Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.

9 tipů pro vytvoření landing page, u které konverze naskakují ostošest

Landing page neboli vstupní stránku webu si můžete představit jako most přes rozbouřenou řeku. Když ho tvoří jen pár prken či cihel, různě se nahýbá nebo dokonce bortí, k přechodu na druhou stranu se asi neodhodláte. A pokud ano, po pár krocích to vzdáte. Zatímco na první pohled kvalitní a důvěryhodná stavba vás během chvilky přesvědčí, že stojí za to jít dál. Bez strachu, s nadšením a plni zvědavosti, co se nachází na konci.

Ať už na landing page nahlížíte jakkoli, vždy platí: měla by být dokonale vyladěná. Líbit se, vzbuzovat důvěru, přirozeně nasměrovat k finální akci. A co nejčastěji proměňovat obyčejného uživatele v (potenciálního) zákazníka.

Jak tohle všechno zařídit? Musíte být dobrým projektantem, architektem, stavitelem, zedníkem, údržbářem… Tady máte balíček osvědčených rad, který vám s tím pomůže.

1. Určete jen jeden cíl

Jedna landing page, jeden záměr. Nesnažte se na jedné stránce vyvolat různé typy akcí. Od začátku až do konce veďte uživatele přímou cestou, bez odboček a křižovatek k té jediné zvolené = koupě, stažení, přihlášení, objednávka, registrace apod.

Upřete pozornost návštěvníka na jednu „věc“ a nenuťte ho přemýšlet nebo se ještě více rozhodovat. Už tak bude řešit, jestli vám na to má kývnout (resp. kliknout). Pokud byste mu předložili další možnosti, „rozkrájíte“ jeho koncentraci a zvýšíte riziko, že nakonec z nabídky nezvolí nic.

2. Přehledná struktura s eye-catching prvky

Od otevření landing page máte průměrně 8 vteřin na to, abyste návštěvníka zaujali. Uživatel v prvních okamžicích „prolítne“ vše, co se před ním objevilo. Proto používejte záchytné body (eye-catching prvky), na kterých se může zastavit pohledem. Mezi tyto zastávky patří:

  • hlavní titulek v horní části stránky – jasný, lákavý, s přínosem pro koncového uživatele,
  • podtitulky (nadpisy odstavců/textových bloků) – buďte konkrétní, využijte i podnadpisy ke sdělování benefitů a jako motivaci k pokračování ve čtení či prohlížení,
  • odrážky a seznamy – ve větách se čtenář snadno ztratí, vypisujte výhody nebo vlastnosti nabízené služby/produktu do bodů,
  • vizuální prvky (obrázky, videa, ikony),
  • CTA tlačítka (tlačítka vyzývající k akci) – alfa a omega každé landing page (blíže probereme v sedmém tipu).

Ukazka-LP-Evernote

3. Kratší vs. delší stránka

Neexistuje univerzální odpověď na to, jestli lépe fungují krátké či dlouhé landing page. Každý marketér má svůj vlastní „recept“ podložený zkušenostmi a výsledky.

Můžete se ale setkat s obecným pravidlem, že obsáhlejší stránka se využívá:

  • u méně známých značek, které ještě nemají potřebné „jméno“,
  • nebo nákladnějších produktů a služeb, kde je potřeba vybudovat důvěru – kupující/objednatel nejedná impulzivně, potřebuje své rozhodnutí dobře racionálně podložit = vy ho musíte přesvědčit argumenty, vysvětleními, popisky.

Příklad: jakákoliv placená služba/zboží, případně bezplatné verze složitých/nových/specifických produktů. Obsáhlejší strukturu volíme i my v MioWebu, podívejte se na naši domovskou stránku, která má kromě úvodního rozcestníku právě roli landing page.

Zatímco kratší a stručné landing page se zpravidla hodí pro projekty:

  • které cílí na impulzivní nákup/objednání,
  • nezavazují,
  • s produkty zdarma.

Příklad: přihlášení k odběru newsletteru, stažení e-booku zdarma, vyzkoušení demo verze programu apod.

Ukazka-LP-Slack

4. Vizuál: barvy a fonty

Střídmost a čistota, dva zásadní požadavky na vzhled landing page. I když design také „dělá hodně“, neměl by přebíjet sdělení. Určitě už jste slyšeli o síle skryté v jednoduchosti… Nekombinujte moc barev, spíše jen 2 či 3. Měly by pasovat k vaší firemní identitě a podtrhovat tematiku. Vyhněte se absurditám jako růžová u nabídky online lekcí armádního cvičení apod. Stránka by také měla navazovat na podobu zdroje, ze kterého na ni návštěvník přišel. Udržte jednotný styl, ať „nepřerušíte niť“.

