Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.
Stránka s FAQ (frequently asked questions, tedy často kladené dotazy) působí mezi ostatními částmi webu jako taková „šedá myška“. Všichni ví, že existuje, ale málokdo si uvědomuje její přínos a obrovský potenciál. Přitom ale výrazně pomáhá na několika důležitých frontách a dokáže vybojovat u návštěvníka plusové body, které by nezajistila ani sebelákavější nabídka.
V čem spočívá síla zdánlivě obyčejných slov a vět v často kladených otázkách? To zjistíte na následujících řádcích, na kterých jsme shrnuli význam FAQ do šesti jasných důvodů.
I když se „Často kladené otázky“ tváří jako velký pomocník hlavně pro uživatele webu, nejvíce z něho těžíte nakonec stejně vy jako provozovatel stránek. Stačí si jen uvědomit, kolik času vám nebo vašim spolupracovníkům zabere odpovídání na dotazy přes e-mail či jiný komunikační kanál.
Kdybychom počítali s tím, že vyřešit jeden požadavek trvá v průměru 1 minutu, tak při denním přísunu třeba 20 dotazů jsme na 20 minutách. Za pracovní týden je z toho stovka. A za měsíc skončíme u číslovky 400. To znamená, že přes 6 a půl hodiny strávíte psaním či na telefonu. Pokud je ale vše dobře a vhodně vysvětleno na FAQ stránce webu, není (téměř) co řešit. Ozve se méně lidí a vy se můžete věnovat něčemu jinému, třeba rozvoji vašeho webu.
A tady nesmíme zapomenout ani na to zdraví, které jsme uvedli v nadpisu. Ona to totiž není žádná slast, zabývat se pořád dokola těmi stejnými otázkami. Ať už svůj projekt a zákazníky milujete sebevíc, tyto zbytečné stereotypní úkony vás mohou dovést až na dosah vyhoření. V sázce jsou zkrátka i vaše nervy.
Člověk, který přijde na váš web, řeší nějaký problém. A při prohlížení nebo použití vašich webových stránek očekává jeho vyřešení, ideálně co nejrychleji a bez komplikací. Kvalitně zpracovaným souborem FAQ mu jdete naproti. Nedáváte mu šanci pochybovat nebo upustit od záměru koupit, což je opět situace win-win. Uživatel potřebuje něco vědět, vy mu to obratem poskytnete. Bez zdlouhavého hledání, vypisování zpráv nebo telefonování. Je spokojený, protože je o něj dobře postaráno. A šance na konverzi rapidně stoupá.
Třetí důvod navazuje na předchozí. Vše, co jsme v něm nastínili, vede k tomu, že z vás má uživatel dobrý pocit. Často kladené otázky s relevantním obsahem jsou důkazem vaší vysoké kvalifikovanosti a zájmu o zákazníka. Ukazuje, jak moc tomu, co děláte, rozumíte.
Mluvili jsme o zákazníkovi, ale co z toho plyne pro vás? Spokojený a nadšený uživatel se v zákazníka promění mnohem snadněji než někdo, komu na vašich webových stránkách něco schází. Všechno, co jsme zmínili v předešlých částech, působí jako přesvědčovací a utvrzovací argument zároveň. Když FAQ stránkou na webu pomůžete, přesvědčíte návštěvníka, že je na správném místě. A tím se utvrdí, že může bez obav objednat/nakoupit.
V neposlední řadě sehrává svou roli i v oblasti optimalizace pro vyhledávače. Často kladené otázky jsou v prvé řadě obsah, který je relevantní pro vaše publikum a ve kterém se nachází více či méně klíčových slov. A proto se může postarat o zviditelnění ve výsledcích vyhledávání.
I když existují prvky nebo sekce, které lze na webu s klidným srdcem oželet, FAQ stránku byste do této škatulky rozhodně řadit neměli. Může být totiž pomyslným posledním dílkem do skládačky, díky kterému to všechno konečně „začne šlapat“. A jak jste na tom vy? Myslíte na ni při tvorbě webovek, nebo jste ji dosud opomíjeli? Napište nám do komentářů pod článkem.
SKVĚLÁ PRÁCE VIKTORE!!!! ;-) DĚKUJU JKV
P. S.: TAKY UŽ JDU NA ČERSTVÝ, DEŠTĚM PROVONĚNÝ, VZDUCH. :-)
rado se stalo ;)