Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.
V předchozím článku jsme vám představili oblíbený nástroj pro vydělávání na internetu – členské sekce. Po úvodním seznámení s (ne)výhodami a tvorbou přinášíme očekávané pokračování, ve kterém se zaměříme na byznysový potenciál. A ten rozhodně není zanedbatelný, právě naopak.
Jak vám ukážeme i na konkrétních příkladech, atraktivní obsah s prospěšnými informacemi představuje „horké zboží“, díky kterému můžete během krátké doby proměnit i dosud nevýdělečný web na spolehlivě fungující stroj na peníze.
Abyste ho však dokázali zprovoznit, musíte nejprve zjistit, jestli se tato strategie „potkává“ s vaším podnikatelským naladěním a možnostmi. Přečtěte si následující body s těmi nejdůležitějšími poznatky a doporučeními a budete mít jasno.
Možná jste si to zatím neuvědomili, ale pokud se věnujete nějakému oboru (ať už pracovně nebo ze zájmu), dříve či později se z obyčejných poznatků a zkušeností stává vaše jedinečné know-how. Pilujete postupy, zdokonalujete se, posouváte se na vyšší úroveň. A tím si zároveň utváříte produkt pro info-podnikání – unikátní informace.
Proto si troufáme tvrdit, že tento typ online byznysu může rozjet každý, kdo:
Obvykle sice na členské sekce narazíte u marketingu, obchodu, osobního rozvoje či podnikání obecně, ale to neznamená, že jako expert z jiného oboru máte dveře zavřené. Vůbec. Jde jen o to zjistit, pro koho a jak můžete být užiteční (jaká je vaše cílová skupina?) a zda se to hodí využít pro podnikatelský záměr.
A že se můžete věnovat opravdu čemukoliv, dokazuje například portál revolutiongolf.com, který pracuje s informacemi o golfu – v placené členské sekci získá uživatel přístup k návodům a tréninkovým videím, díky kterým vylepší nejen svůj hendikep. :-) ↓↓↓
Podnikání znamená vydělávání peněz, o tom žádná. Ale doporučujeme vám: nenastavujte si výdělek jako primární hnací motor. Soustřeďte se na to, jak mohou vámi sdílené informace pomoci potenciálním zákazníkům.
Proč na to jít takhle a ne přes finance? Protože vše budete dělat lehčeji a uvěřitelněji. Lépe se vžijete do svého „publika“, pochopíte jeho problémy a snadněji mu poskytnete řešení, které opravdu potřebuje (ač to zatím neví).
✓ Extra tip: Chystáte se podnikat při zaměstnání? Čtěte článek s radami, díky kterým to zvládnete. Nebo dokonce při cestování? Pak vám potřebné know-how předá třeba projekt Podnikání z pláže, který uvádíme jako další příklad úspěšně zvládnutého info-byznysu.
Členská sekce je na světě, teď už jen čekat na první klienty. Takhle si to představujete? Tak přesně takhle to nepůjde. V tomto silně konkurenčním prostředí se pasivita nevyplácí. Ani sebekrásnější kurz, e-book nebo série videí (minimálně na začátku) nezíská pozornost „mávnutím kouzelného proutku“.
Propagujte. Investujte čas, energii a finanční prostředky do reklamy – PPC, Facebook, e-mailing a další formy. Časem získáte reference, které velkou část této „marketingové dřiny“ převezmou za vás, ale ani poté na aktivní propagaci nerezignujte.
✓ Extra tip: Chcete dělat efektivní e-mail marketing s očekávanými výsledky? Naučte se to v Emailacademy Davida Kirše, který patří k předním českým info-podnikatelům. Takže u něj rovnou získáte parádní inspiraci pro vlastní info-podnikání. ↓↓↓
„Našli jste se“ v info-podnikání? Pusťte se do toho. Nepotřebujete žádné obrovské vstupní investice – pouze pěkný a funkční web, možnost postavit na něm členskou sekci a zájem (po)dělit se o hodnotné informace. Když k tomu navíc přidáte dávku nadšení, můžete novou byznys etapu odstartovat třeba už zítra.