Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.

Připravte svůj e-shop na předvánoční horečku: 7 rad pro získání zákazníků a vysoký zisk

příprava eshopu na Vánoce

Blíží se vrchol obchodní sezóny, díky kterému mohou tržby e-shopu vyšplhat do závratných výšin – oproti průměru poskočí klidně i o desítky procent. Nakupování dárků na Vánoce přes internet se totiž rok od roku těší stále větší oblibě. Chcete i vy z tohoto trendu vytěžit maximum? Tak dobře plánujte a dokonale se připravte. Jako základní návod vám poslouží následujících sedm doporučení.

1. Které marketingové kanály využijete?

Klíčovým faktorem úspěchu je vhodně nastavená propagace. Pokud už máte nějakou historii, víte, co vám funguje. A toho se držte. Jestli máte „otevřeno“ krátce nebo chcete stávající formy doplnit a posílit, zkuste kromě PPC také reklamní systémy sociálních sítí Facebook a Instagram. Efektivní zdroj objednávek mohou představovat i zbožové srovnávače.

2. Zásobte se

Víte, jaké slovo je zvláště v předvánoční nákupní smršti posvátné? Skladem. Myslete na to a udělejte vše pro to, abyste mohli garantovanou dostupnost dodržovat. V opačném případě počítejte s tím, že budete řešit lavinu stížností (a storen).

Takže se dostatečně zásobte, vyjednejte si dobré podmínky s dodavateli a nastavte systém tak, aby reflektoval skutečný stav – zákazník vždy uvítá pravdivé údaje, i když budou znamenat delší dodací lhůtu. Správná strategie vychází z toho, co nejvíce prodáváte, i aktuálních hitů.

3. Je nejvyšší čas „vychytat mouchy“

Zamyslete se nad tím, co u vašeho e-shopu pokulhává. A pak to napravte. Samozřejmě se nepouštějte do velkolepých přestaveb a redesignů. Co jste z velkých změn nestihli během roku, to už teď narychlo nedoženete.

Zaměřte se na kvalitu webu a uživatelský zážitek. Projděte si celý proces nákupu a odstraňte nepřesnosti, nejasné výzvy k akci, nesrozumitelné instrukce. Zvláštní pozornost věnujte kontaktům. Vše musí být aktuální a pro návštěvníka co nejsnadnější na pochopení.

A protože před Vánoci nejvíce záleží na zpracování objednávek a jejich expedici, zkuste odhalit zbytečné chyby i v těchto oblastech. Možná zjistíte, že někde existuje prostor pro okamžité vylepšení.

4. Akce, slevy, bonusy: zabojujte o věrnost zákazníka

Vlna vánočních nákupů s sebou přinese obrovskou šanci – rozšířit základnu vracejících se zákazníků. K tomu ale potřebujete dvě věci: spokojenost uživatele a motivaci u vás opět nakoupit.

předvánoční výprodej v eshopu

Takže se o něj perfektně postarejte a dejte mu neodolatelný důvod zase přijít. Osvědčeným lákadlem jsou akční nabídky typu: sleva na další nákup, slevové poukázky na konkrétní sortiment, doprava zdarma a podobně.

5. Zvyšte aktivitu na sociálních sítích

Před Vánoci se snaží lidé hledat inspiraci a tipy na dárky všude možně. A sociální sítě nejsou mezi zdroji výjimkou. Využijte toho a buďte vidět o něco více než během zbytku roku.

Netvrdíme, že byste teď měli zahltit své publikum deseti příspěvky denně, ale přinejmenším mu dejte patřičně najevo, jak mu můžete pomoci. Sdílejte nebo rovnou tvořte hodnotné tematické články, obrázky a videa. Vyvolávejte interakci, komunikujte. Zapojte své fanoušky do dění, připomínejte se jim.

Perfektně podpoříte vztah se stávajícími i eventuálními zákazníky, kteří si vás tak mnohem snadněji vybaví, když půjdou obstarávat vánoční radost pro své blízké.

6. Dostatek lidí jako prevence kolapsu

S největším náporem se bude potýkat sklad, expedice a zákaznická podpora. Pořádně zvažte, jestli při navýšení počtu objednávek „nepohoříte“ kvůli nedostatku lidí. Vždy musíte mít rezervu, která vykryje i možné výkyvy a nenadálé situace.

před vánocemi mějte položky eshopu skladem

Pokud už při běžném provozu jen tak tak stíháte, na předvánoční „frmol“ rozhodně sežeňte výpomoc. Poptávka po brigádách je velká, o zájemce tak nebudete mít nouzi. V ideálním případě vše naplánujte tak, abyste měli k ruce i náhradníka, který rád zaskočí, když toho bude oproti předpokladům víc.

7. Mějte v záloze krizový plán

Ani sebelepší příprava vás neochrání před problémy, které vznikají přesně podle známého rčení, že člověk míní a život mění. Sepište si krizový plán, co vám pomůže vypořádat se s možnými potížemi rychle a bez velkých škod.

Promyslete, co byste dělali, kdyby „vypadl“ dodavatel, zkolaboval dopravce či se cokoliv stalo s hostingem… Když se pak cokoli stane, nezazmatkujete. Jen vytáhnete propracovaný záložní plán, díky kterému neztratíte zákazníky ani své dobré jméno.

Ať už se rozhodnete zrealizovat cokoli z předložených tipů, dlouho s tím neotálejte. Vánoční nákupní „šílenství“ propukne každým dnem a pak už na kvalitní přípravu a nezbytné úpravy nebude čas. A platí to i pro menší e-shopy, které se právě v tomto období mohou „vyšvihnout“ a posunout výsledky i ambice o velký kus dopředu.

 

Katka pečuje o celý projekt MioWebu a jeho tým. Miluje spolupráci a brainstorming. A taky počítače a techniku jako takovou. Návody otevírá až v nouzi nejvyšší.
Komentáře
  1. Myslete na to a udělejte vše pro to, abyste mohli garantovanou dostupnost dodržovat. V opačném případě počítejte s tím, že budete řešit lavinu stížností (a storen)…

  2. cv writing napsal:

    Myslete na to a udělejte vše pro to, abyste mohli garantovanou dostupnost dodržovat

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.