Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.
Když návštěvníka na webu zaujmete, bude při zvažování, jestli opravdu využije vaše služby, pátrat také po cenách. Sekce s ceníkem vám proto dává skvělou příležitost vložit jeden z posledních dílků skládačky „budování důvěryhodnosti“ a proměnit uživatele v zákazníka.
Jakmile si uvědomíte důležitost ceníkové podstránky, máte napůl vyhráno. Druhou polovinu úspěchu pak tvoří dokonalá forma a obsah, zajímavý vizuál i efektivní prvky, co „chytnou a nepustí“. Konkrétní rady pro tvorbu přináší následující doporučení v kombinaci s vybranými příklady z internetu.
Jasně a stručně, to je trend v oblasti tvorby webových stránek a UX. A u podstránky s ceníkem na něj myslete ještě intenzivněji. Návštěvníka, který se nachází krůček od konverze, nesmí nic rušit. Nenuťte ho přemýšlet, počítat, dohledávat informace. Nic takového.
Zapomeňte na přehnaně originální grafiku či hromady textu, které by strhávaly pozornost od toho hlavního: studování cen. Neuvádějte žádné zdlouhavé popisy služeb, ty mají své místo jinde.
A podobně uvažujte i o počtu položek nebo variant. Čím více jich bude, tím horší podmínky svému potenciálnímu zákazníkovi vytváříte. Může to nakonec skončit tak, že nezvolí ani jednu z možností. Existuje totiž psychologický jev zvaný rozhodovací paralýza, který upozorňuje na negativní dopad velkého množství voleb.
Příklad pro inspiraci: podívejte se na interaktivní ceník Smartemailing – ukazuje jen „co“ a „za kolik“, jako uživatel se tak lehce soustředíte na to podstatné. A také vidíte, kam dál kliknout, když si finálně vyberete.
Na stránku s cenami se návštěvník proklikne se zřejmým záměrem. Chce zjistit, kolik u vás bude stát vyřešení jeho požadavku. Neodbývejte ho frázemi jako „po domluvě“ nebo „individuální nacenění“.
I když se věnujete oboru, kde neexistuje pevný ceník, uveďte pro orientaci alespoň hodnotu „od“. Nebo průměrnou částku, kterou u vás typický zákazník utratí. Postarejte se o to, aby si uživatel mohl udělat přinejmenším přibližnou představu o cenové hladině.
V prvním bodě jsme zmínili, že spousta možností je na škodu. Stejně tak žádná. Chcete využít ozkoušený model, na který uživatelé reagují nejlépe? Pak nastavte přesně tři varianty. Jestli potřebujete více, tak maximálně čtyři či pět.
Cokoli nad zmíněný počet je zbytečný risk, že do všeho eventuálního zákazníka příliš zamotáte. A čím déle se bude muset rozhodovat, zvažovat obsah nabízených možností, tím stoupá pravděpodobnost opuštění webu bez konverze.
Ceny umístěte do středu stránky a blízko sebe pro okamžité porovnání bez zdlouhavého rolování stránkou nahoru a dolů.
Příklad pro inspiraci: ceník kadeřnictví, ve kterém tvůrce elegantně vyřešil problém spousty vstupních dat (cen) tabulkovým stylem – zachoval pravidlo tří a zároveň rozdělením na sloupce a řádky mohl uvést cenové rozpětí pro různé délky vlasů. A to při zachování maximální přehlednosti.
Dejte uživatelům přímé instrukce, co mají dělat, a oni se tím budou řídit. Ano, CTA („call to action“ neboli výzva k akci) patří i na stránku s ceníkem. Místo prázdného nadpisu „Ceník služeb“ potenciálního zákazníka povzbuďte. Motivujte ho. Připomeňte mu, že není čas ztrácet čas.
Použijte věty typu „Neváhejte, vyberte si ze tří možností tu nejlepší právě pro vás!“, „Začněte ještě dnes, klikněte na tlačítko Objednat a získejte s námi více zákazníků!“ nebo „Dostaňte se před konkurenci krásnou grafikou. Zvolte balíček A, B nebo C a do 24 hodin se vám ozveme s prvním návrhem!“ – opět doporučujeme být konkrétní, ideálně s doplněním v podobě zdůraznění benefitu.
Dalším marketingově účinným doporučením je zvýraznění jedné z možností. Nepřímo tak uživatelovi poskytnete radu a pomůžete mu v rozhodování. Navazujeme tak na předchozí tip, který připomínal použití CTA.
A když k tomu navíc přidáte oznámení, že se jedná o nejpopulárnější balíček (např. formou grafické nálepky), bude konverze doslova „na spadnutí“. Na návštěvníka totiž zapůsobíte hned dvěma osvědčenými způsoby. Odlišnou barvou či jiným typem zvýraznění upoutáte jeho pozornost. A označením dané možnosti za nejvyhledávanější podpoříte chuť objednat efektem „tohle volí ostatní, tak to bude nejlepší“.
Příklad pro inspiraci: Alza u své služby Premium označuje roční variantu za TOP a navíc u ní uvádí, kolik zákazník ušetří, což je taky jedna z metod, jak uživateli ulehčit rozhodování.
Pokud plánujete zahrnout do ceníku i přehled, co obsahují jednotlivé varianty, buďte struční. Nezacházejte do detailů, k tomu slouží prostor na podstránce s popisem služeb. Výhody objasněte jedním či dvěma slovy a vizuální značkou (např. známá fajfka versus křížek).
Snažte se dostat všechny důležité informace do pole, které návštěvník vidí celé bez potřeby pohybovat se po stránce dolů či nahoru. Jestli se musíte vyjádřit obsáhleji, rozdělte ceník na více sekcí, které od sebe graficky oddělíte.
Příklad pro inspiraci: u ceníku Miowebu jsme přesně tohle řešili (kvantum informací a riziko přehlcení a chaosu). Nakonec jsme zvolili členění vlastností podle typu, které si navíc uživatel jedním kliknutím schová, aby ho nerušilo při srovnáván hlavních cen.
I když se na ceníkové podstránce snažíte zaměřit pozornost návštěvníka jen na ceny variant (a finální klik á la konverze), neměli byste zapomenout na celkovou použitelnost webu a příjemný uživatelský zážitek.
Proto svému potenciálnímu zákazníkovi ukažte cestu ke kontaktům – kdyby se vás ještě potřeboval na něco zeptat – a na vaše služby či představení – kdyby se ještě jednou chtěl ujistit, že jste pro něj skvělou volbou a poskytnete mu pomoc, co očekává. Samozřejmě zobrazte i standardní součásti stránek, jako je záhlaví a zápatí.
Potřebuji zkombinovat 2 typy ceniků (smartselling a 3 variatou služeb) poraditejak na to?
Hezký den, Ivane, prosím napište kolegům na naši technickou podporu – e-mail podpora@mioweb.cz. Děkuji.