Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.
První e-maily po přihlášení zákazníka k odebírání zpráv od vás jsou ty úplně nejdůležitější. Pokud nezaujmete hned v úvodu, budete to později dohánět horko těžko. Právě takovým atraktivním háčkem na příjemcovu pozornost je welcome seriál. Welcome seriál je krátká předpřipravená sada e-mailů, které začnete v rámci e-mailingu zasílat jako úplně první. Podívejte se na 5 kroků, jak zprávy na uvítanou co nejlépe vyladit.
Cílů e-mailingové welcome série může být hned několik, nebo naopak pouze jeden. Vždy záleží, co všechno máte na srdci. Častým cílem bývá například:
Prodej samotný by ale neměl být vaším hlavním cílem, buďte s ním opatrní. Právě v začátcích proto hned netlačte na pilu. S počtem cílů pak souvisí délka e-mailové série. Nesnažte se všechny své cíle plnit v jednom e-mailu, lepší je posílat každé sdělení v samostatné zprávě. Pokud je vaším cílem příjemce jen pozdravit a poděkovat za zájem odebírat newsletter, bohatě si vystačíte s jedním welcome e-mailem.
Svůj welcome seriál byste vždy měli sladit s tím, jak se příjemce do e-mailingu přihlásí. Chce newsletter, stáhnul e-book, nebo nakoupil zboží? Welcome seriál se většinou připravuje co nejuniverzálněji pro různé způsoby, přesto by měl působit osobním dojmem. Příjemce prostě musí cítit, že jste ten první uvítací e-mail poslali právě jemu.
Krok, kde se láme chleba – začněte vytvářet e-maily. Nejlépe tak, aby se jednalo o charakteristické zprávy, podle kterých vás už potom zákazník vždy pozná. Pomozte si grafikou i tónem komunikace. Pokud si lidé zapamatují, že podobný materiál jim zasíláte právě vy, máte napůl vyhráno.
Ukázka toho, jak s welcome seriálem pracujeme v MioWebu
E-maily posílané s ohledem na příjemcovy preference jsou jedním z nejdůležitějších bodů celé skládačky. Nikdy se proto nesnažte pouze slepě získávat prokliky na své produktové stránky. Zjišťujte také trochu víc o lidech. Ptejte se jich, zvěte je k zajímavým průzkumům. Později vám zjištěné informace pomohou zjistit, jestli už jsou připraveni k zaslání prodejní nabídky – samozřejmě ušité přímo na tělo.
V závislosti na plánovaných akcích je možné vytvářet i složitější automatické kampaně. Pokud ale chcete posílat pouze jednoduchou sérii, je dobré vědět, jaké e-maily vlastně připravit. Takovými osvědčenými tipy jsou:
Důležité je také promyslet, zda budete e-maily ze série posílat jednou týdně, nebo spíše méně často. Správné tempo posílání je závislé na mnoha faktorech jako typ příjemců nebo povaha a účel celé kampaně. První e-mail každopádně pošlete co nejdříve po přihlášení, aby na vás adresát mezitím nezapomněl.
Celou sérii také včas ukončete. Snažte se adresáta neomrzet a přestaňte s posíláním i v případě, že provede požadovanou akci ještě před koncem seriálu (nakoupí před e-mailem, který ho k tomu vyzve). Závěr celé série by měl být plynulým přechodem na pravidelný newsletter.
Nejúspěšnější e-mailové série provází testování hned v několika fázích. Poprvé otestujte každý jednotlivý e-mail tím, že si ho sami zašlete do vlastní schránky. Přesvědčte se, že je vše funkční a bez chyb. Nezapomněli jste někde přidat obrázek nebo umazat své poznámky? Nejvíce se chyby dělají v odkazech, proto si vždy všechny proklikejte.
Pokud si nejste přesně jistí, jak by měly e-maily vypadat, zkuste alespoň pro začátek vytvořit dvě verze. Příjemce si rozdělte na dvě poloviny a každé zasílejte jednu připravenou verzi. Jedná se o takzvané A/B testování. Po čase si obě verze vyhodnoťte a dále pokračujte s tou lepší. Budete tak mít větší šanci, že nakročíte k úspěšnému posílání e-mailů s ještě nadějnějším startem.
Chcete zjistit, jak více poznat své zákazníky během welcome série i jindy? Přečtěte si, jak zlepšit e-mailing pomocí A/B testování na webu SmartEmailingu a naučte se udělat z vyhodnocování jednu z největších výhod svého e-mail marketingu.