Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.
„Když já prostě nevím, o čem mám pořád psát!“ Jako bych vás slyšela a viděla. Sedíte nad prázdnou stránkou, rvete si vlasy a žmouláte knoflík u košile, ale v hlavě prostě vymeteno, vzduchoprázdno.
Když jsem se kdysi sama rozhodla psát blog, taky jsem měla pochybnosti a říkala jsem si, že mi určitě jednou dojdou témata – a co potom? O čem budu psát dál?
Naštěstí jsem ale přišla na to, že existuje nějakých 10 škatulek, do kterých se dá při psaní blogu celkem pravidelně chodit pro inspiraci. Tady je máte – a vsadím se třeba o náklaďák sushi, že vždycky alespoň v jedné z nich uspějete a nějaký tip na článek si odnesete.
Jedním z nejspolehlivějších zdrojů témat je vaše e-mailová schránka. No, schválně se tam podívejte. Na co se vás lidi nejčastěji ptají?
Pokud se vás někdo na něco zeptá, znamená to, že stejnou otázku si pravděpodobně kladou i mnozí další lidé, jen se hned neobtěžují s e-mailem.
Zpracování takového tématu vám navíc ušetří spoustu práce do budoucna. Neříkejte, že už někdy nejste unavení, když musíte pořád dokola odpovídat na ty stejné dotazy… Takhle ale už nebudete muset znovu a znovu vypisovat sáhodlouhé odpovědi, stačí napsat milý úvod, odkázat na článek na vlastním blogu, a je to.
Rozhlížejte se kolem sebe. Vyndejte sluchátka a poslouchejte, co si lidi povídají. Určitě často narazíte na něco ze svého oboru, co vám „zvedne mandle“. Anebo na něco, co vás pobaví či jinak zaujme. A hned máte téma: Co nedělat a proč. Čeho se vyvarovat a jak. Jak si poradit s určitým typem situací.
K tomuhle je dobré dělat si poznámky. Čmárejte si do notýsku nebo datlete do mobilu. Inspirace se většinou nezdrží moc dlouho a prchá ještě rychleji než přišla.
Určitě v souvislosti se svým tématem zažíváte spoustu příběhů. Vám možná připadají obyčejné a příliš všední, ale pro čtenáře vašeho blogu to může být naopak velmi zábavné a inspirativní čtení.
Lidé mají rádi příběhy ze života. Proč myslíte, že tolik frčí bulvár? Ale nezapomeňte, že vaše story musí obsahovat nějaké jasné poselství, rozuzlení, pointu, aby to celé nakonec nevyznělo jaksi rozpačitě naprázdno.
A tak dále. Vaši čtenáři opravdu velmi stojí i o zdánlivé banality. Často dokonce platí, že čím větší banalita, tím hustější vychytávka. To, co je pro vás jako odborníka naprosto obyčejné a automatické, může vašim potenciálním klientům nesmírně usnadnit život.
Tohle je jeden z nejoblíbenějších typů článků na blog. Lidé tyto články nadšeně čtou a s velkou chutí sdílí na sociálních sítích.
Tento typ článku se hodí pro některé obory lépe a některé hůře. Jak je to s tím vaším, to už musíte posoudit sami. Vezměte si jako příklad nějakou konkrétní situaci z vašeho oboru a přesně a podrobně popište, jak to všechno probíhalo, jakou jste použili strategii, co šlapalo dobře, co špatně a proč… Celou situaci tak použijete k osvětlení nějaké zákonitosti. Můžete přidat video, tabulky, grafy, nákresy.
Tento typ blogového článku plní dvě hlavní funkce:
Určitě znáte spoustu zajímavých lidí z vašeho oboru nebo lidí, kteří mají k vašemu tématu co říct. Udělejte s nimi rozhovor. Tento typ článku je velmi vítaný a oblíbený, a navíc vám přinese hned několik velkých výhod:
Rozhovor můžete udělat i s některým z vašich spokojených klientů, a bude tak rovnou sloužit i jako velmi pádná reference.
Články tohoto typu určitě velmi dobře znáte. Jsou oblíbené, chtěné, čtené a hojně sdílené:
Ideální pro e-shopy. Srovnejte mezi sebou třeba dva konkurenční modely mobilních telefonů, uveďte všechny výhody a nevýhody, rozepište se o tom, který model je vhodnější pro jaký typ uživatele…
Můžete taky porovnat vlastní produkt nebo službu s produktem či službou konkurence. Vznikne tak hodnotný článek, který čtenáři pomůže v rozhodování, a vy tak zároveň upoutáte pozornost na svoji značku a svoji nabídku.
Tak jsem kdysi nazvala jednu z rubrik na svém blogu a v takových článcích se svými čtenáři sdílím, jak se k různým věcem stavím já. Jaký mám já osobně názor na nějakou problematiku, jak se já osobně vypořádávám s jistým typem situací atd.
Lidé s velkou chutí nahlédnou do vaší hlavy nebo do vašeho soukromí. Uvidí pak ve vás skutečného člověka a ne nějakého anonymního robota. Zejména pokud se nebojíte odhalit nějakou svou slabinu, sympatickou nedokonalost nebo drobnou nedůslednost.
Lidé se s vámi pak dokážou mnohem lépe ztotožnit a o to víc si vás oblíbí, uvidíte!
Máte ještě nějakou další škatuli, kde by se občas dala ulovit zajímavá inspirace pro psaní blogu? Přece si to nenecháte pro sebe! Podělte se s námi o svoje tipy v komentářích.
Využíváte blog, abyste přivedli návštěvníky na váš web, ale web vám nepřináší prodeje a poptávky vašich služeb? Pojďme se společně podívat, jak na webu využívat strategie, které prodej podpoří. Využijte naši nezávaznou konzultaci, kde se podíváme, jak by vám řešení Miowebu mohlo pomoci nastartovat váš projekt.