nové zákazníky přes internet.

 

Audio verze i ke stažení:

Katka pečuje o celý projekt MioWebu a jeho tým. Miluje spolupráci a brainstorming. A taky počítače a techniku jako takovou. Návody otevírá až v nouzi nejvyšší.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.