Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.
Obrázky a fotky jsou kořením webu. Existují osvědčené „recepty“ na jejich použití, které nikoho nezklamou. A mnohdy také nenadchnou. Jak to změnit, a vyladit vizuál stránek díky nápaditým snímkům k naprosté dokonalosti? Vyzkoušejte naše doporučení po vzoru aktuálních trendů.
Máte ke svému byznysu k dispozici krásné, velké a kvalitní fotografie? Naplňte jejich obrovský potenciál na ohromení tím, že tu nej umístíte na pozadí homepage, eventuálně dalších vhodných podstránek. Výsledek zaručeně vmžiku zaujme každého, kdo vás navštíví.
Nádherná fotka v kombinaci s jasným sdělením (sloganem, pár větami) má v uživatelském zážitku větší váhu než několik odstavců textu. A jako řešení se hodí pro nejrůznější obory.
Perfektně zafunguje jak u stránek penzionu, tak například i u prezentace zubaře či jiného specialisty. Ještě než ale začnete s nastavováním nové podkladové grafiky, přečtěte si, jaké chyby na vás mohou číhat.
Pokud vaše schopnosti a talent nejlépe vystihují fotky, nemá smysl schovávat je zastrčené „v koutě“ či „ve stínu“ textu. Některé obory nepotřebují moc slov, právě naopak. Takže pokud jste fotograf, designér či jakýkoli jiný kreativec, který tvoří, nebojte se na fotkách postavit celý web. Následujte například Paretovo pravidlo a v poměru 80 : 20 (grafika vs. psané informace) budujte obsah.
Formou se tak třeba přiblížíte populárním blogům, protože upustíte od konvenčního provedení stránek s běžnou strukturou, ale tento přístup se vám rozhodně vyplatí. „Naservírujete“ svému publiku to, co od vás očekává, a nebudete ho na stránkách zdržovat zbytečnostmi. Samozřejmě ale nezapomínejte vysvětlovat, co na obrázku vidí.
Neláká vás představa, že se budete prezentovat převážně přes grafické prvky? Tak použijte foto-blog pouze jako samostatnou sekci na stránkách. Postupujte stejně – hodně fotografií, méně textu. Budete publikovat články jako běžné firemní magazíny, ale jednotlivé příspěvky budou obsahovat sérii fotek s popisky.
Webdesignérské trendy zaměřují pozornost na grafiku, proto vás asi nepřekvapí doporučení používat větší obrázky. Vkládáte do textu jen náhled, na který musí uživatel kliknout, aby si mohl záběr prohlédnout? A proč? Ukažte mu fotku v plné kráse „na první dobrou“ bez nutnosti jakékoli dodatečné akce. Rychleji tak získáte šanci zaujmout ho a přesvědčit, že jste pro něj výborná volba.
S velikostí grafických souborů si můžete pohrát na mnoha místech webu – typicky jde o galerii, představení služeb či blog včetně přehledu článků v rubrice. A jestli si nejste jisti, jaké formáty nejvíce zabodují u vašich návštěvníků, zkoušejte a testujte. Brzy najdete optimální řešení.
Určitě už jste slyšeli o tzv. psychologii barev, která pojednává o tom, jaké pocity vyvolávají v lidech jednotlivé odstíny. Červená evokuje vášeň, modrá uklidňuje, žlutá povzbuzuje… A takto bychom mohli popsat celé spektrum. Proto o barevném ladění webu uvažujte i v kontextu nálady, kterou chcete vizuálem vyvolat. Typickým příkladem je využívání černobílých záběrů pro vzbuzení silných emocí.
Nebojte se experimentovat, upravujte fotky, zvýrazňujte atmosféru, co z nich „vyzařuje“. Na to nemusíte být profi grafik. Existuje řada bezplatných nástrojů a programů, ve kterých jednoduše dodáte obrázku správný „šmrnc“ na pár kliknutí. Již dříve jsme psali např. o Canvě a jak na práci s ní.
Možností, jak měnit vyznění obrázku, se nabízí spousta. Někdy stačí posunout vyvážení bílé, jindy přidat na kontrastu nebo zvýraznit vybraný barevný tón. Oblíbené jsou i filtry pro dodání originálního nádechu celému snímku…
Poslední tip věnujeme modernímu formátu, který se ukrývá pod pojmenováním koláž či mřížka. Nejde o nic jiného než o obrázek poskládaný z více fotek. Oblíbené jsou především čtverce ze 3 a 4 záběrů, samozřejmě nic nezkazíte ani obdélníkovým formátem a větším či menším množstvím použitých kousků.
Na malém prostoru vyjádříte třeba celý příběh nebo ukážete rozdíl dvou odlišných variant. Záleží jen na vás, k jakému účelu využijete výhody tohoto řešení.
V neposlední řadě jde také o grafiku populární v prostředí sociálních sítí, kdy uživatel v jednom příspěvku obdrží mnohem větší „porci“ designu. Co to znamená pro vás? Že znásobíte šance, jak si ho zase o něco více získat. Stejně jako u předchozího doporučení, i zde platí, že tvorbu tohoto typu fotek zvládne i „negrafik“.