Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.

Rozhovor s Lukášem, který se nebál opustit práci a vybudovat agenturu na stavbu webových stránek

Nebál se opustit práci a vybudovat webovou agenturu

Vybojoval si silné místo ve světě online podnikání, zúročil dlouholeté zkušenosti a překonal těžké krize – to je příběh Lukáše Juhásze. Jeho cesta od psaní kódů po stavění webových stránek pomocí MioWebu je dlouhá, o to však více inspirativní.

Co stálo na tvých začátcích, díky kterým ses dopracoval až sem?

Za posledních 15 let jsem prošel hustou techno-džunglí. Díky tomu je pro mě výroba webů a funnelů relativně snadná práce. Zdůrazňuji slovo relativně, protože pro netechnické podnikatele je tu stále bariéra. Chápu to. Ale s příchodem MioWebu a aplikací je vše snazší, než dřív.

Živit se tvorbou webů? Na to jsem měl kdysi málo zkušeností, a pár let experimentování nestačí. Vymoženosti jako MioWeb nebyly dostupné, ale já získal zajímavou nabídku zaměstnání. 10 let jsem působil jako správce nové fakulty nadupané technikou. Ani rozsvítit jste si nemohli bez počítače. Zaváděl jsem do provozu desítky technologií a musel vyřešit tisíc a jeden problém. Dokud výplata chodí sama, je to pohoda. Založili jsme rodinu a postavili dům, což je fyzicky opravdu náročnější než vydělávat online.

Nakonec ses ale rozhodl odejít na volnou nohu?

Rostla ve mně touha opustit klidné a jisté zaměstnání a následovat volání svobody. Dal jsem si ale stupidní podmínku, že musím mít na účtě milion, abych mohl bezpečně odejít z práce. Nesmysl, kterého bylo těžké se zbavit.

Ale najednou jsem to prolomil. Byl jsem venku. Bez příjmů, téměř bez rezerv. S malými dětmi a ženou na mateřské. Nepřichází v úvahu jít si půjčovat peníze a pocit odpovědnosti za rodinu mám na hranici přehnanosti. Nebyl cesty zpět a nastal čas zabojovat.

Jak jsi počáteční krizi překonal?

Hnán motorem strachu o živobytí jsem dohnal výpadek příjmů už druhý měsíc. Právě tvorbou webů i MioWebů, a díky dříve vybudované síti klientů a jejich důvěře. Přesto začalo dvouleté peklo stresu a nejistoty, života z měsíce na měsíc, než se můj mozek, organismus i peněženka přizpůsobili nové realitě.

Svoboda není levná věc. Svoboda být sám sebou a dělat to co mě baví spolu s rodinou, to jsou mé hlavní hodnoty. Baví mě tvořit, zkoumat, nastavovat a ladit technologie – je to mou přirozeností od dětství.

Proč sis zvolil k získávání příjmů internet?

Našlo si mě to, přicuclo a nepustilo. Jsem hračička, technicky a umělecky založený, vytrvalý a mám potřebu tvořit. Marketing a weby jsou komplexní záležitost, není snadné ovládnout celé spektrum, které se navíc stále mění. Z virtuální hmoty se mi dobře tvoří, všechno mám po ruce.

Kde jsi viděl přínosy a čeho ses obával?

Hlavní přínosy jsou páka (multiplikace) a cenově dostupná automatizace marketingu a prodeje. Pracuj jednou, vytěž mnohokrát. Obavy mám stále, v tomto světě není nic jisté ani věčné. Obavy nahrazuji zkušeností, že každá situace má řešení. Rizika jsou všude.

Jak vedla cesta k vytvoření tvého prvního projektu?

Stěžejní projekt byl můj osobní web, kde jsem vydal několik článků. Inspirovaly mě vzdělávací programy od Pavla Řehulky, Libora Činky, Davida Kirše a dalších. Jeden můj článek tehdy přivedl významnou klientku, která pořádala festivaly osobního rozvoje. Brzy mě doporučila přátelům a já získal síť zajímavých klientů a firem, koučů, online podnikatelů a úspěšných osobností. Časem přišly větší firmy a projekty.

Takže tvojí specializací jsou větší firmy a oblast vzdělávání a osobního rozvoje?

Z velké části. Sám vnímám vzdělávání, podnikání a osobní růst jako celoživotní cestu. Zde cítím naplnění a smysl práce. Rád skrze podporu vědomých firem pomáhám širému světu k lepšímu životu. Stejně tak mě baví posouvat i malé projekty, bývají rychlejší a je tam dobře vidět ta proměna.

Kde vnímáš hlavní potenciál svého podnikání?

Je tu několik bodů:

  • V tom, že se kdykoliv může objevit něco dramaticky nového a že mít vlastní web je stále nutné. Facebook, Google, Youtube i další velcí hráči často mění pravidla hry. Boom sociálních sítí je zásadní zdroj návštěvnosti pro vlastní web, kde se odehrává samotný nákup a další komunikace.
  • Potenciál pro malé firmy vidím v tom, být jedinečný a řešit úzké a specifické problémy, který nikdo jiný neřeší.
  • Velké téma je automatizace, segmentace a personalizace marketingu – zde je potenciál pro větší firmy, protože existuje řada stále nevyužitých příležitostí, které dříve byly nákladné, složité a ne tak přístupné jako dnes, třeba i díky SmartEmailingu, MioWebu atd.

Co ti na tvé práci přináší největší radost?

Když se od ní utrhnu zavčas, když nezapomenu chodit jíst, pít a také, když jsem ve flow a čas letí jako blázen. Mám radost, když mi klient volá něco nadšeného, to mě vždy potěší. Nebo, když konečně vyřeším zapeklitý problém, který za celé dopoledne nemá řešení.

Na co jsi za svou kariéru nejvíce hrdý?

Že stále žiju! Že i přes náročnost podnikání mám čas na rodinu a zájmy jako veslování, basket, běhání po lese, rád hraji na kytaru a učím se zpívat. Naučil jsem se plynule anglicky za pochodu. Život nejsou peníze. Člověk musí žít, realizovat své touhy. Jinak vyhoří a zhasne jako sirka, nezůstane mu nic. Vidím znuděnost u mnoha lidí. K čemu to? Chci, aby mí klienti potkali živého chlapa, ne mrtvolu.

Co oceňuješ a co ti chybí na redakčním systému MioWeb?

MioWeb byl stvořen pro mě. Děkoval jsem Martinovi s Davidem, že mi vymysleli povolání. Umožňuje mi pracovat rychle, tvarovat virtuální hmohu jako modelínu, a především testovat nápady ihned. Dříve jsem musel psát hromady kódů, než jsem viděl výsledek. Díky MioWebu mám mysl uvolněnou pro marketingové úvahy, texty a strategie. MioWeb nahrazuje programátora, částečně i grafika, ne však marketéra nebo webdesignéra. Jistě by pomohlo větší množství hotových šablon.

Co bys poradil člověku, který se nyní rozhoduje realizovat vlastní projekt?

Přinejmenším zvaž platformu MioWeb, SmartEmailing a Fapi. Zapotíš se, bude to práce, ale je to snad nejjednodušší platforma, kterou jsem potkal. Projektům, ve kterých se angažuji, přinesla mnoho tisíc objednávek za miliony korun. Funguje spolehlivě, věřím tomu.

Katka pečuje o celý projekt MioWebu a jeho tým. Miluje spolupráci a brainstorming. A taky počítače a techniku jako takovou. Návody otevírá až v nouzi nejvyšší.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.