Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.
Elektronické knihy zažívají boom. Nebodují ale jen u čtenářů díky své „skladnosti a nezničitelnosti“. Stále větší popularitu získávají i u provozovatelů webů a e-shopů, protože fungují jako výborná reklama a podpora podnikání. Chcete i vy využít „e-bookový trend“, ale nevíte, co a jak udělat nebo nedělat? Máme pro vás skvělou radu: přečtěte si tento článek a úspěšný start budete mít za sebou!
Informacemi nabité „pédéefko“ zvyšuje důvěryhodnost jakékoli značky a dokáže ji tak bezplatně rozšířit mezi spoustu potenciálních zákazníků. Když se vám podaří dát dohromady zajímavý a užitečný obsah, lidé ho s radostí budou předávat dále – a s ním i vaše jméno.
A to ani nepřipomínáme, jakou příležitost vám e-book nabídne v oblasti e-mailingu. Za jeho stažení vám uživatel zanechá svůj kontakt. Je to jeden z nejlepších způsobů, jak efektivně rozšiřovat e-mailovou databázi o osoby, které mají zájem o váš obor. S největší pravděpodobností se z nich proto stanou i spokojení odběratelé vašeho newsletteru. A tím se dostanou zase o krok blíže ke konverzi…
Ale tohle téma by bylo na hromadu dalších řádků, teď se už soustřeďme přímo na „tvrdou“ práci aneb tvorbu dokumentu. Následujících 7 rad vám pomůže na webu se pochlubit kvalitním výsledkem, co nezapadne mezi e-bookový balast, kterého se na internetu povalují gigabajty.
E-book by měl prokázat vaši odbornost. Proto vybírejte výhradně z témat, kterým perfektně rozumíte. Praktické a přínosné informace hezky pohromadě – to je klíč k úspěchu. A také důvod, proč vaše dílo udělá skvělý dojem. Jestli na stránkách naservírujete jen povrchní a pochybnou „vatu“ bez přidané hodnoty, celé vaše úsilí vytváření ebooku bude zbytečné.
Ukažte čtenářům/zákazníkům, že jste profík, který se vyzná. Samozřejmě ale nejde o to sepsat vysoce expertní elaborát, co pochopí jen vaši kolegové. Účelem knihy je předat cílovému publiku cenné rady, inspirovat ho a pomoci mu.
Jakmile promyslíte téma, sestavte plán/osnovu. Musíte vědět, odkud kam se chcete dostat. Jinak po několika dnech zjistíte, že při psaní přebíháte od jednoho problému ke druhému a vzniká chaos.
Jasně vymezte, co zahrnete do úvodu, jakým bodům se budete věnovat v hlavní části e-booku a jak ho završíte. Vymyšlením schématu stanovíte hranice popisované oblasti a dostatečně ji zúžíte.
I když se „parametry“ výsledného dokumentu odvíjí od konkrétního záměru, u e-booku, co primárně slouží jako propagační nástroj, se nepouštějte do tvorby obsáhlé bichle. Raději si zásobu informací nechte do pokračování. Z potenciálu bonusového obsahu v podobě elektronické knihy tak vytěžíte mnohem více.
Vystačíte si s 15–20 stranami. Lidé tak váš výtvor snadno přečtou a rychleji se tak dostanou do další fáze, tedy k tomu, co po nich budete chtít.
Než rozmazané nebo jinak nevyhovující fotky, to raději žádné. Jděte po kvalitě, nikoliv kvantitě. Vytvořený ebook nemusí být plný fotek. Často stačí jen pár, zato krásných a jedinečných. Při hledání se podívejte do zdrojů, na které jsme vás upozornili ve speciálním článku o obrázcích na web volně ke stažení.
Možnosti e-booku jako atraktivní reklamy sahají mnohem dále, než si myslíte. Ano, sám o sobě zafunguje jako propagace na jedničku. Ale proč byste se měli spokojit jen s tímto standardem? Uvažujte o vytvářeném díle komplexně.
Odkazujte z něj k vám na web, profil na sociální síti či třeba k vyplnění poptávkového formuláře. Nebo na vhodných místech ujistěte čtenáře, že vás v případě dotazů mají co nejdříve kontaktovat.
Určitě znáte rčení: „Nesuď knihu podle obalu.“ Je sice hezké, ale teď na něj zapomeňte. Raději si opakujte, že „obal prodává“. Proto nestačí použít klasickou šablonu titulní strany, co najdete v nástrojích kancelářského programu. Výsledek bude působit amatérsky a odbytě. A mnohdy odradí od stažení.
Nalákejte designově povedenou obálkou, které nikdo neodolá. Buď vám ji vytvoří profesionální grafik, nebo si s ní s trochou znalostí dejte práci sami v některé z volně dostupných služeb typu Canva apod.
Podobně důsledně přistupujte i k vymýšlení názvu. Použijte číslovky, otázky nebo magická slovíčka jako „tipy“, „návod“, „průvodce“ a další, která jsou příslibem maximální užitečnosti. Více napoví náš příklad:
Odkliknutím tečky za poslední větou ještě nebudete mít hotovo. Než e-book vypustíte přes svůj web do světa, musí projít kontrolou, ideálně od korektora. Misi splníte, když bude text bez jediné chybičky – pravopisné, typografické i jakékoli další. Překlepy a chybějící písmena jsou ostuda, co zbytečně shodí vaši snahu.
Už máte svůj e-book? Inspirujte nás i ostatní – podělte se v komentářích!
Chtěla bych najít někoho, kdo mi pomůže překlopit můj oeditovaný text na e-book a pořídí pěknou obálku, nebo odkazy, kde to najít.
Jsem naprosto zklamaná s tím, co se mi stalo, ale zvedám hlavu a chci jít dál, proto hledám někoho, kdo by mohl pomoci. S pozdravem
EP. Hamlet
Washington, D.C.
Hezký den, Eriko,
e-book můžete z wordu nebo powerpointu jednoduše převést do formátu PDF. Pro cover můžete využít aplikaci your-cover.cz. Věřím, že to zvládnete.
Katka