Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.
Počet uživatelů, kteří každý měsíc využijí některou z mnoha služeb Google, přesahuje 1,2 miliardy. Jedná se tak o prostředí, které nemůže ignorovat prakticky žádná firma nebo kterýkoliv obchodník. Práce s jednotlivými funkcemi Google se proto stala běžnou součástí života obchodníků po celém světě. Uživatelsky nepříjemná a časově náročná je však nutnost pracovat s každým nástrojem zvlášť.
S uvedením nového nástroje – Google My Business – se však situace v mnohém zjednoduší, z jednoho místa máte díky němu možnost editovat firemní údaje a informace pro vyhledávač, Google Maps i síť Google+. Nedávné vylepšení tohoto nástroje umožňuje do profilu vkládat přímo odkazy na konkrétní sekce jako např. objednávky. V podobě této funkce tak obchodník dostává do ruky další zbraň pro proměnu pouhého návštěvníka v zákazníka.
Prostřednictvím zápisu do Google My Business bude firma viditelná a snadno vyhledatelná prostřednictvím vyhledávače nebo Google map. Google automaticky vytvoří na základě zadaných údajů stránku a je jen na obchodníkovi, zdali a jak ji sám obohatí o fotografie, vlastní texty apod. Potenciální zákazníci skrze tyto stránky získají užitečné informace o otevírací době, adrese atd. O daném podnikání se může na stránkách také diskutovat a pokud se obchodník do diskuze zapojí, získá přímý kontakt se zákazníky a jejich zpětnou vazbu.
Založení účtu je velmi jednoduché. V podstatě jedinou podmínkou je, abyste měli Google účet (ať už pro Gmail, Google+ nebo Youtube). Následující postup má dva kroky:
Abyste ale na firemním profilu mohli upravovat údaje, bude nutné zápis ověřit. To lze provést poštovní zásilkou, která je vám automaticky odeslána na adresu firmy a uvnitř které naleznete autorizační kód, který pak vyplníte v nastavení Google My Business.
Významné jsou také statistické možnosti nástroje Google My Business, díky kterým budete mít přehled o zdrojích provozu na vašich stránkách, o počtech kliknutí či zobrazení a také demografii. Z hlediska SEO je velmi důležitá další z nových funkcí Google My Business. Do profilu nyní mohou obchodníci zadávat nejen odkaz na domovskou stránku svého webu, ale též odkazy na specifické podsekce. Těmi mohou být rezervace, objednávky, denní nabídky apod.
Pro návštěvníky stránek se tak významně zjednoduší cesta k aktivitě, o kterou opravdu stojí a snadněji se tak z nich stanou skuteční zákazníci. Jednotlivé URL adresy lze navíc opatřit UTM parametry, díky kterým získá obchodník další detailní informace o tom, odkud jeho zákazníci přicházejí. To, že je lze díky funkcím Google My Business rozklíčovat i na úrovních jednotlivých aktivit, dává majitelům stránek do ruky mocný marketingový nástroj.
Správné zacházení s Google My Business může být významným faktorem úspěchu na poli SEO. Nová funkce tohoto nástroje navíc zajímavým způsobem rozšiřuje možnosti obchodníků při analýze chování návštěvníků stránek firmy a umožní tak ještě přesněji cílit marketingovou strategii, následně jí zefektivnit a vytvořit tak nové zákazníky.
Pokud si nejste jistí, jak správně pracovat s Google My Business, tak můžete kontaktovat odborníky z MEDIAUNIT, kteří nám s tímto článkem pomohli.
Dobrý den,
dotaz. jak mohu svoji firmu ověřit prostřednictvím SMS? Co jsem zjištoval, tak jediná možnost je posláním dopisu.
Hezký den, Petře,
omlouváme se za neaktuální informace v článku. V obsahu jsme to už upravili. Máte pravdu, nyní je to skutečně tak, že lze ověřit informace pouze poštou. Dřív to bylo možné i SMS, ale před nějakým časem tuto možnost zrušili.
Ať se Vám daří.
Katka
Dobrý den,
vyplatí se vytvářet Google my business jen pro e-shop, když není kamenná prodejna? Lze t zadat sídlo firmy, kde je případně možné osobní vyzvednutí?
vyplatí se vytvářet Google my business jen pro e-shop