Podobně uvažujte také při volbě vhodného fontu. Důraz leží na čitelnosti. Pokud chcete vybrat více druhů písem, abyste vizuálně rozlišili typy informací, omezte se i přesto na maximálně 2. Potřebujete si s písmem pohrát? Měňte velikost nebo rozteč, k dispozici máte i kurzívu, kapitálky a další varianty formátování.

5. Obrácená pyramida v hlavní roli aneb chyťte a nepusťte

Co uvést na začátku a co na konci? Osvědčuje se pravidlo obrácené pyramidy. To znamená, že v hlavním nadpise a přidruženém textu uvedete to nejdůležitější a nejlákavější. Abyste zaujali a také motivovali k setrvání na stránce.

Když si uživatel přečte a prohlídne úvod, měl by po pár vteřinách s jistotou vědět, co mu nabízíte, co mu to přinese a proč je to tak skvělé. A tím v něm probudíte touhu – to chci, to musím mít!.

Ohromili jste ho. Máte ho. Dále už jen budete dovysvětlovat – „popostrkovat“ k cíli. Popíšete výhody, přidáte třeba reference, přihodíte zajímavé bonusy. Postupně tedy přejdete od těch největších „bomb“ až k obyčejnějším či nejméně důležitým informacím.

6. Kombinujte různé typy obsahu

Text je základ. Ale samotný může nudit. Proto vždy hledejte způsoby, jak ho zpestřit. Máte hezké fotky, ilustrace, videa, grafy? Šup s nimi na landing page. Střídejte formáty, perfektně tak udržíte pozornost uživatele.

7. Dejte si záležet na CTA tlačítkách

Klikne, nebo neklikne? U tlačítka se vždy „láme chleba“. Proto musí být zřetelné a s jasnou instrukcí. Kontrastní, dostatečně velké, ihned rozpoznatelné – mělo by doslova „bít do očí“. Zachovejte typický obdélníkový tvar a udržte okolo volný prostor.

Třešničkou na dortu je text. Specifikujte, buďte konkrétní, ideálně začněte slovesem (Získat, Vytvořit, Začít, Vyzkoušet, Naučit se, Zarezervovat, Prohlédnout apod). Můžete také přidat výrazy jako „hned, okamžitě, právě teď“.

Ukazka-LP-Basecamp

8. Využijte sílu social proof

Na našem blogu už jsme psali o tom, jak zvýšit konverznost webu díky social proof. Vše, co jsme uvedli v článku, platí i pro samostatnou landing page. Umístěte na ni reálná kladná hodnocení a komentáře klientů a ti potenciální se pro vaši nabídku rozhodnou o to rychleji.

Když uvidí, že službu či produkt využívají a vychvalují i jiní lidé, budou vám víc důvěřovat. Stejný efekt přináší i různé pečetě kvality, ověření a garanční „razítka“.

Ukazka-LP-Mioweb

9. Vzbuďte pocit naléhavosti

Často doporučovanou metodou, jak ještě více přiblížit uživatele ke konverzi, je probudit v něm pocit naléhavosti. Zvýší se tak šance, že finální rozhodnutí učiní hned, bez odkládání. Nebude už nad tím tolik přemýšlet, začne konat.

Slouží k tomu například:

  • aktivní odpočet času, který vyjadřuje, kolik dní/hodin zbývá k ukončení akce,
  • informace o počtu kusů či volných míst,
  • hlášky typu „poslední šance, časově omezeno, limitovaná edice, nabídka brzy skončí, last minute“ apod.

A na závěr ještě jedna rada: ať už se vám podaří vytvořit sebedokonalejší prodejní stránku, nespoléhejte se jen na jednu verzi. Najděte si čas na testování.

Zkoušejte, zda lépe funguje kratší/delší obsah, modrá nebo červená CTA tlačítka, stručná či obsáhlejší textace, střídavé nebo souběžné umístění grafických prvků atd. Vyhodnocením konverzních poměrů pak získáte přesný návod pro tvorbu maximálně efektivní landing page, co zabírá právě na vaše publikum.

Pomáhám podnikatelům tvořit profesionální weby, které dokonale naplňují potřeby návštěvníků a ve dne v noci prodávají.
Komentáře
  1. Mirek napsal:

    Pecka!

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.