Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.
Na zákaznících stojí podnikání, a proto se jejich oslovování a získávání řadí mezi disciplíny, které musí každý podnikatel nebo freelancer bezpodmínečně zvládat. A to i když si vytvoří základnu věrných, co se vracejí. Noví klienti brání stagnaci a dávají důvod k růstu a rozvoji. Představují výzvu, při jejímž zdolávání se mnohdy rodí i převratné nápady. Ukážeme vám, jak na úspěšný „lov“ i bez obrovských rozpočtů na reklamu a marketing.
Prezentace na internetu, která vás posune blíž k novým zákazníkům, nekončí jen u hezkého webu. Naproti jim můžete jít i přes nejrůznější oborové katalogy nebo poptávkové servery. A nemusíme připomínat, jakou popularitu mají sociální sítě. Fungujte i tam a šance na oslovení širšího publika se opět zvýší. Založte své společnosti/projektu profil na Facebooku a zásobujte ho příspěvky, které zaujmou. Sdílejte své vlastní poznatky, informace z oboru z kvalitních zdrojů. Ukazujte lidem, že jste aktivní a přinášíte něco navíc. Mimochodem, nezapomínejte na obrázek/fotku. Sdělení, co kombinuje text a grafiku, zaznamená mnohem větší úspěch.
Tip: Přečtěte si náš článek, jak dělat grafiku snadno a profesionálně v bezplatném online programu Canva. A vaše posty budou vypadat neodolatelně.
Spokojený zákazník vám nemusí zajistit jen pocit z dobře odvedené práce (a zisk). Můžete ho elegantně proměnit ve zdatného obchodníka, který dokáže přivádět další zájemce. Požádejte minulé klienty o sepsání krátké reference, případně zmínku na sociálních sítích nebo „offline“ mezi známými. Recenze vložíte na web, kde budou působit jako přesvědčivý argument. Když si někdo přečte pozitivní názor na vaše podnikání, mnohem snadněji se pak pro něj rozhodne. Lidé totiž potřebují potvrdit, že uvažují správně. A to jim dokážou právě informace od ostatních.
Oprostěte se od své standardní nabídky a připravte dárky. Lidé zbožňují, když něco obdrží zdarma. Působíte jako automechanik? Lákejte kontrolou provozních tekutin grátis. Jste webdesignér? Vydejte se cestou bezplatné úvodní konzultace. Fotograf zase může ohromit retuší snímků navíc. A takto bychom mohli pokračovat dál. Na vás už je, abyste si spočítali ekonomickou náročnost řešení. Vždy ale existuje možnost bonus předložit. Třeba ho celou dobu poskytujete, aniž si to uvědomujete. V tom případě půjde jen o to ho pořádně vyzdvihnout a upozornit na něj.
Tip: Zajímavý způsob, jak si „říct“ o pozornost bonusem, představuje vytvoření e-booku ke stažení zdarma. Obvykle výměnou za e-mail – takže pak navíc sbíráte kontakty, se kterými můžete pracovat v rámci e-mailingu.
Uspořádejte soutěž a vložte ji na specializované weby, které o těchto akcích informují. Samozřejmě ji promujte i na všech internetových místech, kde jste aktivní. Položte jednoduchou otázku nebo udělejte „tipovačku“. Na administraci si vystačíte se standardním Google formulářem. A abyste se vyhnuli losování, kolem kterého panují nejasné notářské podmínky, můžete za výherní považovat konkrétní pořadí (5., 50. a 100. došlá odpověď například).
TIP: soutěž časově omezte, přimějete návštěvníky reagovat rychleji a s větším úspěchem
Vyhledejte oborové diskuze a fóra a odpovídejte jako expert na položené dotazy. Raďte a pomáhejte, nikdy ale příliš okatě neodkazujte na svůj web. Nejde o to prodávat. Stačí vystupovat pod svým jménem a lidé si vás dohledají, když u nich vzbudíte důvěru. Proto komunikuje věcně a předkládejte užitečné informace. Nebojte se poodhalovat třeba i své know-how.
Podívejte se kriticky na své webové stránky a zdokonalte vše, co se zdokonalit dá. Začněte od úvodní stránky. Otevřete si na pomoc článek Jak vypadá perfektní homepage?, který vám poslouží jako jasný návod na vyladěnou „výkladní skříň“ vašeho webu. A pak projděte i všechny podstránky a soustřeďte se na to, zda jsou uvedené informace aktuální a hlavně – jestli byste je nedokázali podat atraktivněji. Zaměřte se na stručnost a výstižnost a špetku originality. V internetovém „boji“ o zákazníka rozhodují detaily, proto buďte puntičkáři a věnujte se i takovým zdánlivým maličkostem, jako jsou např. tlačítka, nadpisy nebo dobrá přehlednost textu.
Pokud se vám na webu zatím nedaří získávat zákazníky, můžeme se spolu podívat na možné důvody a určit pro váš projekt strategii online prodeje včetně praktické ukázky, jak na webu technicky realizovat. Rezervujte si konzultaci zdarma a společně vše v 30 minutách probereme.
Ve třetím bodě jsme nakousli téma e-booku, který sehrává roli bonusu zdarma a zároveň i účinného nástroje propagace. A stejně tak jakýkoli obsah. Proto pokud máte chuť a kapacitu, tvořte. Snadno se tak dostanete na oči potenciálním zákazníkům a postupně si vybudujete pozici experta, na kterého se rádi obrátí. Protože má znalosti a „je vidět“ = utkví jim v paměti. Založte klasický blog nebo třeba kanál na portálu YouTube. Oblibě se těší i audio podcasty. Vzdělávejte své publikum a dávejte na odiv své schopnosti.
Tip: Přečtěte si, jak zaujmout kvalitním obsahem na webu.
Máte vlastní osvědené způsoby? Podělte se s ostatními do komentářů!