Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.

Texty, které prodávají, zvládnete napsat i vy sami. Jak? (1. část rozhovoru)

Texty, které prodávají, zvládnete napsat i vy sami. Jak?

Při tvorbě webu (a vlastně při všech dalších činnostech v podnikání) je důležité mistrně zvládnout jednu věc: TEXTY. Textem totiž prodáváte, textem komunikujete se zákazníky, obchodními partnery a vnějším světem.

Českým internetem už naštěstí nějakou dobu koluje kurz “Copykiller – Prodávejte textem”, který má na svědomí břitká copywriterka Lucie Koubek a marketingový guru Dušan Souček. Zajímá vás, jaký rozdíl v prodejích je mezi průměrnými a výbornými texty?

V čem kurz Copykiller spočívá?

Lucie: Předmětem je naučit lidi přemýšlet o textu tak, aby skutečně zvyšoval konverze, přinášel vyšší prodeje a přiváděl více zákazníků. Učíme je tam hodně pracovat s cílovou skupinou, v čemž překvapivě spousta lidí, kteří do kurzu přijdou, nemá úplně jasno, ačkoliv si třeba myslí, že ano.

Dušan: Přesně tak. Já jsem chtěl hlavně vypíchnout tu cílovou skupinu, protože překvapivě to není hlavní message Copykillera, hlavní je copywriting jako takový. Takže to není jenom o tom, že je naučíme texty, ale naučíme je i strategicky myslet nad samotným podnikáním a to je za mě větší přidaná hodnota.

Lucie: Já bych ještě chtěla říct konkrétněji, čím se kurz zabývá. Jednak jsou to obecné principy psaní textů, které prodávají, ale potom se zabýváme jednotlivými klíčovými tématy copywritingu. Takže se věnujeme textům na web, na blog, různým článkům, e-mail marketingu, komunikaci na Facebooku, prodejním stránkám, e-shopům a podobně.

Copykiller je teda jeden jediný kurz, nebo nabízí i něco dalšího?

Dušan: Copykiller rozhodně není jen jeden jediný kurz. Za ten rok a půl urazil obrovskou cestu a teď už máme celou rodinu různých produktů. Od těch, které jsou zdarma, až po VIP produkty, což jsou třeba živá školení nebo mentoring, kde individuálně pracujeme s našimi klienty. Teď nám třeba psala jedna paní, že v kampani dosáhla 3násobných výsledků než před workshopem.

Když vás tak poslouchám, tak je patrné, že kurz nemíří přímo na copywritery. Komu ho tedy šijete na tělo?

Lucie: Cílová skupina jsou spíš podnikatelé, a to od těch začínajících až po poměrně velké firmy, které potřebují dovzdělat někoho, kdo má u nich na starosti texty. Ušitý na míru to bylo původně lidem, kteří se potřebují naučit psát své texty sami a nechtějí si platit třeba za externího copywritera, anebo prostě cítí, že si to napíšou nejlíp sami, když se naučí nějaké základní principy a postupy. A je pravda, že to je přesně to, co ten kurz splňuje.

Máte příklad nějakého účastníka, který díky vašemu kurzu dosáhl výrazné změny?

Lucie: Všichni účastníci si chválí obecně to, že lidé u nich na webu stráví delší čas, jejich blogové články se mnohem lépe čtou nebo mají mnohem větší ohlas a dosah na sociálních sítích, ale samozřejmě také to, že prodejní stránky mají lepší konverze. Konkrétně mě napadá příklad jedné dámy, která mi nadšeně sdělila, že přepracovala celou prodejní stránku a podařilo se jí dostat na konverzní poměr 25 %.

Dušan: Přesně tak. Já bych k tomu zdůraznil ty základní věci, a to, že se naučí strategicky přemýšlet nad svou cílovou skupinou a podnikáním a osvojí si základní principy komunikace, protože ta je potřeba všude.

Lucie: A k tomu mě právě napadá jeden krásný příklad, o kterém jsme se nedávno bavili. Jedna klientka mi psala o problému, který měla její dcera ve škole. Chtěla se zapsat na ruštinu, nicméně učitelka řekla, že už tam není místo a zařadila ji na němčinu. Naše klientka poté napsala paní učitelce velmi sympatický, leč asertivní dopis, údajně podle principů Copykillera, a dceru okamžitě přeřadili na ruštinu.

Kurzem už asi pravděpodobně prošlo velké množství lidí. Jakým způsobem s touto komunitou pracujete?

Lucie: Kurz teď poběží po třetí a v prvních dvou kolech jím prošlo zhruba 350 lidí. Pracujeme s nimi především v průběhu kurzu a máme založenou i speciální uzavřenou FB skupinu, kde mohou psát veškeré své dotazy, nejasnosti, sdílet své postřehy, ale také si požádat o zpětnou vazbu na své články, texty, které napíšou nebo na webový stránky, které vytvoří. Díky té zpětné vazbě mají fantastickou možnost se posouvat kupředu a je pravda, že to je přesně to, co si většina účastníků kurzu chválí.

Jaké marketingové kanály jste k propagaci kurzu zvolili a co vám fungovalo nejlíp?

Dušan: Využili jsme ty kanály, které jsme v danou chvíli měli nejsilnější, což byla především naše osobní sféra vlivu. Naše značky, jakožto Lucie Koubek nebo Dušan Souček. Lucka je známá z Podnikání z pláže, takže jsme cílili na tuto skupinu. Co nám hodně fungovalo, tak byly osobní profily na Facebooku. Samozřejmě, že jsme využili i naše blogy, weby, e-mailový databáze a facebookové reklamy.

Zakončil bych to otázkou, proč byste mi doporučili do vašeho kurzu vstoupit?

Lucie: Protože tě tam naučíme pochopit a taky používat základní principy textů, které prodávají. Je třeba přepnout v hlavě na vnímání klienta. Kurz takového rozsahu v Česku a Slovensku neexistuje. Ostatní spíše učí tvůrčí psaní a jak překonat psací blok, ale to nestačí. To prostě zákazníky nepřivede a Copykiller je v tomto mnohem konkrétnější. V rámci každé lekce je k dispozici pracovní list a pokud si ho vypracuje, tak ho pak stačí vzít a použít ve svém podnikání. Hned zítra, třeba.

Zjistit více o kurzu Copykiller ➜

Copykiller kurz

Celý rozhovor k poslechu

Na YouTube

Audio verze i ke stažení

Katka pečuje o celý projekt MioWebu a jeho tým. Miluje spolupráci a brainstorming. A taky počítače a techniku jako takovou. Návody otevírá až v nouzi nejvyšší.
Komentáře
  1. Mirek Sl. napsal:

    Zajímavý rozhovor, o kurzu už jsem slyšel. Akorát by tento článek měl vidět nějaký copywriter nebo korektor, má hodně chyb, což v kontextu tématu nevyznívá dobře.

    • Sofi napsal:

      No, ja teda zadne zasadni chyby nevidim a s texty pracuji 25let. Prisla jsem prvnim copykilleřím kurzem a stale se k nemu vracim. Vim, o cem to je a nemuzu nez doporucit.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.