Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.

5 častých SEO chyb a jak na ně

5 seo chyb a jak na ně

Všichni jsme o něm už slyšeli, ale pro spoustu z nás zůstává pořád záhadným pojmem. Ano, mluvíme o SEO, tedy o optimalizaci pro vyhledávače. V tomto článku se podíváme záhadě na kloub a ukážeme vám některé časté chyby, kterým byste se měli raději vyhnout.

Optimalizaci pro vyhledávače si zjednodušeně představte jako soubor aktivit, které v ideálním případě vedou k lepšímu umístění vašeho webu ve výsledcích vyhledávání na Googlu nebo Seznamu. Tyto vyhledávače používají tzv. roboty, kteří prochází váš web a zjišťují o něm informace. Roboty si představte třeba jako „jednoduchý“ program – jde o to, že ani oni nejsou dokonalí a fungují podle určitých pravidel.

A proto vyhledávače doporučují, jak máte sestavovat svoje stránky tak, aby se na nich jimi vytvoření roboti snadno zorientovali a zjistili, co se na nich skutečně nachází. Podíváme se proto na 5 častých optimalizačních omylů, které na stránkách nacházíme.

1. Buďte konkrétní aneb Příliš obecná klíčová slova

Jako klíčová slova si představte všechny výrazy, které napíšete do Googlu, když něco hledáte. A stejně tak postupují i vaši potenciální zákazníci. Často se na webech setkáváme s příliš obecnými výrazy, které sice hledá velké množství lidí, ale existuje i velké množství webů, které stejné obecné výrazy používají. A tím pádem je těžké probojovat se na přední stránku Googlu. Raději proto využijte svoje specifika. Jste kadeřník z Olomouce? Spíše než „kadeřnictví“ pro vás tedy bude vhodnější klíčové slovo „kadeřník Olomouc“.

2. Kvalita nad kvantitou

Dalším věčným SEO tématem je kvalita obsahu na webu. Text, který na svém webu píšete, by měl posloužit vašemu zákazníkovi. Představte si, že přijdete na web a najdete tohle:

seo chyba množství klíčových slov

Sami zvažte, zdali vám tyhle informace k něčemu pomůžou. Asi ne. Doba, kdy vyhledávače zvýhodňovaly stránky s větším počtem klíčových slov, je dávno za námi, proto se raději soustřeďte na hodnotné informace a délku textu. Na klíčová slova samozřejmě nezapomínejte, ostatně nějak musíte vyhledávači říct, co na své stránce prodáváte. Používejte je ale v takové míře, aby zapadla přirozeně do obsahu.

3. Neopisujte

Opisování bylo v módě naposledy ve škole. Když zkopírujete texty z jiného webu, jak vyhledávač pozná, který ze dvou webů je lepší? Těžko. Raději mu naservírujte čerstvý obsah – není to jednoduché, když všichni píšeme o tom stejném, ale vyhledávač vás za originalitu odmění. Nikdo neočekává, že na e-shopu s tisíci položkami budete mít pro každou z nich unikátní popisek, ale na textech ke kategoriím už byste si měli dát záležet.

4. Vylaďte si titulek stránky

Mnoho majitelů webů nepracuje s titulkem stránky, jednoduše proto, že si často neuvědomuje jeho význam. Titulek stránky totiž není na první dobrou na webu viditelný, ovšem pro SEO i pro uživatele je jedním z nejdůležitějších prvků. Při vytváření nových stránek tak např. na WordPressu zůstává automaticky vygenerovaný titulek:

seo chyba duplicitní titulek wordpressu

Ten se nelíbí vyhledávači kvůli výše zmíněné duplicitě – tak na příklad v Googlu najdete přes 37 milionů stránek se stejným generickým titulkem. Stejně tak jako roboti jsou z toho zmatení i uživatelé, pro které tahle informace nemá hodnotu. V titulku jim raději hned řekněte, jaká je hlavní zpráva vašeho webu:

vyhrajte si s titulkem webu

5. Dbejte na texty v odkazech

Na webech často narážíme na neoptimalizované tzv. anchor texty. Jsou to texty odkazu vedoucího na další stránku uvnitř vašeho webu.  I takový text je totiž signálem pro vyhledávač, kterému předává informaci o tom, co na odkazované stránce očekávat. Na webech běžně narážíme na texty typu „Více informací najdete zde.“ Takový odkaz by šel ale snadno a přirozeně rozšířit o klíčové slovo, např. „Zde najdete více informací o elektrokolech.“ Namísto obecných výrazů zkuste vyhledávači raději napovědět, co se na cílové stránce skrývá. I zde to však s klíčovými slovy nepřehánějte.

Pro MioWeb působí jako externí SEO konzultantka, má na starosti optimalizaci webů a jejich měření. Společně s kolegyní pracuje pod značkou Seodilna.cz a je spoluautorkou e-booku Seo není věda!, který obsahuje jednoduché návody na optimalizaci webu i pro úplné začátečníky.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.